Így fejlessze cége digitális tudását!

A digitális szolgáltatások részévé váltak a mindennapjainknak - egyre több vállalat vezeti be a mindennapi működésébe a közösségi, mobil és felhőmegoldásokat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A kérdés aktuálisabb, mint bármikor korábban: hogyan vezessük át dolgozóinkat a digitális világ okozta kihívásokon, hogyan fejlesszük a digitális kompetenciákkal kapcsolatos készségeiket? Erre próbálunk választ adni négy tanács formájában.

1) Győződjön meg róla, hogy az irányelveket összehangolta az üzleti célokkal. A megfelelő csoportokat felhozni a digitális stratégiában meghatározott szintre komoly irányelveket követel meg. Hatékonyabban tud majd digitális stratégiát kidolgozni, innoválni vagy éppen irányelveket fejleszteni egy szűk csoport kialakításával, aki segít ezen célok elérében és összefogja az ezirányú erőfeszítéseket. Olyan kérdésekre kell választ adniuk, mint hogy mire kell irányulnia a mobilfelhasználói élménynek, milyen közösségi oldalakon és milyen szinten érdemes jelen lenni, satöbbi. Persze tele van a világ általános és széles körűen használható tanácsokkal, de sokkal izgalmasabb célzott kérdésekre választ adni, mint, hogy "Milyen hosszúságú videót érdemes kitenni az oldalunkra", vagy hogy "ennek a stratégai szegmensnek milyen típusú kontent felel meg a legjobban"?

2) Fejlesszen külön utakat a tanuláshoz. A munkatársak a szükséges tudást két úton sajátíthatják el, ezért érdemes felkészülnie mindkettőre. Az első a munka közbeni tanulás, méghozzá olyan projektek esetében, ahol menet közben van szüksége a dolgozóknak új tudás elsajátítására. Bár ez a módszer jelentősen növelheti a projekt befejezésének idejét, az élesben kipróbált tudás előnye, amit a munkatársak magukra szednek, elvitathatlan. A másik módszer a külön oktatás. Persze nem feltétlenül kell ennek hivatalos papír alapú képzésnek lenni, de még csak beülős konferenciaoktatásra sem mindig van szükség. A digitális éra képességeit néha jó egyéni, informális "képzésben" elsajátítani, egy-egy délutánt eltöltve egy szakértővel a monitor előtt görnyedve. A két különböző típusú oktatás pedig nem annyira helyettesíti, mint inkább kiegészíti egymást, hogy így jussanak a munkatársak minél hamarabb minél magasabbra a digitális technikák világában.

A vállalatok harmada még mindig védtelen
A vállalatok 30 százaléka még mindig nem használ modern és automata klienseszközöket. Más szóval a vállalatok nagy része még mindig automatizált alkalmazásrendszerek nélkül kezeli és frissíti szoftvereit, hardvereit és operációs rendszereit.
3) Jutalmazza a tudásmegosztást. Hiába szedünk össze nagy tudású szakembereket a cégünkbe, ha a többieknek képtelenek átadni a tudásukat. Ilyen szemszögből nézve nem is annyira zsenikre, mint inkább tanítókra van szüksége. Igyekezzen olyan embereket szerezni a cégbe, akik nem csak értik, el is tudják magyarázni az egyes eszközök, platformok működését és azok fontosságát. Ne felejtse el őket megdícsérni és jutalmazni azért, mert a segítségükkel komoly fejlődésen esik majd keresztül a cége a digitális tudás terén. Ma már nem elég ha a rendszergazda ért a "számítógépes dolgokhoz", a technológia oly mértékben szövi át a mindennapokat, hogy nem hagyhatja figyelmen és kompetenciakörén kívül egyetlen dolgozó sem.

4) Beszéljen világosan. Volt már a szakterületét nem érintő konferencián? Értett akár egy szót is az ott elhangzottakból? Erre gondoljon, amikor az Ön számára hétköznapi technológiákról, megoldásokról beszélget laikusok társaságában. Ne feledje: ha nem értik, miről van szó, nem fogják soha megtanulni. Igyekezzen előadásai szövegét megtisztítani a felesleges szakmai zsargontól és rendszeresen kérdezze meg a kevésbé képzett kollégáktól, mit értettek a szövegből. Igyekezzen nem csak az ismeretlen kifejezéseket elmagyarázni, de egyúttal világossá tenni azt is, miért is fontos ez a tudás a cég dolgozóinak.

Fektessen IT-be 2014-ben!
A kis- és középvállalkozások számára a technológia elérhetőbb, mint valaha. Tele a világ olyan megoldásokkal, amelyekről egy-két évtizede még csak a legnagyobb vállalatok álmodhattak, ráadásul egyre olcsóbbá válnak a szükséges eszközök.
A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo