Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet

Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az e-kereskedelemben a karácsonyt megelőző időszak kiemelten fontos, mivel ilyenkor az éves bevételének akár 40 százalékát is realizálhatja egy webáruház. A statisztikák szerint ebben az időszakban rendkívüli mértékben megnő mind a látogatók száma, mind a vásárlási hajlandóság. Így, aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, az komoly bevételektől eshet el – figyelmeztet szakértőnk, a Webshop Experts blogjának legfrissebb bejegyzése. Segítségükkel összeszedtünk három praktikus tanácsot a felkészüléshez a karácsonyi rohamra.

Használjuk ki a Black Friday körüli hírverést

Mikor kezdődik az ünnepi időszak? Itthon hagyományosan Advent első vasárnapját szokták az ünnepi szezon kezdetének tekinteni, míg a tengerentúlon az úgynevezett „Black Friday”-t, ami a hálaadást követő pénteket jelenti, idén november 27.

Ezen a napon (és jellemzően az azt követő hétvégén) kiemelkedő kedvezményekkel várják a vásárlókat a mind a hagyományos boltok, mind az e-kereskedők. Bár korábban is voltak kezdeményezések, a Black Friday igazán csak tavaly gyűrűzött be a hazai kereskedelembe, ráadásul rögtön kétszer is (az eDigital és a Shopline egy héttel korábban tartotta a „fekete napját”), és a legnagyobb hazai webáruházaknak kiemelkedő sikereket hozott. A tavalyi sikerből kiindulva idén is várhatóan nagy felhajtás lesz a „Black Friday” körül, a nagyobb kereskedők minden bizonnyal reklámkampányokkal készülnek a napra. Bár árakban nehéz versenyezni a nagyokkal, nekik is ajánlott megtartaniuk a maguk „fekete péntekét”, már csak azért is, mert a nagyok hírverése egyfajta ingyen reklámot jelent számukra.

Így valószínűleg a megszokottnál nagyobb látogatószámra számíthatunk ezen a napon, és ez egy kitűnő alkalom arra, hogy kedvezményeket adva (és a vásárláson elért profit egy részéről vagy akár egészéről való lemondással) olyan első vásárlókra tegyünk szert, akik reményeink szerint karácsony előtt még visszatérnek.

Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Tanuljunk a múltból

Elcsépelt közhely, de igaz: a jövőre úgy tudnunk a legjobban felkészülni, ha elemezzük a múltat. Használjuk a tavalyi számokat referenciaként, hogy megtudjuk a következőket:

  • milyen akciók és kedvezmények működtek tavaly,
  • mely kulcsszavaink konvertáltak jól,
  • melyek voltak a legsikeresebb termékeink,
  • mely napok és napszakok voltak a legforgalmasabbak,
  • mit csináltak a versenytársaink jól,
  • az oldalunkra érkezők milyen demográfiai adatokkal rendelkeztek,
  • hogyan viselkedtek a látogatók az oldalunkon,
  • mekkora értékben vásároltak,
  • hogyan léptek kapcsolatba velünk,
  • mi hozta őket a weboldalunkra,
  • milyen forrásból jöttek?
Az adatok több mindenben segítenek majd. Egyrészt, hogy megértsük korábbi kampányaink sikerét vagy kudarcát, és a jövőben sikeresebb kampányokat állítsunk be.
Többet eladni? Legyen verseny!
Az eladások felpörgetéséhez nem kell feltétlenül óriási marketingkampányokat indítani. Sokszor az is elég, ha megtaláljuk a legjobb módszert az értékesítők felpörgetésére. Erre a szakemberek szerint az egyik legjobb: a verseny.
Igazítsuk weboldalunk dizájnját az ünnephez

Nem kell teljes dizájn átalakítására gondolni, de számos apró változtatást tehetünk, amely nagyban megnövelheti webáruházunk konverzióját.

Visszaszámláló

Kihelyezhetünk egy számlátót a fejlécbe, ami mindig látható az ünnepi időszakban. Ez karácsony napjáig, vagy a még utolsó szállítás vállalási időpontig számlál vissza. Ezzel az egész oldalunkon felkeltjük a sürgősség érzetét, amely egy erős konverziónövelő pont lehet az oldalunkon, hiszen a látogatókat emlékeztetjük arra, hogy lassan abba kell hagyniuk a halogatást, és rendelniük kell.

Karácsonyi dekoráció

Az emberek imádják a karácsonyt. Érzékeltessük velük azt, hogy ünnep van. Nem kell túlzásba vinni, de az oldalra rátekintve látszódjon első pillantásra, hogy az év során vélhetően nem így nézett ki a webáruházunk, és itt már az ünnepekre vagyunk felkészülve. Például kissé átalakíthatjuk a logónkat, a hátteret, vagy a fejlécet, de ha igényünk van rá, akár az egész oldalunk témájának karácsonyi érzést adhatunk. Az ünnepi díszítés olyan üzenetet hordoz a vevők felé, hogy íme egy e-kereskedő, aki készül, és aki törődik a webáruházával, ez erősíti a látogató bizalmát. A karácsonyi dekoráció emellett megnöveli a látogatók vásárlási kedvét, felerősíti bennük a különleges alkalom érzését.

Fejlesszük a keresőnket

Optimalizáljuk a navigációt az oldalunkon. Ilyenkor a vásárlókat gyakran szorítja az idő, így a hatékonyság kulcsfontosságú. Ha a látogatók nem találják meg a navigációs pontokat egyszerűen, könnyen odébb állhatnak.

Egy kutatásban a vásárlók 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hagyott már el weboldalt a szegényes design miatt. 83 százalék pedig ugyanezt tette, ha a túl sok kattintást vett igénybe, hogy megtalálják a keresett terméket. Ne adjunk a vásárlóknak okot rá, hogy a konkurenciától vásároljanak.

További tippek itt olvashatók!

Három foglalkoztatási forma, amivel spórolhatunk a karácsonyi őrületben
A legtöbb cégnek nem éri meg egész évben foglalkoztatni azokat a munkavállalókat, akikre csak az év bizonyos időszakában van szüksége. Érdemes ezért olyan rugalmas foglalkoztatási formákon gondolkodnunk, amelyekkel törvényesen alkalmazhatunk csak egy szezonális időszakra egy dolgozót. Ezek közül sorolunk fel hármat.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo