Így kerüljük ki a spamszűrőket

A legtöbb felhasználó rendelkezik spamszűrővel, így pontosan tudnunk kell, hogyan állítsuk össze hírlevelünket, hogy ne a spamek között landoljon az üzenetünk. Spam-kisokos sorozatunkban most ebből a szempontból a hírlevél tartalmi elemeit vizsgáljuk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Na faragjunk rá a hírlevélre – Kép: Pixabay

A spamszűrők egy e-mail vizsgálatakor több szempontot vesznek figyelembe. Minden egyes szempont vizsgálata alapján adnak egy pontszámot, amelyeket a végén összeadnak, és a végeredmény alapján döntik el, hogy milyen kategóriába sorolják az e-mailt. Ez a „Szent Grál”, amire minden e-mail küldő keresi a választ. Fontos azonban látni, hogy ezt soha nem fogjuk pontosan tudni: a szolgáltatók szabályrendszere nem nyilvános, csak iránymutatások és „best practice”-szek vannak erre vonatkozóan. Ezek egyike sem garantálja, hogy a levelünk nem kerül majd spammappába, de mindegyik elősegíti azt. Minél többet alkalmazunk tehát ezekből, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a levelünk ténylegesen az inboxba kerül. Sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail-marketing tagozata által összeállított, hazánkban eddig egyedülálló spam-kisokosának segítségével most bemutatunk néhány szempontot, amit a hírlevél tartalmának összeállításánál érdemes figyelembe venni, hogy átjuthassunk ezen az „első védelmi vonalon”.

Gondosan válasszuk meg levelünk tárgyát!

Az e-mail tárgyában kerüljük az írásjelek halmozását, illetve a speciális karakterek használatát, mert ezek sok plusz pontszámot érnek a spamszűrőknél. Ha magyar nyelvű hírlevelet küldünk, akkor valószínűleg magyar ékezetes karakterek is szerepelnek a tárgyban, ez esetben pedig fontos, hogy olyan eszközt használjunk, amely ezeket a karaktereket is szabályosan tudja belekódolni az e-mailbe (legjobb, ha UTF-8-as kódolást használunk).

Sorozatunk korábbi részei:
Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat.
Nagy vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.
Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között. Kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.
Erre a legegyszerűbb teszt, ha küldünk magunknak egy hírlevelet az alábbi tárggyal: Árvíztűrő tükörfúró gép (ebben minden magyar ékezetes karakter szerepel), és megnézzük, hogy a nagyobb ismert ingyenes levelező rendszerekben, illetve Outlookban megfelelően jelenik-e meg minden karakter.

A félrevezető tárgy használatát sem javasoljuk, ami teljesen mást ígér a címzettnek, mint ami a levélben olvasható. A spamszűrők nem feltétlenül büntetik, de érdemes kerülni az olyan semleges tárgyat is, mint pl. „Májusi hírlevél”, „Akciós ajánlatok”, mert ezeket nagyon kevesen fogják megnyitni, hiába érkezik meg az e-mail fiókjukba.

„A szabályok viszonylag egyértelműek, de a szereplők tapasztalataink szerint nem igazán ismerik, vagy egyszerűen csak nem akarnak megfelelni nekik. Úgy látom, hogy a cégek adatvédelemmel kapcsolatos hozzáállása finoman szólva is laza. Elsősorban a nagyobb vállalatok, illetve multinacionális cégek esetében érzékelünk komoly fejlődést ezen a fronton.  A hazai spamek „áldásos” tevékenységének köszönhetően a piac megítélése sem éppen pozitív, így a jogkövető DM szolgáltatóknak is jut a negatív megítélésből” – hangsúlyozta Fialka Krisztina, a ReachMedia médiaüzletág-igazgatója. (Hogy milyen legyen a jó hírlevél, és milyen tévhitek élnek ezzel kapcsolatban a cégek körében, arról szakértőnk írását itt olvashatja!)

Ne csak képeket!

A legfontosabb, hogy az e-mail tartalma ne csupán képekből álljon, hanem a lehető legnagyobb része szöveges tartalom legyen. Ez egyrészt azért fontos, mert a képekre írt szöveget a spamszűrő nem tudja elolvasni, így a lehető legrosszabb pontszámot adhatja, másrészt pedig a legtöbb e-mail kliens blokkolhatja a képek automatikus megjelenítését, így a címzett csak akkor látja, ha rákattint a képek letöltése linkre.

A hírlevél tartalmához szakértőnk tippjeit itt találja!

Ha a képek megjelenítése nélkül nincs olyan érdemi tartalom az e-mailben, ami alapján a címzett eldöntheti, hogy érdekli-e az üzenet, akkor nem lesz motivációja, amiért letöltené a képeket, ez pedig rossz hatással lesz a konverzióra. Javasoljuk, hogy a képek mérete egyenként ne haladja meg az 50 KB-ot, egészen biztos, hogy egy 300 KB-os hírlevélnek szignifikánsan nagyobb esélye van átjutni egy spamszűrőn, mint egy 2 MB-osnak.

Sorozatunk következő részében néhány technikai szempontot is bemutatunk, amelyek figyelembevételével az Ön hírlevele is kikerülheti a spamszűrőt!

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo