Így lehet sokat spórolni a céges kocsin

A cégautó, ha tartós bérlettel és flotta-kiszervezéssel is együtt jár, jelentős költségcsökkentő tényező, amellyel a magyarországi cégek mindössze 20 százaléka él. De ez a trend most kezd megfordulni, ahogy egyre többen ráébrednek ennek a konstrukciónak az előnyeire.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: NGM

A trend azonban megfordulni látszik, a vállalatok egyre inkább felismerik, hogy bizonytalan gazdasági környezetben a közvetett költségek lefaragása és a céges források értéktermelő tevékenységekre fordítása jelentheti a különbséget a csődhelyzet és a növekedés között – hangsúlyozta Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója.  Az operatív lízing adó-, kockázati és költségszempontból a leghatékonyabb flottamegoldás, amelyet a gépjárműadótól mentes elektromos autók használata még vonzóbbá tehet, hozzájárulva a legmodernebb, alacsony károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztású autók elterjedéséhez.

A hazai és multinacionális vállalatoknál és nagyvállalatoknál a hatékonyságnövelés egyik fő akadálya volt, hogy erősen beágyazott üzleti modell épül a belső flottakezelésre, míg a kis cégek az autók havi bérleti díját igyekeztek megspórolni azzal, hogy inkább saját tulajdonban tartják a cégautót. Az eredmény mindkét esetben ugyanaz: a céges ráfordítások miatt az autó használati idejére kivetített költségek jóval magasabbak, mintha az autókat flottakezelőtől operatív lízing konstrukcióban bérelték volna.

„A válság után kialakult új üzleti környezet megköveteli, hogy a vállalatok racionalizálják költségszerkezetüket és nyitottá váljanak a megszokott struktúrák lebontására. Magyarországon ez a szemléletváltás és flotta-kiszervezésnél most kezdi éreztetni a hatását” – emelte ki Vincent van der Meijden. „Tíz-tizenöt éve ugyanilyen vitás kérdés volt a bérszámfejtés kiszervezése; ma nem találunk olyan céget, amelynek megéri házon belül tartani ezt a pusztán működéstámogató tevékenységet.”

Így kell megfizetni 2015-ben a cégautóadót
Mennyi cégautóadót kell fizetni 2015-ben? Mikor úszhatjuk meg idén a cégautóadó fizetését? Íme a legfontosabb tudnivalók ezzel az adónemmel kapcsolatban.
Az operatív lízing hozzájárul a vállalatok növekedéséhez, hiszen így a céges autók nem kötik le tárgyi eszközként a vállalat forrásait, nem terhelik a beruházási keretet és nem rontják a befektetések megtérülési mutatóját, viszont havi költségként elszámolhatók, így a társasági adóalapot csökkentik. Az operatív lízingnél egyszerűbb és gyorsabb a hitelbírálati folyamat és mivel nincs önrész, a tőkehiány sem jelent akadályt. Az autó árának áfatartalmát a bérbeadó visszaigényli, a számítás alapját a gépjármű nettó vételára és a regisztrációs adó képezi, azaz a bérbevevő nem finanszírozza az áfát, ugyanakkor a havi bérleti díj áfája üzleti használat arányában visszaigényelhető.

Azon vállalatoknál, amelyek úttörő szerepet vállalnak a fenntartható fejlődés, a környezet védelme érdekében, a flotta keretein belüli elektromos autók üzemeltetése további kedvezménnyel jár. „Magyarországon a száz százalékban elektromos meghajtású személyautók mentesülnek a gépjárműadó-fizetés alól, de a szabályozás révén további eszközökkel is ösztönözhető az alacsony széndioxid-kibocsátású és alacsony fogyasztású, illetve a „tiszta” autók használata” – hangsúlyozta Vincent van der Meijden. „Hollandiában, például, az elektromos autók, hibridek és 100 grm/km-nél kevesebb széndioxidot kibocsátó autókat használók adókedvezményben részesülnek, de a fejlett országokban szintén vonzó az áfa-mentesség, az autócsere-támogatás, a külön parkolók, az ingyenes parkolás, az útdíj-mentesség vagy az ingyenes parkolás. Hasonló kedvezményekkel pár éven belül minden korábbinál modernebb és költséghatékonyabb cégflották jönnének létre, majd a flottaperiódus lejártával ezek egyre nagyobb arányban kerülnének a használtautó-piac közvetítésével a lakossági felhasználókhoz.”

Minden cégnek kell a megújuló
Akár beszállító lenne egy nagy gyártócégnél, akár a költségeit akarja csökkenteni, a jövőben egyetlen cég sem kerülheti meg a megújuló energiaforrások használatát. Segítségükkel ugyanis javíthatja a versenyképességét, csökkentheti a költségeit és az ökológiai lábnyomát.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo