Irány az Instagram! De ne fejvesztve!

2016. április 04. hétfő - 07:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!

Az Instagram nemrég jelentette be, hogy egy, a Facebookéhoz hasonló algoritmust vezet be, amely rendszerezi a posztokat. Vagyis az eddigiekkel ellentétben nem egyszerűen időrendben és nem mind jelennek meg a felhasználóknak a követett oldalak posztjai. A vállalat arra hivatkozik, hogy a felhasználók átlagosan hírfolyamaik tartalmának mintegy 70 százalékáról maradnak le, ezért a jövőben a szolgáltatás igyekszik majd a maradék 30 százalékba azokat a tartalmakat besűríteni, amelyeket legnagyobb valószínűséggel talál majd érdekesnek az adott személy. A cég példájával élve, ha a felhasználó kedvenc előadója este megoszt egy videót legutóbbi koncertjéről, az reggel az Instagram hírfolyamának élén jelenik majd meg, attól függetlenül, hány más poszt jött létre az éjszaka folyamán.

Persze jól hangzik, hogy a hatékonyság a cél – ahogy az Instagram alapítója hangsúlyozta, de valószínüleg van némi üzlet is a dologban.Az eMarketer szerint az Instagram bevételei 2015-ben 600 millió dollárt tettek ki, és 2016-ban várhatóan 149 százalékos lesz a növekedés. A felhasználók számának növekedése ezt nem fedezi, sokkal inkább az, ha egyéb bevételeket teremtenek, hasonlóan a Facebookhoz. Vagyis fizetésre kényszerítik a megjelenő cégeket, ha tényleg el akarják érni a követőiket.

Ez kemény gyomros lehet a cégek számára, akik már nagyon aktívan használják ezt a felületet is. De természetesen azoknak is, akik most vágnának bele, és újra kell gondolniuk a stratégiát.

instagram telefon képernyőjén

Kép:Pixabay

400 millió aktív felhasználó szeretné megmutatni magát az oldal segítségével. A mindennapi életüket, fényképeket a családról, barátokról. Szelfiáradat nap mint nap. Egyszerű és mobilbarát platform, ám a gyorsasága, bár előnyös is lehet, nagy odafigyelést igényel, ha hatékonyan szeretnénk használni céges megjelenésre, közösségépítésre. Ráadásul a felhasználók elkötelezettségét tekintve ez a legerősebb közösségi média platform mind közül.

Legyen cél

A legfontosabb, hogy világos képünk legyen arról, mi is a célunk az Instagram megjelenéssel. Nem minden vállalkozás célkitűzései egyformák, és nem minden közösségi médiafelület szolgálja ugyanazt a célt a márkánk építésekor. A kiskereskedők és webáruházak főleg az értékesítésre helyezik a hangsúlyt, a vendéglátásban tevékenykedők főleg az érzékekre szeretnének hatni. Az üzleti szolgáltatásokat kínálók gyakrabban kommunikálnak a vállalati kultúrával kapcsolatos dolgokat.

Meg kell határoznunk, hogy mi mit kívánunk mondani ezen a platformon és minden megjelenést ennek kell alárendelni. Állítsunk fel standardokat a megjelenő kulcs elemekről (a termékeink vagy a boldog felhasználók, esetleg valami egészen más kerül a középpontba?), a használni ajánlott szűrőkről (nem biztos, hogy hozzánk is az oly népszerű, vintage hatás illik), de arról is, hogy milyen hashtegeket használunk vagy hogyan reagálunk a hozzászólásokra.

Vegyünk részt a világjátékban!
A Social Media változása évről évre rohamos tempójú. Egyetlen cég sem engedheti meg magának azonban, hogy ne vegyen részt ebben a világjátékban, s ne használja ki azok marketingelőnyeit. Ismerje meg a Piac & Profit KKV-Akadémiáján a legújabb trendeket, a sajátos működési mechanizmust, s alkalmazzuk a legfrissebb tudást!

Természetesen itt is fontos folyamatosan elemezni az eredményeket és a kommunikációt finomítani, a márkánkhoz hangolni. A számok értelmezésén és azon, hogy minden apróságra figyelünk-e múlik a siker. Így használhatjuk ki maximálisan az oldal nyújtotta lehetőségeket.

