Hogyan készítsünk olyan tartalmat, ami tényleg hajtja az értékesítést?

2016. július 19. kedd - 18:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

A tartalommarketing mostanra az egyik legnépszerűbb marketing eszközzé vált, a vállalatok szívesen fektetnek bele energiát és pénzt is. De a fő kérdés persze itt is az, hogy mibe érdemes pontosan fektetni ahhoz, hogy valódi eredményeket érjünk el. Segítünk néhány tippel, hogy induljunk el a helyes úton.

Ahhoz, hogy valódi, mérhető hatást érjünk el a tartalommarketinggel, világos stratégiára, mérhető elvárásokra és tudatos építkezésre van szükség.

Változó környezet

Mielőtt a részletekbe merülnénk, fontos megérteni az értékesítés megváltozott helyét és szerepét a mai társadalomban.

A hangsúly ma sokkal inkább az ügyfelekre az ő igényeikre helyeződik, szemben a régi nézettel, ami szerint a leghatékonyabb, ha mindent mindenkinek megpróbálunk eladni. Ez az új gondolkodásmód arra ösztönzi a vállalatokat, hogy először megtanulják, hogy mi az, amit az ügyfél akar, majd előállítják és szállítják nekik.

rossz helyen vannak a reklámok

Kép: Pixabay

A márkaközpontú értékesítési környezettől az ügyfél-centrikus megközelítés felé mozdultunk el, amely első és legfontosabb lépésként előírja, hogy tisztán megértésük az ügyfelek igényeit. Mielőtt belevágnánk a tartalom stratégia kialakításába, először elegendő információt kell gyűjtenünk az ügyfelekről.

Íme, négy kérdés, amit mindenképpen vegyünk végig, mielőtt az irányt meghatároznánk:

  1. Kik az ügyfeleim? (pl. gyereket nevelő háziasszonyok, akik gyakran főznek)
  2. Mik az ügyfeleim legfontosabb problémái, amit az én segítségemmel szeretnének megoldani? (pl. kevés idejük van, nehéz összeegyeztetni a munkát a háztartás körüli teendőkkel és a magánélet más területeivel)
  3. Milyen témák azok, amik egyaránt relevánsak a vásárlóimnak és a cégemnek? (pl. ha konyhai eszközöket árul a cég, akkor praktikus fogások, amelyekkel csodás ételek készíthetők, gasztronómiai, trendek, egészséges étkezés stb.)
  4. Milyen érzelmek hatására vásárolnak ügyfeleim? (pl. ha úgy érzik, hogy hozzájuk hasonló ember ajánl megoldást? Vagy a frusztráció feloldását keresik, hogy már megint nem jutott idő semmire? Lelkiismeret furdalásuk van, hogy nem megfelelően látják el a családjukat? Sajnálják magukat és könnyíteni szeretnének a helyzetükön?)

A változó értékesítési környezet a vállalatunk különböző osztályaira is hatással van. Az értékesítés és a marketingosztály munkája ma már szorosan összefügg, hiszen az értékesítők tudják a legjobb információkat szállítani ahhoz, hogy válaszolni tudjunk a fenti kérdésekre.

Mitől marketing a tartalom?
A tartalommarketing kifejezés két tagja elvileg akár ellent is mondhatna egymásnak, hisz más-más értéket hordoznak. Abból születik valami új, hogy a kettőt összerakjuk. A jó tartalommarketing értéket ad a befogadónak, cserébe ő minőségi időt szán rá: mindenki nyert.

Kritikus pontok megszüntetése

Ha már tudjuk, mi az, ami fáj a reménybeli ügyfeleinknek, koncentrálhatunk arra, hogy koncentráljunk ezekre a kritikus pontokra. Ha megértjük az ügyfelek problémáit, sokkal könnyebben tudunk olyan terméket vagy szolgáltatást nyújtani, ami megoldja majd ezeket. Ez pedig ugyebár minden sikeres marketing alapja.

De a témánknál maradva a tartalommarketing is ezen a megértésen alapulhat, hiszen ha ezekkel a problémákkal foglalkozunk, akkor a marketing szövegeink segítőként tűnnek fel majd a fogyasztók szemében, akik érdeklődéssel olvassák majd azokat.

Egy személyi edző például létrehozhat tartalmakat, amelyek azt taglalják, milyen egészségügyi problémái lehetnek azoknak, akik nem mozognak rendszeresen. Vagy éppen szólhatnak arról a cikkek, hogy mit tehetünk, ha fáj a hátunk, derekunk – az ajánlott megoldás pedig nem lehet más, mint a mozgás. Motiváljon, mondja el a célcsoportnak, hogy milyen harcokat kell megvívni a problémák megszüntetésére.

Fókuszban a konverzió

A konverzió leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a kívánt ügyfél keresse a weboldalunkat, nyissa meg az e-mailünket, vagy forduljon a kihelyezett reklámunk felé. Tehát reagáljon az általunk létrehozott tartalomra. Ez egy kritikus lépés a tartalom stratégia szempontjából és hatékonysága, formája függ attól is, hogy melyik csatornát használjuk. Ha létrehozunk egy cikket egy cég blogoldalán, a megfelelő konverzió lehet, ha kapunk egy kommentet, egy e-mail címet az ügyféltől. Ha indítunk egy e-mail kampányt, a konverzió lehet a megnyitáson kívül, ha elérjük, hogy kitöltsön az ügyfél egy regisztrációs lapot.

A lényeg, hogy előre határozzuk meg, mi az a hatás (konverzió), amit szeretnénk elérni az adott tartalommal. Ennek megfelelően érdemes megválasztani nem csak a formáját, de az elhelyezését is.

A konverzió növelésének egyszerű, de hatásos módja a tapasztalatok szerint, hogy amikor a tartalmat hozunk létre, hogy használjunk egyértelmű, rövid, aktivitásra ösztönző szavakat. Olyan egyszerű dolgokra kell gondolnunk, mint hogy szerepeljenek cselekvő igék, mint a “letöltés”, “hívja”, “vásároljon”, és olyan egyértelműen irányító lehetőségek, mint a “válasz” és a “feliratkozás” gombja vagy linkje. Ennek segítségével szinte mankót adunk az ügyfeleknek ahhoz, hogy könnyedén eldöntse, mit akar tőlünk, milyen lépéseket kell megtennie pontosan.

A lényeg: a lényeg

Mi az egyik legjobb módja, hogy növeljük az értékesítést a tartalmon keresztül? Nem meglepő, de az, ha sok, jó minőségű tartalmat hozunk létre. Ez talán a legnehezebb lépés, mert óriási befektetést igényel, nagy erőforrásokat kell megmozgatnunk. De megéri, hiszen a gyakori és jó tartalom hosszú távon növelheti a márka értékét és a fogyasztók bizalmának szintjét. Ez pedig a forgalom növekedésében fog megmutatkozni a végén.

Így építsünk szakértői brandet
Ha elmegyünk fogorovoshoz, nem tudunk róla semmit, ami a szakértői voltát alátámasztaná. Nem tudjuk, hol szerezte a diplomáját, vagy hány szakcikket írt. Azt látjuk, hogy szép-e a rendelő, kedves-e az orvos. Csak feltételezzük, hogy az orvos szakértő – és ezt is leginkább a fehér köpeny miatt. A neten a legfontosabb, hogy az a képzet alakuljon ki rólunk, hogy szakértők vagyunk. Szakértőnk segít, hogyan csináljuk!

Tartsuk szem előtt, hogy egy szöveg értékét nem a hosszúsága határozza meg. Valójában sokkal nehezebb egy tartalmas, 250 szavas klassz írást összehozni, mint egy 3000 szóval megalkotottat.

Az emberek többsége azonban ma nagyon ritkán olvas hosszabb szövegeket, inkább a tömör, frappáns, informatív, nem hosszan ömlengő írásokat értékelik. Szakértők szerint a legjobb megoldás, ha időnként nekiállunk egy-egy hosszabb, a szakterületünk valamely fontos témáját mélységében körbejáró anyag megírásának. Itt nyugodtan engedjük el a tollat és koncentráljunk arra, hogy valóban átfogó, szakértői tudást adjunk át. Ezek az anyagok alapozhatják meg a hírnevünket. Ezek mellett rendszeresen érdemes közzétenni rövidebb tartalmakat. Ezek előállítása kisebb erőfeszítést igényel, viszont alkalmasak arra, hogy az ügyfelek ne feledkezzenek meg rólunk és érintsünk olyan témákat, amivel folyamatosan fenntarthatjuk az érdeklődésüket

Próbáljunk ki a különböző típusú tartalmakat, ne féljünk attól, hogy nem mindig a szokványos módon kommunikálunk! Az iparágban, amiben tevékenykedünk, mindenki blogol? Sebaj, hozzunk létre videókat, készítsünk infógrafikákat, podcastokat, lényeg, hogy legyen valami más, valami figyelemfelkeltő tartalom a cégünkről. Az eredményeket mindig elemezzük, így megtalálhatjuk a nekünk és az  ügyfeleinknek is leginkább passzoló irányt.

.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek