Így látjuk, így használjuk a marketinget

Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Ahhoz, hogy a vállalkozások helyt tudjanak állni az „innováció/tudásorientált versenyben” a piaci sikerek, eredmények elérése érdekében, elengedhetetlen a marketing, az ún. „innovációvezérelt marketing” felértékelődése, azaz jellemző nemzetközi trend a vállalkozásokon belüli befolyásának a növekedése. Ennek érdekében végzett  kutatást a Magyar Marketing Szövetség, amelynek összegyűjtöttük a legfontosabb megállapításait.

10 megállapítás a vállalkozói marketingtrendekről

1.    A cégek háromnegyedénél formalizáltan is megjelenik a marketing tevékenység, de többnyire nem integráltan működik, szervezetileg túltagolt, vagy hiányos.

2.    A marketing által „befolyásolt” tevékenységek köre többnyire a kommunikáció, kutatás, tervezés, s kevésbé tölti be a piacra irányuló tevékenységek összehangolását kiszolgáló, szervező funkció, szervezet feladatát.

3.    A marketing befolyása a cégek majdnem felénél ma is jelentősnek mondható, mely jó alap. Csak 20 százalékuknál nevezték csekély súlyúnak.

4.    A cégek „megtanulták a marketing-leckéket”, s így a vevőorientáltságot, a jó vevő-kapcsolatot és a termék, a kínálat színvonalát és rugalmasságát tartják cégük jellemzőjének, de az a tény, hogy a mindezeket biztosítani képes tevékenységeket alig végzik (információs-rendszer, ügyfélértékelés, innováció stb.) még nagyon komoly valós marketing-teendőket, feladatokat tesz szükségessé.

5.    Leginkább vevőelégedettséget, konkurenseket, árakat kutatnak, de nincs tudatos információ-, adatgyűjtési stratégiai, rendszer, s az alkalmazott módszertan is szegényes.

Az ilyen marketingnek hisznek az emberek
Milyen marketingnek hisznek az emberek? Akármilyen furcsán is hangzik: az olyannak, amelyik nem próbál eladni nekik! Cikkünkből megtudja, miért olcsóbb és eredményesebb az olyan marketing, amely nem elsősorban eladni próbál, és pontosan milyen marketing is ez.
6.    Marketingszolgáltatókat a kommunikáció-média munka és a kutatás terén vesznek leginkább igénybe.

7. Dicséretes, hogy megjelenik a vevővel, beszállítóval való tudatos kooperáció, de hiányos az innovációs együttműködési gyakorlat.

8. A hagyományos értékesítési csatornák mellett erősödik az elektronikus piaci megjelenés.

9. A kommunikációs eszközhasználat terén az első generációs online megoldások, a weboldal, e-mail, a közösségi média, a SEO jelenik meg, s erősödik a mobiloptimalizált web-oldal alkalmazás is, míg a hagyományos eszközöknél a saját kiadványok, rendezvények  és DM. Nem terveznek, nem érzékelnek nagyobb átrendezést.

10. A tudatos CSR (Corporate Social Responsibility – vállalati társadalmi felelősségvállalás) kevésbé jellemző a válaszadókra. Láthatóan még a stratégiai, (a szponzorálást, a támogatást meghaladó ) CSR szemlélet nem jellemző

10 megállapítás a lakossági marketingtrendekről

1. A válaszadó lakosság marketing tevékenységgel kapcsolatos attitűdje alapvetően pozitív: inkább az összetett, felelősségteljes, hasznos, barátságos, szimpatikus, modern jellemzőkkel értenek egyet, s mint a hatékony piacgazdaság elengedhetetlen eszközét értékelik.  A „manipuláció”, mint hozzáragadt jelző, különösen a negatív tapasztalatok miatt még élő sztereotípia.

LEHETÜNK TERÉZ ANYA ÉS DOKTOR HOUSE EGY SZEMÉLYBEN?
Bár jól tudjuk, hogy a magyar vásárlóközönség árérzékeny, ha azonban emiatt azt hisszük, hogy elsősorban az áron múlik az értékesítés sikeressége, tévedünk. Ha nem “noname” áron vagy beszerzési ár alatt akarunk értékesíteni, akkor nem boldogulhatunk a piacon a bizalom és tisztelet kivívása nélkül. Szakértőnk segít, hogy hogyan lehetünk meggyőzőek!
2. A termékminőség kapcsán érezhető kritika, nosztalgia a régi minőség iránt.

3. Magas az egyetértés a márkák iránti bizalom kapcsán.

4. Az akció-alapú árazást tartják reálisnak, vonzónak, mely az árorientált vásárlás és az egyre inkább elfogadottá váló akciós vásárlás erősödését jelzi.

5. A válaszok az egyre tudatosabb vásárlás előtti (internetre koncentráló) és a vásárlás közbeni (mobil révén folytatott) tájékozódást erősítik.

6. A kereskedői tevékenység színvonalának elismerése mellett (segítőkész eladók, jó kiszolgálás) a kereskedők túlzott árnövekedést okozó profit-éhségével való egyetértés is magas.  Az online vásárlás megbízhatatlanságánál mértük a legkisebb egyetértést, mely szemléleti fordulatot jelez, bár a használati gyakoriság még közepes, jelentős fejlődési tartalékok vannak benne.

7. A megbízható, vásárlást jól segítő, gyakran használt kommunikációs eszközként a  személyes eladás, a személyre szóló ajánlat, az internet, a blog, s a nyomtatott sajtó preferenciája jelenik meg.

8. A vásárlási helyek értékelésében  a gyors, kényelmes jelző a web-shophoz, diszkonthoz; a gyakran használt, igényeknek megfelelő választékkal bíró a hipermarkethez; a jó akció a hipermarkethez, outlethez, a szakszerű kiszolgálás  a márkabolthoz, szakbolthoz, ügynökhöz, míg a jó hangulat, kellemes élmény, a bevásárlóközpont, bevásárló park, vásár-piac formákhoz társult leginkább.

9. Nemcsak a vállalkozások, hanem a vevő, fogyasztó oldaláról is megvan az együttműködési , interaktivitási készség.

10. A fogyasztói patriotizmus, a helyi, hazai termékek iránti pozitív attitűdök, a fogyasztó öntudat, kritikai érzék,  az egészség és környezettudatosság erősödik, míg a fogyasztói önkritika kevésbé.

A kutatás anyaga itt elérhető!

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo