Hogyan legyünk empatikus vezetők?

2018. május 14. hétfő - 11:00 / piacesprofit.hu
  •    

Az empátia nemcsak a magánéletben, de az üzleti világban is fontos képesség. Sherrie Campbell, az Entrepreneur.com vendégszerzője, 7 tulajdonságot sorolt fel, amelyeket érdemes elsajátítani egy vezetőnek, hogy szerethetővé váljon.

  1. Emocionális

Ahhoz, hogy minden szinten sikeres legyen egy vezető, együtt is kell éreznie és gondolkodnia azokkal a munkatársaival, akikkel közösen dolgozik. Ennek során bizalmi kapcsolatokra törekszik, támogat, kijelöli a helyes irányt.

  1. Etikus

Az empátia arra készteti, hogy erkölcsösen éljen, így pontosan tudja, hogy milyen értékeket képvisel, és milyen irányba tart. Az önmaga és mások iránti tisztelete segíti a mindennapokban, a munka és az emberek iránti alázatossága pedig másokat is képes inspirálni, hogy jobbak legyenek.

  1. Figyelmes

Mindig nyitott a különbözőségekre. Hisz abban, hogy bár nem mindig érthetjük meg egymást, attól még sok más szinten összekapcsolódhatunk.

Mit keres Jézus a vezetői tréningen?
Szakemberek tucatjai tanulmányozzák a pozitív pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan tudástárát, hogy olyan eszközöket adjanak a vállalatok kezébe, amelyek a hagyományos motiválás mellett alkalmasak a munkavállalói elégedettség fokozására, a fluktuáció csökkentésére vagy épp az employer brandingre. Pedig talán léteznek ezeknél eredetibb mechanizmusok is…
  1. Előrelátó

Higgadtsága és racionalitása elősegíti azt, hogy munkatársai még stresszes körülmények között is megtalálják az egyensúlyt. A mindenki számára előnyös megoldásokat keresi.

  1. Kedves

Jóindulattal minden megoldható! Az emberek tönkreteszik kapcsolataikat, amikor haraggal, fenyegetéssel vagy erővel próbálják megoldani a problémákat. A kedvesség viszont nem egyenlő az engedékenységgel!

  1. Felelősségteljes

A csapat érdekében vállalt kockázat szerves része annak, hogy megbízható, minőségi kapcsolatokat és munkakörnyezetet teremtsenek.

  1. Csapatjátékos

Nemcsak arra törekszik, hogy felemelkedjen, hanem fontos számára, hogy felemelje mindazokat, akik körülveszik. A munkatársi elégedettség számára ugyanolyan fontos, mint az üzleti siker!

Nem véletlenül követi az „Aki ad, az nyer!”a filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. „Nálunk az az elv, hogy bizalmi környezetben, megbízható üzletemberek találkozzanak, akik egymás támogatására törekednek. Ez egy szakmai burok, ami a hivatásunkból és a vállalkozási kultúránkból jön létre. Egy közösség részévé válunk, és nem csak azt nézzük, hogy nekem miért éri meg, hanem azt is, hogy másoknak hogyan tudunk segíteni – ez önmagában is egy nagy változás, miközben rengeteget tanulunk egymástól” – tette hozzá Avidor András, a BNI Magyarország igazgatója.