Így hozhat eredményt az Adwords!

2014. március 19. szerda - 17:06 / piacesprofit.hu
  •    

A legtöbb magyar cég még mindig nem, vagy csak laikusként használja a magyar hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwords hirdetéseket. Gál Kristóf online marketing-szakértő tízparancsolatának betartásával javíthatjuk a hirdetéseink hatékonyságát.

Használjuk hatékonyan az Adwords hirdetéseket, hogy ne vesszen el üzenetünk a tömegben – Kép: Pixabay

Az eredményes Adwords hirdetések nem képezik elengedhetetlen részét a boldog és kiegyensúlyozott életnek, de az biztos, hogy egy vállalkozás életére nézve igen jelentős hatása lehet, ha hatékonyan használja a Google Adwords hirdetéseket. „10 olyan »törvényt« mutatok be, amik betartásával jó eredményeket lehet elérni az Adwordsben. Persze ahogy a Biblia Tízparancsolata sem fedi le az élet minden egyes részterületét, úgy az én tízparancsolatom sem terjed ki minden finomságra, de iránymutatásként kitűnő” – írta blogján Gál Kristóf online marketing-szakértő.

1: Mérjük és szeressük a konverziókat!

A konverziókövetés ad értelmet az egész Adwords hirdetésnek, hiszen így válnak láthatóvá a tényleges eredmények (pl. eladások száma, ajánlatkérések száma, hírlevél-feliratkozók száma). Valójában egy elég egyszerű beállítás szükséges csak a mérés megkezdéséhez, de a hatása óriási.

2: Szegmentáltan hirdessünk!

Lehetőség szerint a különböző „témájú” kulcsszavakhoz érdemes különböző, jól passzoló hirdetéseket készíteni. Így aki „iphone szilikon tok”-ra keres, annak iPhone-hoz tartozó szilikontokokról szóljon a hirdetés, de aki „samsung szilikon tok”-ra, annak meg „samsungosról”!

3: Teszteljük a hirdetéseket!

Minden hirdetéscsoportba legalább 2 hirdetést érdemes készíteni, hiszen ekkor lesz lehetőség arra, hogy a különböző hirdetési „koncepciók” versenyezni tudjanak egymással, és így kiderüljön, hogy melyik a legjobb!

Honnan tudjuk, hogy jól teljesít egy online kampány?
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”. Komoly üzleti terveket készítünk egy-egy új termék bevezetése előtt. Piackutatásokat végzünk egy-egy kampányötlet megszületésekor, de vajon honnan tudhatjuk, hogy melyik marketingeszköz lesz cégünk számára a legjobb fogás? Szakértőnk tippeket ad, hogyan választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelő megoldást!

4: Válasszuk szét a keresőt és a displayt!

Mivel alapvető marketing- és pszichológiai különbségek vannak a keresőben és a display hálózaton történő hirdetések között, ezért rossz ötlet ezeket a hirdetéseket egy kampányban működtetni.

5: Tiszteljük a kizáró kulcsszavakat, és gyarapítsuk őket!

A kizáró kulcsszavaknak számos előnyük van, például növelik az átkattintási arányt (CTR), aminek következtében végül nőni fognak a minőségi pontszámok, csökkenhetnek a CPC-k (kattintási árak). Fontos a használatuk, és fontos rendszeresen keresni az új kizárási lehetőségeket.

6: Rendszeresen foglalkozzunk a keresési kifejezésekkel!

A keresési kifejezések mutatják meg, hogy milyen tényleges kifejezésekre keresnek az érdeklődők, ezért ez ad lehetőséget pl. kizáró kulcsszavak vagy éppen újabb „normál” kulcsszavak felkutatására.

5 makacs SEO tévhit
Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul, és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.

7: Sose feledkezzünk meg a hirdetési bővítményekről!

A hirdetésbővítmények számos remek lehetőséget adnak a hirdetések felturbózására és így az eredmények javítására. Az ún. sitelink (webhelylink) bővítmények szinte minden esetben használhatóak, de a helybővítmény is egy gyakran használható, hasznos eszköz.

8: Vegyük hasznát az illesztési típusoknak!

Az illesztési típusokkal nagyon jól szabályozható, hogy pontosan mikor (= milyen keresésekkor) jelenjenek meg a hirdetések. Így könnyen kizárhatóak a haszontalan keresések, az értékesekre viszont biztosabban meg lehet jelentetni a hirdetéseket.

9: Mindig szenteljünk figyelmet a jelentéseknek!

Érdemes rendszeresen elemezni a különböző, „nem alap” jelentéseket is, mert ezek értékes információkat rejthetnek. Ilyen például a hét napjai vagy a nap órái alapján történő vizsgálat, de jó néhány más, „különleges” szempont szerint is meg lehet nézni az adatokat.

10: Soha ne küldjünk mindenkit a főoldalra!

Nagyon fontos a megfelelő landing oldalak használata, márpedig a honlap főoldala ritkán ideális landing oldal. Meg kell találni, vagy el kell készíteni az adott hirdetéscsoport számára megfelelő landing oldalt, ami jelentősen növelni tudja az eredményességet.

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek