Így gyűjtsünk hírlevél-feliratkozókat!

2014. október 07. kedd - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Cégtulajdonosként gyakran érezzük úgy, hogy kifogytunk az ötletekből, mivel lehetne rábírni az oldalunkra látogatókat, hogy regisztráljanak. Ez létfontosságú, mert egy értékes adatbázisnak nemcsak gyakorlati haszna, de manapság eszmei értéke is van. Adunk néhány tippet, hogy növekedjenek a vágyott listák.

Manapság sajnos az emberek jelentős részének nagyon rossz tapasztalatai vannak a kéretlenül kapott levelekkel kapcsolatban, ezért kétszer is meggondolják, hogy megadják-e az email címüket bárkinek. Az online marketing viharos terjedésével a felhasználók egyre inkább úgy érzik, hogy személyes adataikat, elérhetőségeiket a cégek kényük-kedvük szerint adják-veszik, hogy eláraszthassák őket hirdetéseikkel. (Felmérések szerint napi nyolc spam-et kapunk!) Ahhoz, hogy nagyobb kedvet csináljunk, hogy a mi üzeneteinkre feliratkozzanak, adnunk is kell valamit!

7 lépés a bizalomépítő hírlevél írásához
Ha már sikerült rávenni valakit arra, hogy feliratkozzon a hírlevelünkre, fontos, hogy ne okozzunk neki csalódást. Szakértőnk segít, hogyan lesz tényleg bizalomépítő eszköz a hírlevél.
Kritikus fontosságú, hogy a címzettek számára releváns és érdekes tartalmat tegyünk a hírlevélbe. Ha haszontalannak, sőt zavarónak tartják, akkor egyre többen jelölik majd levélszemétként a levelező rendszerükben, ez pedig előbb-utóbb oda vezet, hogy tényleg a spam mappában landolnak a tőlünk érkező levelek, s nemcsak ezeknél a címzetteknél, hanem minden felhasználónál, aki azt az e-mail szolgáltatót használja. De arra is vannak jó tanácsaink, hogy hogy kerüljük ki a spamszűrőket.

Adjunk tudást!

A legnépszerűbb, legkönnyebben elkészíthető feliratkozási csali a letölthető e-könyv. Szövegszerkesztővel megírjuk, képekkel illusztráljuk és pdf-ben mentjük. Persze, van vele munka, de megéri! Arról írjunk, amihez jobban értünk, mint a célcsoportunk! Valamiben úgyis jó, ha szakértőként tudjuk pozicionálni magunkat – itt mutatunk néhány trükköt, hogyan.  Ha van elég mondanivalónk, készíthetünk és aztán ajándékozhatunk a feliratkozásért akár online tanfolyamot is. Lehet akár ugyanaz, mint amiről az e-bookban írnánk, csak nem egyszerre adjuk oda, hanem leckék formájában küldjük el a fejezeteket, témaköröket.

Ha még professzionálisabbnak kívánunk tűnni, legyen multimédiás a tartalom! Készítsünk videótanfolyamot! Az e-book vagy e-mail tanfolyam anyagát kell egy vagy több videóban feldolgoznunk. Elég jól működik, népszerű mostanában. Hátránya, hogy az elkészítése igényel némi technikai ismeretet és eszközöket.

Ha nem megy még a videó készítés, kezdhetünk hanganyag felvételével is. De a hatékonysága érthetően kisebb, mint a videónak, hiszen kisebb a hasznosíthatósága. Amit ugyanis látunk és hallunk az hatásosabb, mint amit csak hallunk. De akár a fentieket kombinálva “vegyes felvágottat” is kínálhatunk. Azaz a csaliban átadni kívánt információmennyiséget elosztjuk több formátumra: Feliratkozáskor egy e-book, majd online tanfolyam vagy videó, esetleg videótanfolyam formában a folytatást később adagolva. Előnye, hogy úgy tűnik, hogy többet ad, mint egy e-book, ezáltal értékesebbnek tűnik.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/ddpavumba

Adjunk segítséget!

Ingyenes csaliként apró szakmai segítséget is adhatunk a reménybeli ügyfeleknek. A feliratkozók kaphatnak ingyenes Skype konzultációt, vagy egy alkalomra szóló telefonos konzultációs lehetőséget. Ez a módszer rendkívül vonzó, hátránya viszont, hogy személyre szabottságai miatt nagyon időigényes. A hátrányból viszont előnyt is kovácsolhatunk: ha már módunk van megismerni leendő ügyfelünk igényeit és problémáit, sokkal könnyebben tudunk majd a nehéz munkával megszerzett email címére olyan ajánlatot küldeni, aminek nem tud majd ellenállni.

Kínáljuk fel, hogy ha tetszettek az oldalunkon olvasható cikkek, iratkozzon fel a blogértesítőnkre, hogy értesíteni tudjuk, amikor új tartalmat, új cikket publikálunk. Ja igen, ehhez kell egy blog – de ezt amúgy is mindenkinek érdemes lenne elkezdenie.

Adjunk ajándékot!

Értéke pénzben kifejezhető a feliratkozó számára, ami fontos érv lehet, ha amúgy is érdeklődik a termékeink iránt. Tehát úgy adhatunk valamit az irántunk érdeklődőnek, hogy egyúttal azt is biztosítjuk, előbb vagy utóbb fog nálunk vásárolni – hisz legalább a kuponon szereplő értéket fel akarja majd használni. Ha megfelelően építettük fel a termékskálát, akkor pedig már gyerekjáték lesz ajánlani még valamit, amit vonzónak talál majd.

Egy email címért nem biztos, hogy megéri, de ha többet akarunk a látogatótól – például, hogy több adatot adjon meg magáról vagy vegyen részt a felmérésünkben (amivel többet szeretnénk megtudni a vásárlóinkról), esetleg arra akarjuk rávenni, hogy néhány ismerősét is beszélje rá a hírelvél feliratkozásra, akkor valami apróságot – egy termékmintát például – kínálhatunk fel ellentételezésként. Ezt postán kiküldeni plusz költséget jelent, de a fizikai üzletekben betérő vevők esetében kiváló megoldás lehet. Érdemes erre is áldozni, mert hiába sétál be valaki a boltunkba, amint kilép az ajtón, elveszítettük – miért hagynánk ki egy lehetőséget arra, hogy később is kommunikálni tudjunk vele.

Nem a méret a lényeg
Minél nagyobb a címlistánk, annál nagyobb a valószínűsége, hogy tele lesz „alvó” vagy már nem létező email címekkel, ahonnan visszapattannak az üzeneteink. Ezzel viszont potenciálisan megnő az esélye annak, hogy spam-listára kerülünk. A problémát megelőzhetjük, ha karbantartjuk a címlistát, illetve, ha vásárolt listák esetén mindenképpen ragaszkodunk a megbízható forráshoz. Mindenképpen figyelni kell az adatvédelmi szabályokra is. Itt találja a részleteket!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor