Így kerüljünk sztoriba – egy jó bloggal

2016. március 04. péntek - 13:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

Az egyre nagyobb blog-tortából az üzleti szektor is kihasítja a maga szeletét. Nem véletlenül! A céges blog nem csak egy időrabló plusz, ha jól csináljuk, komoly hozadéka lehet.

A blog, mint kommunikációs eszköz néhány éve vált kreatív magamutogatók játékszeréből az üzleti kommunikáció megbecsült tagjává. Ma Magyarországon a kis- és középvállalkozások esetén ez egy jópofa és hasznos kiegészítő elem tud lenni a vállalkozás weboldalán – mondja Freund Judit pr szakértő.

A szakértő szerint a céges blog lényege nem más, mint amire minden vállalkozás vágyik: hogy az érdeklődőkből ügyfél legyen. Azt várhatjuk tőle, hogy segítsen közelebb hozni az olvasót – a reménybeli ügyfelet, és máris érdeklődőt – közelebb hozzon az adott termékhez vagy szolgáltatáshoz, feltüzelje az érdeklődést – foglalja össze a szakértő.

Hova írjunk?

Fontos, hogy a blog önállóan nem helyettesíti a céges weboldalt, annak kiegészítésére viszont nagyon hatékony megoldás. Ideális esetben van egy informatív weboldal, ahol egy menüpontban külön megjelenik a blog is.

kezek egy laptop fölött

Kép:Pixabay

Bár számos ingyenes blogmotor kínálgatja magát, céges blog indítására ezt nem ajánlatos használni. Hiszen ebben az esetben a blog nem lesz egészen a miénk – ez pedig problémát okozhat a későbbiekben bármikor. (Arról már korábban beszéltünk, hogy az is nagyon fontos, hogy a céges weboldal domain neve jogilag kihez tartozik!) Ezért is érdemes a céges weboldalba integrálni inkább.

Blogolni bármikor el lehet kezdeni, de ha már a weboldal tervezésekor felsorolható legalább tucatnyi téma, amiről írni lehetne, akkor érdemes már az első lépésben betervezni. Fontos, hogy átgondoljuk, mit vállalunk – hangsúlyozza a szakértő, muszáj, hogy kitartás is legyen a lelkesedés mellé, mert annál nincs kínosabb, ha van egy ilyen menüpont a vállalkozás honlapján, de nincs frissítve, és ott több hónapos, netán többéves bejegyzést talál a látogató. De bizakodásra ad okot, hogy ma már sok jó példát lehet találni azért a magyar kkv-k esetében is.

Ha valakinek nem fűlik a foga ahhoz, hogy folyamatosan magának kelljen telepakolni tartalommal egy saját blogot, érdemes lehet vendégbloggerként megjelenni egy már bejáratott, a cégünk profiljához illeszkedő oldalon. A hírnevünket így is építhetjük. A tényleg jó posztokra pedig vevők az olvasott site-ok is – így megspórolhatjuk, hogy magunknak kelljen valahogy olvasót csábítani a saját blogunkra. (Ez az grow hacking, a legújabb marketing megközelítés egyik módszere. Itt olvashat részletesen az újdonságról!)

Mit írjunk?

A blog tartalmilag akkor jó, ha túlmutat az alapinformációkon, amelyet a vállalkozásról tudni kell és személyes élményekkel, más megközelítéssel dolgozza fel azt a témát, aminek szakértői vagyunk.

Hogy példákat is említsünk, egy lakberendezési tárgyakat forgalmazó cég oldalán érdekes lehet néhány írás, amely az aktuális trendekről szól, vagy éppen konkrét munkák megvalósítását mutatja be, fotókkal gazdagon illusztrálva. De például egy kozmetikai webshop esetén szépségtippek hozhatnak sok olvasót a blog számára. Rendezvényszervezőnél extra dekorációk leírása, vagy rendezvénykoncepciók bemutatása, étteremnél például a séf máshol tapasztalt gasztronómiai kalandjainak leírása, a legújabb gasztro trendek –amit természetesen a vállalkozás is követ – vagy éppen megjelenhet a blogon egy interjú az étteremben forgalmazott borok készítőivel. (Itt például bemutattunk néhány jó példát.)

Ettől lesz igazán profi egy blogposzt

Freund Judit hangsúlyozza, a lényeg tehát, hogy a blog mindig az alaptevékenységhez kapcsolódjon, de azt egy személyes, picit részletekbe belemenő, szubjektív élményekkel színesített beszámolóként érdemes elkészíteni. Ez kézzelfoghatóbbá teszi a vállalkozás tevékenységét, szimpatikusabbá a céget vagy a cég előtérbe állított képviselőjét. A blog egyébként lehet valóban személyhez kötött, de cégek esetében céges – általános, akár több szerző által jegyzett – felület is.

Mire jó még?

Piackutatás

Ha már kellő számú érdeklődő követi a blogunkat, érdemes megkérdezni az olvasóink véleményét, például egy új termékről, vagy egy új szolgáltatás bevezetése előtt az igényekről, ami alapján még formálhatunk rajta a tökéletesség érdekében. A hozzászólások mindig értékes információkat hordozhatnak. Így akár már egy meglévő terméket is újra pozicionálhatunk, vagy egy régi csomagolást a vevők ízlésének megfelelőbben tervezhetünk meg.

Ügyfélkezelés

A régi ügyfeleinkkel könnyen tudunk kapcsolatot tartani, közvetlenül kaphatnak rengeteg tippet, jótanácsot. Egy blog sokkal kötetlenebb, mint egy hírlevél és az egyéb eszközök sorát vethetjük be a tartalom színesítésére. Gondolunk itt a fotógalériákra, a videókra, egyéb grafikai elemekre.

Szakmai ismertség növelése

A piaci jelenlétünk erősítésére a blog egy remek lehetőség. Ha az alaptevékenységünk mellett rendszeresen írunk hasznos tanácsokat, bemutatunk izgalmas, érdekes témákat, könnyebben megjegyzik a nevünket. Kell ennél több? Folytatjuk. Ha a nevünk egyre több helyen fellelhető az interneten, a keresők gyakrabban listáznak bennünket. Ha felkeltjük az érdeklődést, egyre több követőnk lesz. És belőlük előbb utóbb ügyfél is.

Közösségépítés

Egy jól felépített stratégia segíthet abban is, hogy a blog szakmai közösséget képezzen egy adott téma körül. Miért ne lehetne, ez a mi vállalkozásunk kezében? Ha valaki egy közösség tagja, szívesebben választja azt a terméket, vagy szolgáltatást, amihez csatlakozott. Itt lehet vitatkozni, tudást cserélni, információkat cserélni a szakmai közösség tagjaival. Ez erősítheti a valahová tartozás érzését, amit mindannyian szeretünk, valljuk be.

 

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor