Így építsünk szakértői brandet

Egyre több cég jön rá, hogy a tartalom milyen jó marketingeszköz, így egyre több van belőle. Többek között nagyjából kétmillió blogposzt születik naponta. De szakértői tartalom, na az még mindig kevés. Pedig ez az, ami igazán hasznos – mondta a Piac & Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.

Mindegy, melyik kétmillió bejegyzést nem olvassa el a célcsoportunk azok közül, amelyek egyetlen nap alatt megjelennek a neten, ha a miénk felkelti a figyelmét - vallja Sipos Zoltán.

Ha elmegyünk fogorovoshoz, nem tudunk róla semmit, ami a szakértői voltát alátámasztaná. Nem tudjuk, hol szerezte a diplomáját, vagy hány szakcikket írt. Azt látjuk, hogy szép-e a rendelő, kedves-e az orvos. Csak feltételezzük, hogy az orvos szakértő – és ezt is leginkább a fehér köpeny miatt. A neten a legfontosabb, hogy az a képzet alakuljon ki rólunk, hogy szakértők vagyunk – az már másik kérdés, hogy tényleg azok vagyunk-e.

Hogy hiteles szakértő képét alakítsuk ki, ahhoz megfelelő mennyiségű publikációra van szükség. Elegendő mennyiségre ahhoz, hogy láthatóvá és hitelessé váljunk. De a mennyiség önmagában kevés - hangsúlyozza Sipos. A laikus és a szakértő között a különbség az, hogy előbbi csak megismétli az adatokat, amelyeket máshonnan összeszedett, a szakértő viszont következet és magyaráz. Az interneten elérhető tartalmak nagy része nem von le következtetést – pedig ez az, ami szakértővé tesz az olvasó szemében.

Kép:Freepik.com

 

A véleményvezér olyan ember, akinek van VÉLEMÉNYE. Vagyis nemcsak adatokat ismételget, hanem állást is foglal. Megmondja, hogy mi a jó és mi a rossz, hogy mit tanácsol az olvasónak. Ez általában nem szokás, inkább mindenkinek meg akarunk felelni. Ez azonban nem lehetséges, és ezért nem is eredményes – teszi hozzá a Kreatív Kontroll vezetője. A szakértői tartalom részletesebb, hasznosabb, mint ha laikus írta volna. Megold olyan problémákat, amelyek a laikusokat érdeklik, ott jelenik meg, ahol egy laikus nem tud. Van véleménye, ezért nem követi a piacot, hanem alakítja, olyan pontos és hiteles, hogy arra hivatkozni lehet.

A szakértői brand felépítése

1.lépés

Legyen saját felületünk. Mondjuk, egy blog, vagy YouTube-csatorna, vagy Instagram-profil. A szakértők szerint a kkv-k számára a blog a leghatékonyabb.

2. lépés

Keressünk tartalmi rést! Vagyis keressük meg a piacunk megválaszolatlan kérdéseit! Lehet, hogy ezek buta kérdések, de ezek érdeklik az ügyfelet. A témát kereshetjük az ügyfélszolgálatunk kérdései között, a mi területünkhöz kapcsolódó fórumbeszélgetésekben. Ha utánanézünk, láthatjuk, hogy a témák többségében nem lesznek jó válaszok, magyarázó tartalmak a neten. Ez a tartalmi rés. Amiről már sokan és jól beszélnek, azzal ne foglalkozzunk.

3. lépés

Kutassunk rengeteget! Sok-sok forrást érdemes összeszedni! Ha a Google találati listájának a 30. oldalán is jártunk már a saját témánkban, akkor talán már eleget kutattunk.

4. lépés

Válaszoljunk meg valódi kérdéseket! Nem azokat, amiket szeretnénk, ha feltennének, hanem azt, amit tényleg feltesznek a vásárlók. Ennek elemei a kulcsszókutatás, az ügyfélszolgálat, a piackutatás, az iparági hírek (Google Trends), valamint fórumok és csoportok beszélgetéseinek követése.

Márkaépítés ingyen? Miért ne!
Hogy a márkaépítés lehet költség helyett bevételi forrás? Hihetetlenül hangzik, nem? Pedig Tom Szaky, a magyar származású fiatalember, aki mára egy 23 országban működő multit irányít, pontosan így gondolja.
5. lépés

Írjunk hosszan! Nem feltétlenül az a lényeg, hogy elolvassák-e a cikket, hanem az, hogy milyen benyomást keltünk! A Google pedig minél hosszabb egy szöveges tartalom, annál jobban rangsorolja. Neil Patel marketingguru (akinek a growth hackinggel kapcsolatos jó tanácsairól itt írtunk) sem spórol! Jó minőségű, kifejtett tartalmat adjunk! Nem kell minden héten ilyen hosszút írni, de olykor bizony menjünk bele részletesen a témánkba!

A jó minőségű megosztják az olvasók, mert ez által jól informáltnak tudják mutatni magukat saját ismerőseik előtt.

6. lépés

Vonjunk le következtetéseket! „Ez azt jelenti, hogy…” – ez a varázsszó. Minden állításunk esetében mondjuk el, hogy mit jelent, miért fontos. Nem az a lényeg, hogy az olvasó rájöjjön bármire a cikkeink alapján, hanem hogy magunkról a szakértő képét sugározzuk – aki el tudja magyarázni a dolgokat.

7. lépés

Legyünk látványosak! Hiába van kiváló tartalmunk, ha senki nem találkozik vele. Osszuk meg a cikkeket a saját felületeinken, de ne álljunk meg itt! Terjesszük is tovább! Az egyedi, jó minőségű anyag terjed magától, hivatkoznak rá forrásként, megjelentetik a médiumok, megosztják az emberek. Fontos viszont, hogy megfelelően szerepeljen a hivatkozás is a tartalomban, különben nem sok hasznot hajt nekünk. Ne anonim módon adjuk a tanácsokat, szerepeljünk magunk is a szövegben!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo