Ismét divatba jöhet a nyomtatott

Fokozatosan visszatérhet a nyomtatott reklámlevél (dm) a vállalati marketing eszköztárába, mivel az e-mailben küldött ajánlatok mind gyakrabban végzik a levélszemétként. A trendnek segít egy új fejlesztés, a hibridlevél, amely postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már a postáig sem kell elmenni - Kép: Pixabay

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség idei felmérése szerint tavaly a címezetlen küldemények piaca csökkent. A visszaesés üteme ugyanakkor lassulni látszik, a csatorna forgalma 7,4 milliárd forintról 6,6 milliárd forintra változott. A csökkenő eredmény oka, hogy a digitális csatornák, az e-mailben küldött ajánlatok gyorsabbnak, olcsóbbnak és divatosabbnak is tűnnek a hirdető cégek számára. A nyomtatott direktlevél visszaesése azonban lassul, mégpedig azért, mert egyre több hirdető kérdőjelezi meg hatásosságát.

További vevőszerző tippekről itt olvashat!

A Hibridlevél Kft. legutóbb egy kisvállalati marketingkonferencia 1500 résztvevője között készített felmérést, amelyből az derült ki: a postai dm fokozatosan visszakerül a kisebb cégek eszköztárába. A vállalkozók ugyanis azt tapasztalták, hogy az e-mailben küldött ajánlatokat a címzettek nem olvassák el, több levelezőrendszer pedig automatikusan a „levélszemét” vagy „promóció” mappába helyezi át ezeket.

Ezzel párhuzamosan nő viszont a postán érkezett levelek presztízse. Manapság szinte már csak számlák és áruházi prospektusok érkeznek postai úton, így a címzettek nagyobb arányban, örömmel olvassák el a ténylegesen megfogható, szépen megtervezett, borítékolt, nyomtatott levelet.

A postai dm azonban rengeteg többletmunkát okoz a marketingosztályon dolgozóknak: hajtogatni, borítékolni, címezni kell a küldeményeket, néha több ezret. A hibridlevél használata lehetővé teszi, hogy az ismét divatba jövő marketingeszköz gyorsan és egyszerűen elkészüljön „A hibridlevél nagyban segíti a marketingesek munkáját, főként azokét, akik gyakran élnek a dm-levél (direct mail) eszközével. Mi több, ez a technológiai fejlesztés akár új életet lehelhet a közvetlen levélküldés marketingtechnikájába” – mondja Molnár Gergely, a cég egyik alapítója.

A hibridlevél küldéséhez a felhasználó a számítógépén megszerkeszti a levelet, majd elektronikusan elküldi a szolgáltatónak, ahol 24 órán belül kinyomtatásra, borítékolásra és postázásra kerül, így a címzett akár már másnap megkaphatja. Vagyis a hosszadalmas munkafázisokat és a postai sorban állást kiiktatva lehet tömegesen levelet küldeni. Mindezt ráadásul ugyanolyan áron, mintha a cég postai levelet adna fel.

Azon vállalkozásoknak is segítséget jelent a hibridlevél, amelyek eddig beszállítóval (ügynökséggel, nyomdával, diákszövetkezettel) dolgoztak a postai küldemény létrehozásán. A vállalat vezetője vagy marketingese ugyanis kezében tartja a folyamatot, nincsen többé kiszolgáltatva az alvállalkozók esetleges késedelmének vagy hibáinak. Még a Magyar Postával sem kell szerződést kötnie.

Postai direkt marketing
A reklámlevél többe kerül egy e-mailnél, de a Sales Akadémia szakértői szerint megéri az árát. Ha megfelelően jó a tartalom – például egy speciális ajánlat –, és kreatív a megjelenés, az emlékezetessé teszi a levelet. Különösen akkor tesz jó benyomást, ha abban nem a terméket magát dicsérjük, hanem az ügyfél fejével gondolkodva az ő problémáira adott válaszokra, az általa a termékkel elérhető előnyökre helyezzük a hangsúlyt. De a legtökéletesebb DM levél esetében is fontos, hogy utánkövetéssel, telefonnal aktivizáljuk a megkeresett, reménybeli ügyfelet lehetőleg egy-két héten belül. Ennyi idő után ugyanis a legjobb anyagról is elfeledkeznek.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo