Így spórolhatnának a marketingen a cégek

2014. augusztus 29. péntek - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.

Lehet spórolni a marketingen – Kép: SXC

Habár a reklámköltések tavaly is zsugorodtak, csaknem a háromszorosára nőttek az online marketingre fordított összegek az elmúlt három évben. Tavaly az erre fordított pénzek összege meghaladta a 41 milliárd forintot (41,17 milliárd), csaknem 20 százalékkal meghaladva a 2012-es 35,6 milliárdot, míg 2007-ben a 15 milliárdot is alig érte el. Mint azt korábban megírtuk, a cégek jelentős része viszont átgondolatlanul önti a pénzt az online marketingbe. Az Ipsos által korábban, a „Neten a Cégem” program keretében készített kutatásból kiderül, hogy Magyarországon a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb, mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt, az interneten eddig jelen nem lévők 63 százaléka még soha nem is gondolkodott el vállalkozásának virtuális megjelenítésén.

Nem sokkal jelentősebb a már honlappal rendelkezők online aktivitása sem, hiszen ezen cégek majdnem fele egyáltalán nem hirdeti tevékenységét, 11 százalékuk pedig csak offline reklámozási megoldásokat választ. A jelenség fő oka, hogy ezek a cégek – elsősorban kellő információk és tapasztalatok hiányában – nem bíznak az online jelenlét üzleti erejében. Számos kisebb vállalkozás úgy véli, hogy szaktudás- és kapacitáshiány miatt önállóan nehezen tudná felépíteni saját weboldalát, vagy lenne képes azt hatékonyan üzemeltetni, illetve tévhiteik vannak az online jelenlét költségvonzatairól is.

Hasonló eredményre jutott a Piac & Profit szakértő partnere, a marketingszoveg.com által készített felmérés is. Az eredmények szerint a hazai vállalkozásokra nem jellemző a tudatos marketing stratégia kiépítése, a mindössze válaszadók 48%-a rendelkezik az elkövetkező hat hónapra kész tartalommarketing-stratégiával. A hagyományosan legdrágábbnak (költség- és emberigényesnek) tartott audiovizuális tartalmakat (videók, podcastek stb.) 21,1% jelölte meg, tehát minden ötödik cégnél ilyesmikkel is próbálkoznak.

Négy tipp a válságmarketingre
Nehéz időkben a cégvezetőknek a vállalkozás teljes spektrumán szét kell tekinteni, és végiggondolni, hogy lehetne úgy kievickélni a helyzetből, hogy virágzó és nyereséges maradjon a cég.

Pedig vannak olyan régi- és új trükkök, amelyekkel nemcsak a költségek csökkenthetőek, de a marketing hatékonysága is növelhető. Ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.

Tegyük hatékonnyá az online jelenlétet!

Alkalmazzunk hatékony tartalmat a weboldalunkon, használjuk a SEO (keresőoptimalizálás) adta lehetőségeket, így kevesebbet, vagy egyáltalán nem kell költenünk Adwords kampányokra. használjuk tudatosan a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket: ne csak a Facebook-ra posztoljunk (ez ma már alapvető elvárás) hanem aktívan legyünk jelen a Twitteren, Instagrammon, LinkedIn-en is. Töltsünk fel videókat a Youtube-ra – még akkor is ha csak egy saját kamerával felvett videóról van szó. Külön fontos, hogy a céges weboldalunk minden platformról elérhető legyen!

Használjuk bátran a gerillamarketinget!

A gerillamarketing olyan akció, amely bevállalós, meghökkentő, figyelemfelkeltő, és elsőre nem mindig derül ki róla, hogy mit is reklámoz. Ehhez ugyan kreativitásra és nagy bátorságra van szükség, a siker azonban garantált és a legtöbbször egy fillérbe sem kerül.

Vissza régi iskolához – ügyfélkezelés felső szinten

Egy kedves gesztus az ügyfelek irányában felér bármelyik drága televíziós hirdetéssel. Erre jó példa az amerikai coach vállalkozás, az Imagineering Unlimited. Ennek alapítója jelentősebb ünnepekkor és az ügyfelek születésnapjain(!) kézzel írott köszöntőlapot küld a vevőknek. A cég szerint egyedül ez a gyakorlat 10-20 százalékkal növeli a visszatérő ügyfeleik számát….

Ismerjük meg az ügyfelet!

Ahhoz, hogy kedves gesztust tehessünk az ügyfelünk irányába, tudnunk kell mikor van a születésnapja. Azonban nem csak ezt: minél több adatot gyűjtünk be a vevőinktől, annál könnyebben és olcsóbban tehetjük visszatérő ügyféllé. Erre szolgál a remarketing, amelyről részletesebben itt olvashat!

Partnerség a reklám helyett!

Nem kell pénzért reklámoznunk, ha ismerjük az ügyfelet. Ha tudjuk hová jár ebédelni, vagy a szabadidejében kikapcsolódni, kössünk partneri együttműködést, vagy bartermegállapodást azzal a vállalkozással, aminek ügyfélköre nagy valószínűséggel megegyezik a miénkkel, de tevékenységi köre más. Így ő is és mi is hozzájutunk egy eddig kihasználatlan ügyfélcsoporthoz, különösebb költség nélkül.

A cikk az alábbi bejegyzés alapján készült!

Beérik a tartalommarketing

A tavaly legtöbbet használt, leginkább hangoztatott szó a „content marketing”, azaz a tartalom marketing volt SEO körökben – és ez idén is így lesz. Mint azt a Piac & Profit is megírta korábban a cégeknek sikerjelentések és promóciós anyagok helyett arra kell törekedniük, hogy jó sztorit kerekítsenek termékeik köré. Idén várhatóan a tartalom marketing „felnő” azaz a korlátlan tartalomgyártás helyett a célcsoport igényeinek megfelelő, jobban célzott tartalom előállítása és az eredmények minél pontosabb követésére helyeződik át a hangsúly. Ehhez itt talál tanácsokat. 

Ez az egyike annak az 5 trendnek, amit idén követni kell a sikeres online jelenléthez.

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek