Így dönt a vevő - a szokások rabjai vagyunk

„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.

Mi alapján döntenek a magyar vásárlók? - Kép: Pixabay

Egy 12 európai országban végzett fogyasztói felmérést idéz a takarekoskodj.poster.hu. Eszerint a magyar családok fele csökkentette kiadásait bútorra, lakberendezésre, de az utazás, a sport is egyfajta luxuskiadássá vált. Itt és most ismernünk kell a megcélzott közönségünk elvárásait, szokásait és azt, hogy milyen eszközökkel tudjuk hatékonyan befolyásolni döntéseiket. A következő oldalakon ehhez adunk némi segítséget.

A takarékoskodók

Őket alapvetően a termék ára befolyásolja, amikor egyik vagy másik termék mellett döntenek. Számukra a vásárlás inkább szükséges rossz, semmint öröm.

A magyar vásárlók több mint 30 százaléka. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

Az értékkeresők

Rendszeresen vásárolnak, és szeretettel végzik ezt a tevékenységet. Az érték a döntő számukra, és ennek alapján megtervezik vásárlásaikat. Vonzóak számukra az akciók és a különleges ajánlatok.

Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal
A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.
A magyar vásárlók 29%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

A gondtalan vásárlók

Csak azt vásárolják meg, amire az adott pillanatban szükségük van. Számukra elsődleges a problémamentes, kényelmes vásárlás, nem a termék ára határozza meg döntéseiket.

A magyar vásárlók 12%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 19%-a.

Speciálisan magyar: a szokások rabjai

Nem gyűjtenek információt, és kevésbé nyitottak az új termékekre. Ehelyett a bevett szokásaik alapján ismerős termékeket vásárolnak az előnyben részesített üzletekből.

A vásárlók 29%-a.

10 országban vizsgálták a vásárlói szokásokat a Henkel megbízásából. A kutatás minden országban három fő vásárlói típust különített el. A takarékoskodók, az értékkeresők és a gondtalanok csoportját, valamint Magyarországon egy negyediket. Ők a szokások rabjai. A válság hatása: a tudatos vásárlás, az előregondolkodás és a fenntarthatóságra való törekvés egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, ezek megvalósíthatósága a vásárlók mellett a kereskedők és a vállalatok közös felelőssége.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo