Július végétől fizet az Uniqa a Green Holidays károsultjainak

2017. július 19. szerda - 14:04 / piacesprofit.hu
  •    

A biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül.

A Green Holidays Kft. a nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az Uniqa-val kötött kezesi biztosítási szerződést. A biztosítási szerződés alapján a biztosító 500 millió forint erejéig vállalta vagyoni biztosíték nyújtását. Számos hír látott napvilágot arra vonatkozóan, pontosan melyik előlegezett vagy megvásárolt utakra vonatkozik a gyakorlatban a biztosító szolgáltatása.

„Társaságunk számára egyértelművé vált a kárbejelentések alapján, hogy az általunk szerződésben vállalt 500 millió forintos keret kimerítésre kerül. A legfontosabb most számunkra az, hogy megállapítsuk, milyen módon kerül az összeg jogszerűen elosztásra és, hogy szolgáltatásunk a lehető leghamarabb eljusson károsultakhoz, így már július végén elkezdjük a kártalanítást” – közölte az Uniqa Biztosító.

fizetés

fotó: archív

Első prioritásként minden Magyarországra hazautazni szándékozó Törökországban szükséghelyzetbe került honfitársunk részére biztosította a cég a hazajutás lehetőségét. Összesen 734 utast hoztak haza, 20 különböző törökországi szállodából, csupán 3 nap leforgása alatt, 4 charter géppel, melyeket külön erre az útra szerveztek. A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül.

Nem a Green Holidays az egyetlen kockázatos utazási iroda
A nyári szezonban menetrend szerint jönnek az utazásszervező és utazásközvetítő cégekkel kapcsolatos problémák, pedig egy kis utánajárással elkerülhetőek a kockázatos nyaralások.

Eszerint ebbe a körbe a ténylegesen a Green Holidays Kft. által utazásszervezőként összeállított, utazási csomagban értékesített utak tartoznak, ezek azok, melyek az Uniqa által vállalt kezesi biztosítási fedezeti hatálya alá esnek. Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni.

„Törekszünk arra, hogy az ebbe a kategóriába eső, megalapozottan igényt érvényesítő utasok részére a lehető legkorábban – akár már július végétől – megkezdjük a kifizetéseket egyelőre un. szolgáltatási előleg formájában” – közölte a biztosító.
Az UNIQA Biztosítónál a kárügyek feldolgozása továbbra is folyamatosan zajlik. Ennek eredményeképpen a fent leírtakkal összhangban, minden beérkezett igényt automatikusan meg megválaszolnak. Megalapozott kárigény esetén a pozitív válasszal egyidejűleg az előleg kifizetése is megindításra kerül, ellenkező esetben elutasító levélben értesíten az érintetteket. Tehát minden beérkezett kárigény feldolgozása folyamatban van és megválaszolásra kerül, a már beküldött igényekkel kapcsolatban más teendője az érintetteknek nincs.

Biztonságosabbá kell tenni a szabályozást
Az utazási irodák szabályozásának átalakítását, esetleg a vagyoni biztosíték emelését vagy más kötelezettségvállalás előírását javasolja a Green Holidays csődjével összefüggésben a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), amely nem tartja alkalmasnak a jelenlegi szabályozást arra, hogy valóban megvédje az utasokat egy utazási iroda fizetésképtelensége esetén.