Ki van itt?

A platform alapvető demográfiai adatai beszédesek számunkra: a Pew Research Center szerint a felhasználók 53 százaléka 18 és 29 év közötti, ők kétszer többen vannak, mint az idősebb korosztály. A nők valamivel többen követik a felület történéseit, mint a férfiak.

De lépjünk túl az alapokon. Ami számunkra fontos, hogy értékeljük visszatérők viselkedését, nyomon kövessük az elküldött üzeneteket, a publikációk idejét és figyeljünk folyamatosan, hogy milyen típusú tartalomra mennyi reakció érkezik, melyik szikrából lehet a legtöbb elkötelezettség. Keressük meg a célcsoport által használt fő hashteg-eket, találjuk meg a célcsoport véleményvezéreit és szóljunk hozzá az ő posztjaikhoz! Ha ismerjük és elemezzük a célcsoportunk viselkedését, akkor leszünk képesek hasonló élményeket nyújtani nekik a saját csatornánkon.

Mi passzol hozzánk?

Az Instagram varázsa, hogy válogatott, testre szabott élményt kínál, ami inspirálja a felhasználókat és értéket közvetít számukra. Az e-kereskedelemben tevékenykedők például gyakran használják afféle bemutatóteremként, ahol a termékek vonzó környezetben, használat közben láthatók. Sok kiskereskedő viszont közvetlen értékesítésre is használja.(A Shopify adatai szerint átlagosan 65 dolláros kosárértéket produkál ez a platform.)

Az organikus tartalom a “hogyan készül” posztoktól a “színpad mögötti” titkokat bemutató képeken át a csapattagok profiljáig terjedhet, de megteheti azt is, hogy a felhasználók által generált tartalommal szórakoztatja a közösségét és inspirálja a csatalakozásra az újakat. A lényeg, hogy a cégünkhöz passzoló legyen a megjelenés.

Például, West Elm bútorcég nem úgy használja az Instagramot, mint egy hagyományos hirdetési eszközt. A képfolyam katalógus helyett inkább egy életmód-blogger oldalára hasonlít. Nincsenek túltolt logók, sem termékelhelyezés. A tartalom a követők hírfolyamába organikusan illeszkedik.Bizonyos szűrés után a felhasználók által feltöltött tartalomnak is teret engednek, emellett pedig “do it yourself” posztokkal szórakoztatják a követőket, a leírások pedig valami plusz infót adnak.

Az instagram a leginkább a követők elkötelezettségének növelésére használható eredményesen. Olyan érzelmeket generálhatunk a fogyasztókban, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy megnyerjük a hűségüket.

 

#instagramchanges

#instagramchanges

Az algoritmus ideje

Az eddigi időrendi megjelenés helyett bevezetett algoritmus kétségbeesett lépésekre sarkallt számos oldal birtokost, akik külön posztokkal igyekeznek rávenni a követőiket, hogy tegyenek érte, ha továbbra is látni akarják őket. Megszaporodtak a lájkvadász posztok, illetve azok, amik arra kérik a követőket, hogy az adott csatornánál kapcsolják be az értesítéseket. De mit tegyünk mi, hogy jobb eredményeket érjünk el az új rendszerben is?

A lényeg, hogy hatékonyabban jelenjünk meg a hírfolyamban. A szakértők tanácsa, hogy ne kezdjünk sokkal többet posztolni, hiszen így az ellenkezőjét érhetjük el, mint amit szeretnénk: elértéktelenedik az általunk kínált termék. Ehelyett inkább egységesebb megjelenésre törekedjünk, alakítsunk ki egyedi stílust, jól felismerhető és elkülöníthető megjelenést. Hasznos, ha szorosabb közösséget építsünk, akik igazán elkötelezettek, a tagokat biztassuk reakcióra, aktívabb jelenlétre a posztjainknál. Elemezzük az adatokat folyamatosan, a mutatók segítségével irányíthatjuk a siker felé az újabb és újabb posztjainkat.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek