Így optimalizálja céges weboldalát!

2013. október 10. csütörtök - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

A keresőoptimalizálás, vagyis SEO nem egy egyszer elvégzendő feladat, hanem egy először nagyobb időbefektetést igénylő folyamat, ahol folyamatosan kell dolgozni az eredmények javításáért illetve fenntartásáért.

A keresőoptimalizálás, vagyis az SEO a titkos adalék, a doppingszer, amellyel egy-egy weboldal látogatottsága néhány hét alatt megsokszorozódhat – ígérik az ezzel foglalkozó szakértők. Az optimalizálás valóban sokat segít, hogy a látogatók ráleljenek az oldalunkra és bár nem elég egyszer elvégezni, hanem folyamatosan karban kell tartani a tartalmakat, az alapvető SEO-lépések végrehajtása nem igényel különösebb szakértelmet.

Íme a legfontosabbak pontokba gyűjtve. Érdemes nemcsak végigböngészni, de egyesével ki is pipálni őket, megvannak-e mind.

  1. Új Google-fiók az oldalnak, amely sokkal könnyebbé teszi a keresőóriáshoz való optimalizálást.
  2. Google Analytics installálása. Ez bizony nem opcionális.
  3. Google Webmaster Tools installálása. Ez sem opcionális.
  4. Hogy ne csak a Google felé optimalizáljuk, installáljuk a Bing Webmaster Toolst is.
  5. Amennyiben WordPresst használunk, installáljuk a Google Analytics-et és az SEO-t a WordPress-hez. Ezek a plugin-ek sokkal könnyebbé teszik az optimalizálás folyamatát.
  6. Ellenőrizze a Webmaster eszközökben a 404/500 hibákat, duplikált tartalmakat, hiányzó title-ket és más technikai hibákat, melyeket a Google találhat. Tartson később is lépést azokkal az üzenetekkel, melyet a Google küld a hibákról.
  7. Használja a Browseo-t, hogy a többi esetleges hibát is megtalálhassa? A leggyakoribb tévedés, amelyet sokan elkövetnek, hogy 301-es helyett 302-es átirányításokat használnak.
  8. Használja a Xenut, hogy a nem működő linkeket megtalálja az oldalán. Ingyenes, könnyű módja az ellenőrzésnek.
  9. Használja a Google Kulcsszó tervező eszközt. Mindig tartsa szem előtt a keresést végzők szándékát. Elsőre elég oldalanként egy kulcsszó és érdemes az alacsonyabb volumennel rendelkező kulcsszavakkal kezdeni.
  10. Ellenőrizze a versenytársak link profilját. Ez a legegyszerűbb módja, hogy linképítésbe kezdjen. Kiderül, milyen horgonyszöveget (anchor text) használnak és ezzel együtt, hogy hogyan és hol kezelik a linkjeiket. Rakja be a versenytársak domain neveit a Link Diagnosis-ba, Open Site Explorer-be, Ahrefs-be, Majestic SEO-ba és LipperHey-be.
  11. Beépítette-e az elsődleges kulcsszót (vagy valami közelebbit) az oldal URL-jébe. Ha még nem, tegye meg.
  12. A weboldal címe legyen 65 karakter vagy kevesebb. A hosszabb title tagek csonkán fognak látszódni a találati listában.
  13. A weboldal leírása legyen 155 karakter vagy kevesebb. A hosszabb meta descriptionök csonkán fognak látszódni a találati listában.
  14. Használjon lehetőség szerint oldalanként csak egy H1 címkét. A keresők számára a legfontosabb címke ez, ezért legyen valamely fontos kulcsszó ebben a címkében? Előzze meg az összes többi (H2, H3, H4…) címkét?
  15. Elegendő mennyiségű kereső kompatibilis szöveg legyen az oldalon. Javaslom, hogy legalább 100 szó legyen, mert lehetőséget kell adni a kereső motoroknak, hogy megértsék, milyen témát dolgoz fel az oldal.
  16. Használjon szinonimákat. A szinonimák nagyszerűek és nagyban befolyásolják a kulcsszó keresőket (sokkal inkább, mint a sima kulcsszavak)!
  17. Rendelkezzenek a képek leíró ALT címkékkel és fájlnevekkel? A kereső motorok az alt szövegeken keresztül „látják” a képeket és a fájlneveken keresztül keresik meg azokat, persze más tényezőket is figyelembe véve.
  18. A belső (internal) oldalakhoz SEO-barát módon csatlakozol? A kapcsolat horgonyszövegében le kell írni a hivatkozott oldalt, hogy mind a felhasználók és mind a keresők megértsék miről is szól? Ne használjon horgonyszöveget a globális navigációban, mert az már túloptimalizálásnak tűnhet. Ragaszkodjon inkább tartalmi linkekhez.
  19. Kezdje el az off-site SEO-t linképítéssel. Érdemes az olyan katalógusoldalakkal kezdeni, mint a lap.hu oldalak. Több, az oldalra mutató link jobb pozíciót jelent a keresésben.
  20. Bizonyosodjon meg afelől, hogy az oldal semmilyen duplikált tartalmat nem tartalmaz? Használjon 301-es átirányítást, canonical oldalakat vagy használjon Google Webmester eszközöket, hogy helyrehozza a duplikált tartalmakat.
  21. Abszolút URL-eket használjon a kódban. Néhány CMS platform lehetőséget kínál erre. Használjon abszolút URL-eket a relatívok helyett.
  22. Ellenőrizze az oldal sebességét a Google Page Speed eszközzel.
  23. Készítsen XMPL oldal térképet és terjessze elő a Google és Bing Webmester eszközökben? Használja az XML-Sitemaps.comot vagy a Google XMPL Sitemaps WordPress plugint.
  24. Készítsen robots.txt fájlt és adja meg a Google és Bing Webmester eszközökben?
  25. Igényelje vállalkozása / weboldala felhasználónevét nagy hálózatokon reputáció kezelés miatt? Nem Ön az egyetlen, aki meg akar bizonyosodni arról, hogy senki másnak nincs ilyen fiókneve. Sok esetben biztosítható az első oldali találat a keresőoldalakon, ha korábban ezen a néven még nem működött senki. Íme, néhány nagy hálózat URL struktúrája:

26.  Mobilbarát az oldal? Több böngészőre is ellenőrizhető a BrowserStackkel.
27.  Készítsen fiókot a vállalkozása számára Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Google+-on és a többi nagy közösségi oldalon oldalon.
28.  Adja hozzá az Authorship Markupot az oldalhoz. Használja az Authorship Markup Walkthrought.
29.  Ellenőrizze a www.woorank.com oldal eredményei közt, hogy jól végezte-e a munkáját.

Szinte Romulus Loránd
online marketing szakértő
www.wprodukcio.hu

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek