Így segít az Unió az exportőröknek

2015. július 21. kedd - 11:05 / piacesprofit.hu
  •    

Exportálni szeretne az Európai Unión kívül is? Bizony ez nem könnyű feladat, de most már az Unió is segít benne, az Európai Bizottság ugyanis egy helyre gyűjtött minden olyan információt, és dokumentumot, amire egy exportőrnek szüksége lehet.

Kép: Pixabay

Az európai exportőrök a hagyományos importvámokon túl gyakran diszkriminatív előírásokkal és aránytalanul szigorú követelményekkel szembesülnek a világpiacon. A kereskedelmi korlátok megszüntetése az EU stratégiájának részét képezi: a cél a kivitel növelése, valamint a növekedés és a munkahelyteremtés elősegítése Európában. Ennek megvalósítását szem előtt tartva hozta létre az Európai Bizottság a piacra jutást segítő online adatbázisát (Market Access Database – MADB).

Az adatbázist továbbra is csak kevés európai cég ismeri és használja, pedig az akár egy piackutatói felméréssel is felér! Itt egy helyen megtalálható minden hivatalos dokumentum és információ, amely egy adott termék exportjához elengedhetetlen. Az adatbázis segítséget nyújthat az exportálni kívánt termék versenyképes árának meghatározásában, a potenciális piac méretének és a piacon jelen lévő versenytársak felmérésében – írta a Pest megyei Kereskedelmi és Iparkamara elektronikus újságja, a Gazdasági Hírtükör.

Sok kisvállalkozást egyébként tévhitek tartanak távol attól, hogy külföldre kacsingasson!

A díjmentesen elérhető és folyamatosan frissített adatbázis naprakész és konkrét információkkal szolgál: pontosan kideríthető, hogy egy adott országban adott termékre mekkora az importra kivetett vámok és adók mértéke, milyen okmánykövetelményeket ír elő az adott harmadik ország és milyen kereskedelmi akadályokkal, helyi sajátosságokkal kell szembenéznie a kereskedőnek. Ezen túlmenően pedig statisztikai adatokhoz, valamint számos tanulmányhoz is hozzá lehet férni. Az adatbázis 108 országra vonatkozó behozatali adatokat tartalmaz.

Attól is félünk, hogy kötünk üzletet
A keleti, illetve az újabban hangoztatott déli nyitás még jóakarattal is csak félsikernek nevezhető, a cégeknek azonban mégis „kinyílt a csipája”, egyre több vállalkozás gondolkodik külpiaci terjeszkedésben. Azonban amilyen nagy lehetőségek rejlenek a külföldi piacokon, éppolyan nagyok a veszélyek is.

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek