Igazságot a hírfolyamba!

2015. február 03. kedd - 19:20 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook nagyon érdekes változtatást jelentett be: a felhasználói visszajelzések alapján jelölni fogják azokat a posztokat a hírfolyamban, amit sokan jelentenek hamisnak. A jelölt posztok kevesebb elérést kapnak, ezzel folytatódik a klikkvadász posztok elleni harc.

Kép: Pixabay

Sok felhasználó várt már erre. Talán ez a megoldás meg fogja akadályozni a felesleges pletykák terjedését is. Az álhíreket ezentúl jelenteni tudják a felhasználók, és amelyik posztot sokan jelentették külön jelölést kap, valamint kevesebb elérést a hírfolyamban – figyelmeztet posztjában Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.

Mik azok a hoaxok?

“A hoax (angol eredetű vándorszó, jelentése: „beugratás”, „megtévesztés”, „átverés”, „álhír” vagy „kacsa”) leggyakrabban az e-mailben terjedő álhírek, kacsa-lánclevelek különféle változatait jelöli, bár az átverés gyakran kiegészül honlapokkal, illetve nemritkán az írott sajtó vagy a tévé is hajlamos átvenni.”  A Facebook térnyerésével a hoaxok egy része átterjedt a Facebookra is. Néha nehéz őket megkülönböztetni a valódi információktól, ezért nagyon örömteli a Facebook megoldása.

Hogyan működik?

Hamarosan megjelenik egy plusz jelentés opció a posztoknál, amit az elrejtés után kapunk meg. A korábbi választási lehetőségek között lesz egy új, ami az álhírekre vonatkozik. Azok a posztok, amiket sokan megjelöltek ilyen módon, vagy letöröltek a saját hírfolyamukból kevesebb megjelenítést fognak kapni a hírfolyamban, plusz kapnak egy jelölést kb. azzal a szöveggel, hogy “sok ember a Facebookon azt jelentette, hogy ez a bejegyzést hamis információkat tartalmaz”.

Hogyan érinti ez az oldalakat?

A Facebook arra az eredményre jutott, hogy az emberek el tudják választani a hamis információkat tartalmazó, megtévesztő posztokat a szatirikus, humoros bejegyzésektől. Éppen ezért ez a változtatás csak azokat az oldalakat és a posztjaikat érinti, amelyik (szándékoltan) publikálnak hamis információkat. Ez egy újabb csapás a becsapós oldalaknak.Ennek megfelelően a kattintásvadász posztok várhatóan megritkulnak vagy el is tűnnek a hírfolyamunkból. Viszont minden üzleti felhasználónak fontos lesz, hogy minőségi tartalmat posztoljon a Facebookon, pedig ez a céges oldalak mumusa.

TARTALOM, TARTALOM, TARTALOM!
A statisztikák szerint ugyanis a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja. Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Ha közéleti témában mozgunk, akkor például figyelni kell a közízlést, és ahhoz kell igazítani mindent, ez ugyanis garantáltan rövidtávon is sikeressé tesz egy weboldalt. Ha nem tartalmat közvetítünk, hanem saját termékeket vagy szolgáltatást árulunk, válasszunk mindig profi fotóst és prezentőrt, hogy mindent a lehető legjobb minőségben tálalhassunk. Az adatok alapján a legtöbb pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre. De például a jó domain név is sokat jelent.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek