Hogyan írjunk olyan e-mailt, amit meg is nyitnak?

2015. október 12. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Gondosan átgondolta az email minden részletét, kigondolta a lehető legjobb tárgyat is. Meghatározta a célcsoportot is. Megkönnyebbülve rákattint az Elküld gombra. Ismerősen hangzik a helyzet, igaz? Mi van akkor, ha a kiküldés után megnézi a statisztikákat – már ha van erre rendszere – és azt látja, hogy nem nyitották meg annyian az e-mailt, mint remélte és az átkattintási arányok sem kielégítőek? Hogyan küldhet olyan e-mailt, amelyet megnyitnak és elolvasnak címzettjei?

Mitől fogják megnyitni?

A feladón kívül mi az, amit a címzettek legelőször meglátnak egy levélből? A tárgy! A tárgy olyan egy e-mailnél mint a cím egy cikknél. Éppen ezért elegendő időt és energiát kell fordítania arra, hogy a célközönség számára figyelemfelkeltő tárgyat írjon.

A tárgy megírásakor vannak általános szabályok:

  • NE HASZNÁLJON NAGYBETŰKET. Olyan érzést kelt, mintha ordibálna és ellenszenvet vált ki a címzettből.
  • Kerülje az olyan spam gyanús kifejezéseket, mint “Ingyenes”, “Kattints ide!”, “Egyedülálló lehetőség!”
  • Minél rövidebb a tárgy, annál jobb.
  • Legyen egyértelmű a címzett számára, hogy a levél Öntől érkezett, megbízható forrásból származik.

Érdemes átgondolni a következő kérdéseket:

  • A tárgyban ígért tartalom valóban releváns, hasznos a címzett számára?
  • Ha a címzett meglátja, úgy fogja érezni, hogy feltétlenül el kell olvasnia az e-mailt?

Merjen változtatni! A legjobban úgy derítheti ki, hogy a címzettek milyen kommunikációra vevők, ha két különböző tárgyat ír ugyanahhoz a tartalomhoz és A/B teszteli őket. A kiküldést meg tudja valósítani egy CRM szoftverben, a riportokban pedig láthatja, hogy melyik változat volt a népszerűbb.

Kép:MiniCRM

Mitől fogják végigolvasni?

Ne keltse automatikus email hatását! A tömegesen kiküldött e-mailek ne a tömegnek szóljanak, úgy írja meg őket, mintha csak egy embernek írna. Képzelje el, hogy szemtől szembe beszél a célcsoportja egyik tagjával. Mit és hogyan mondana neki?

Illesszen változókat a megszólításba és az aláírásba. Így minden címzett a saját nevét fogja látni a megszólításban. CRM rendszerben különböző feladók közül választhat. A feladó lehet az éppen bejelentkezett felhasználó, aki szerkeszti az üzenetet, de be lehet állítani például azt, hogy minden ügyfél az érte felelős értékesítő nevében kapja meg a levelet. Az email aláírás pedig a feladóhoz igazodik.

Semmiképp se úgy írjon, mintha egy gép lenne, ne használjon sémákat. Ha megpróbálja a saját személyiségét is belevinni az üzenetekbe, nagyobb eséllyel alakíthatja ki a bizalmat a címzettekben.

Adjon valami pluszt az olvasóknak, ne pazarolja az idejüket! A levél legyen lényegre törő és ne túl hosszú, mert az olvasók el fogják veszíteni az érdeklődésüket. Csak akkor küldjön e-mailt, ha tényleg van mondanivalója, és a címzettek úgy fogják érezni, hogy valamit nyertek az email elolvasásával. Na, de hogyan? Legyen segítőkész, adjon nekik hasznos tippeket, ötleteket!

Legyen egy jól meghatározott, világos call to action(CTA)! Mondja el az olvasóknak, hogy mi a következő lépés, mit, hogyan és mikor csináljanak. Tulajdonképpen ez az egyik legfontosabb elem, hiszen nem csak a szórakoztatás kedvéért küldünk e-mailt.

Ne azzal próbálja “magához láncolni” feliratkozóit, hogy nem illeszt leiratkozó linket a kiküldött hírleveleibe. Fontos tudni, hogy a kéretlenül kiküldött tömeges e-mailek spamnek minősülnek, amit a törvény büntet. De könnyen előfordulhat az, hogy egy feliratkozója időközben meggondolja magát és már nem szeretne hírleveleket kapni Öntől. CRM rendszer használatával biztosíthatja azt, hogy egyetlen levele se menjen ki leiratkozó link nélkül.

Az e-mail marketing eszközei: mikor mivel támadjunk?
Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok kezében, nem véletlen, hogy évek óta fejlődést mutat: a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség adatai szerint a direkt marketing szektor 2014-ben 2%-kal bővült, ezen belül az e-mail marketing az a terület, ami évről évre dinamikus növekedést mutat. Az e-mail marketing eszközei a hírlevél, az eDM (elektronikus direkt mail) és az automatizált (trigger) e-mailek, ezeket más-más célra érdemes bevetni.

Ha elkészült az email, mindenképp olvassa át! Semmi sem rombolja jobban a cégről alkotott képet annál, ha az üzenet hemzseg a nyelvtani hibáktól, elírásoktól.

Itt összeszedtük, mi az e-mail üzenetek 8+2 legfontosabb eleme. Ezt ellenőrizzük!

Hova érkezzen az érdeklődő?

A landing page, vagyis a céloldal az a felület, ahová a CTA gombra kattintva érkezik az érdeklődő. A céloldal egy aloldal, nem egyenlő a főoldallal! Ne rontson el mindent azzal, hogy a címzett az olvasás után egy rossz felépítésű, hanyagul dizájnolt céloldalra érkezik. Mitől lesz jó egy landing page?

  • Az oldal tartalma mindenképp legyen összhangban az email hangnemével, mondanivalójával, bővítse ki azt.
  • Az oldal megjelenése legyen összhangban az email dizájnjával.

Érdemes több céloldalt csinálnia és az email tárgyhoz hasonlóan A/B tesztet indítania, hogy a statisztikák alapján javítani tudjon a konverzión.

Akkor néhány kattintással állíthat össze tetszőleges célcsoportokat a CRM rendszerben megtalálható információk alapján. Így olyan tartalommal célozhatja meg érdeklődőit, amelyet valóban érdekesnek fognak találni.

Ha hatékonyabb a kommunikáció, a konverzió is magasabb lesz. Erre vonatkozóan pontos adatokat láthat a riportokban. Ezen kívül megnézheti a megnyitási és az átkattintási arányokat az egyes kiküldésekre vonatkozóan. Az A/B tesztek eredményei pedig külön jelennek meg.

Leskó Norbert
vezérigazgató, MiniCRM Zrt.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek