Így vészeli át a nyarat egy okos vállalkozó

2014. június 19. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

A nyár nemcsak a tévékben, hanem sok vállalkozás életében is egyet jelent az uborkaszezonnal, kevesebb a megrendelés, kevesebb a vevő. Azonban ezt az időszakot is tölthetjük hasznosan: szakértőnk öt tippet is ad, hogy mire fordíthatjuk hirtelen megszaporodott szabadidőnket!

Ha minden le is lassul nyáron, azért lehet haladni pár dologgal
Kép:sxc

Sok kisvállalkozásnál kétségkívül beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek is egy kis pangásnak. Amikor kicsit enyhül a forgalom, és a vevőkkel való kapcsolattartás is lazább lesz, végre van idő olyan dolgokra, amikre a pörgős időszakokban nincs. Szilágyi Tímea, a Piac&Profit marketingszakértője összegyűjtötte, mi az az öt dolog, amire ha odafigyelünk, biztosan a magunk hasznára tudjuk fordítani ezt a pár nyári hónapot.

1. Honlapfrissítés, honlapszöveg

A honlap frissítése, karbantartása szinte a legelhanyagoltabb területek egyike. Pedig, ha azt akarjuk, hogy valami haszon is legyen abból, hogy elkészült a weblapunk, bizony a tartalomfrissítés alapvető fontosságú. Ha évek óta ugyanaz az unalmas honlap látványa fogadja a vevőinket, nem sok esély van rá, hogy érdekesnek találják a cégünket.  Az öt évvel ezelőtt készült tartalom és dizájn bizony már elavultnak számít a neten. Szakértőnk itt ad konkrét tippeket, hogy hogyan szerezzünk ismertséget.

2. Adatbázis-építés, adatbázisszerviz

Általában a legtöbb cégnek van miből adatbázist építenie. Vannak visszatérő ügyfelek, törzsvásárlók, kisebb vevők, nagy megrendelők, árajánlatkérők, érdeklődők stb. Egész évben nem biztos, hogy volt rá idő összegyűjteni, és táblázatba rendezni. De most, amikor egy kicsit jobban ráérünk, érdemes előszedni a számlákat, iratokat, árajánlatokat, és kigyűjteni a fontos információkat. És ami még fontosabb, ha már megvan, akkor kezdjük is el használni!

3. Reklámanyagok előkészítése az őszi, reklámkampányhoz

Van élet a nyár után. Célszerű már most ötletelni, mi lesz, ha a nyári hónapok eltelnek. Remek alkalom kitalálni, megtervezni, előkészíteni a reklámanyagokat, gondolj arra, hogyha újra elindul az üzleti élet, szinte biztos, hogy már nem lesz rá elég időnk.

Mitől jó egy cégnév?
Sok vállalkozó nagy lendülettel indul neki a cégalapításnak, de a cégnévválasztásnál sokan visszapattannak, mert kedvüket szegi a döntés gyötrő dilemmája. Miért olyan nehéz eldönteni, melyik név lehet a befutó? Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a cégnévválasztásnál? A Piac&Profit szakértője segít!

4. Új termékek, új „csomagolás”

Sokszor a konkurencia termékújítása vagy a vevők visszajelzése, újdonságigénye késztet és sürget arra, hogy változtassunk a termékkínálaton. Pedig néha már az is elegendő a sikerhez, ha egy régi terméket újjáélesztünk, vagy más csomagban tálalunk. A nyár erre is jó alkalmat biztosít. (El szeretné kerülni a legalapvetőbb termékfejlesztési bakit? Szakértőink segítenek!)

5. És amire még egész évben nem jutott időnk…

Ha sokat halogatunk bizonyos dolgokat, akkor egy idő után elveszítjük a motivációt azon a területen. Igyekezzünk záros határidőn belül megvalósítani a kitűzött célokat. Ha az év első felében lemaradtunk, akkor érdemes nagy levegőt venni, és a nyári hónapokban behozni a lemaradást. Például irodafestés, eszközbeszerzés, statisztikák készítése és elemzése, beszélgetés a dolgozókkal, kapcsolatépítés, raktárkészlet újragondolása, stb.

Ha a fenti, pontokba szedett marketingfeladatokból legalább kettőt sikerül megvalósítani, már hasznosabban és hatékonyabban telt a nyár, mint valaha, és garantáltan nagyobb lendülettel indulhatunk neki az ősznek.

Szilágyi Tímea
mikromarketing.hu

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek