Hogyan írjunk jó hírlevél tárgysort?

Egy ütős hírlevél is hasztalan, ha nem tudjuk elérni, hogy azt egyáltalán megnyissa a célközönség. Ebben van nélkülözhetetlen szerepe a tárgysornak. Azonban egy jó tárgysor megírása nem olyan könnyű feladat, mint ahogyan elsőre gondolnánk, ezért a MailEngine szakértőinek tapasztalatai alapján összegyűjtöttünk néhány aranyszabályt, hogy a címzettre gyakorolt első benyomásunk, vagyis a tárgymező gyümölcsöző legyen.

Miért fontos a tárgymező?

A tárgy az első, amit a hírlevélből a címzettünk lát. Ez az a kritikus pillanat, amikor eldől, hogy az illető megnyitja-e a hírlevelet, vagy sem. Ha sikerült meggyőzni, hogy az e-mailre kattintson, akkor az első csatát meg is nyertük. Persze még mindig előfordulhat, hogy a kattintás ellenére valaki nem olvassa végig az üzenetünket, azonban ha nem sikerül átlépni az ingerküszöböt, a hírlevél olvasatlanul landol a kukában.

A tárgymező jelentőségét tovább növeli, hogy kulcsszerepet játszik abban, hogy a címzett levelezőrendszere spamként kezeli-e a levelünket. Amennyiben nem dolgozunk kellő körültekintéssel, a rendszer automatikusan kiszűri a hírlevelünket az ügyfél beérkező levelei közül.

Kisokos e-mail marketinghez
Sorozatunkban tisztázzuk az e-mail marketing terület alapjait, és közérthetővé tesszük azt annak érdekében, hogy a kis- és középvállalatok is sikerrel alkalmazhassák kampányaik során. A sorozat első részében körbejártuk, mikor milyen eszközzel érdemes támadni. A második részben áttekintettük, hogy milyen területeken eredményes különösen az e-mail marketing. Szakértőnk segítséget adott a hírlevélküldő rendszer kiválasztásához és összeszedte, hogy mik az e-mail üzenetek legfontosabb elemei és sorra vette azokat az alapvető szabályokat, amiket érdemes követni az e-mail drótvázának kialakításakor annak érdekében, hogy a végeredmény minden levelezőrendszeren és eszközön (akár az okostelefon kijelzőjén is) megfelelően jelenjen meg. Szakértőnk ahhoz is adott tanácsokat, hogy hogyan és mennyi képet használjunk a kiváló eredmény érdekében.
A fentiek alapján láthatjuk, milyen nagy kockázatot jelent az, ha valaki alábecsüli a tárgymező jelentőségét. A sikeres e-mail marketing kampány érdekében mindenképpen érdemes az alábbi szabályokat beépíteni a gyakorlatba.

Ha nem akarunk a spamek közé kerülni, tartsuk be az alábbi elveket:

Fogalmazzunk röviden és velősen! Az ideális tárgysor szóközökkel együtt 60-70 karakterből áll. Ezt három okból kifolyólag is érdemes megfogadni. Egyrészt az emberek legtöbbször csak átfutják a beérkező levelek listáját, és ez alapján döntik el, mi fontos számukra, és mi nem. Másrészt az ennél hosszabb tárgysor könnyen arra a sorsra juthat, hogy az e-maileket kezelő kliensprogram egyszerűen nem jeleníti meg a szöveg végét. Ebben az esetben csak egy csonka, befejezetlen mondatot fog látni a címzett, aminek a meggyőzőereje is elhanyagolható. A rövidség további előnye, hogy így tekintettel lehetünk azokra is, akik mobilon keresztül olvassák az e-maileket.

Törekedjünk az egyszerűségre! Vagyis fogalmazzunk világosan, és kerüljük a logikai csavarokat! Az egyszerűséghez tartozik az is, hogy a tárgy vizuálisan is letisztult legyen. Kerüljük az emotikonok és a speciális karakterek (#@&łŁ$¤) használatát. Hanyagoljuk a caps lock alkalmazását, hiszen nem kell mindent nagybetűvel írni, az ugyanis súlyos vétség a netikett ellen, ahogyan az is, ha a helyesírási szabályokat felrúgva túlzásba esünk a mondatvégi írásjelek mennyiségét tekintve. A hangsúlyozásnak ezek a formái nagyon visszatetszőek, egy igényes cég ilyen hibákat nem engedhet meg magának.

Amennyiben a legtöbbet akarjuk kihozni az e-mail marketingből, nem elégedhetünk meg a fenti alapkövetelmények betartásával.

A jó tárgysor az első lépés a sikerhez
Kép:PP archív

Következzen néhány tipp, hogy magasabb konverziós arányt érjünk el:

A/B tesztelés: Korábbi cikkünkben már említettük, hogy milyen hasznos több (hírlevél) verziót tesztelni, hogy kitapasztaljuk, mi működik leginkább a célközönségünk esetében. Ezt a tesztkört különböző tárgysorokkal is el lehet végezni, hogy megnézzük, mivel érhetjük el a legtöbb konverziót. Ahhoz, hogy képet kapjunk a különböző teljesítményekről, mérnünk kell az eredményeket, ennek érdekében követőkóddal kell ellátni a hírleveleket. Ha kifejezetten e-mail marketing célú szoftvert használunk (ami célszerű egyébként), akkor a kiküldő rendszer saját statisztikái is segítségünkre lesznek. Többek között a láthatjuk a megnyitási arányt, de például a megnyitások időbeni eloszlását is.

Spamre utaló szavak kerülése: Talán már mindenki tapasztalta a saját e-mailfiókjában, hogy milyen jellemzői vannak egy tipikus levélszemétnek. Vannak, akik ezekre a jegyekre felfigyelve azonnal törlik a spam gyanús leveleket, de maga a levelezőrendszer is automatikusan kiszűri az ilyen jellegű üzenetek egy részét. Vagyis amennyiben nem szeretnénk, hogy fennakadjon a hírlevelünk a rostán, kerülni kell még a gyanúját is annak, hogy spamet küldtünk. A tárgysorban ezért kerüljük az ilyen jellegű kifejezéseket, például a szexualitásra és ingyenességre utaló szavakat, de tipikusan ide tartoznak még a visszautasíthatatlan üzleti lehetőséggel kecsegtető kifejezések is.

Fókuszálás a fontosabb információkra, előnyökre: Így felkelthetjük az olvasó érdeklődését, aki a kíváncsiságtól vezérelve meg fogja nyitni a hírlevelet. Ennek az elvnek további pozitívuma, hogy egyből világos lesz a címzett számára, hogy mit fog találni az e-mailben. Itt kiemelnénk, hogy ezzel együtt nem szabad felelőtlenül ígérgetni a tárgysorban. Azt az embert, akit kattintásra buzdítottunk egy csábító ígérettel, ám a tartalom csalódást okozott számára, nagy valószínűséggel el fogjuk veszíteni.

Személyes jelleg: Szabjuk a címzettre a levelet! Ebben segít például a célcsoport megismerése, az egyén honlapunkon történő aktivitásának a követése (természetesen mindezt az adatkezelési szabályzat tiszteletben tartásával). A személyesség tükröződhet például abban, hogy a nevén szólítjuk az illetőt, de ha ezután a tartalom teljesen általános és irreleváns a számára, akkor a személyesség kimerült a név behelyettesítésében, és ezzel ismét csalódást okozhatunk. Ellenben valóban testre szabott ajánlattal és tartalommal elérhetjük, hogy rendszeres olvasókká váljanak a feliratkozóink.

Call to action: Növelhetjük a hírlevél megnyitási arányát, ha a tárgymezőben cselekvésre ösztönző igével buzdítjuk kattintásra (letöltésre, kitöltésre, szavazásra, regisztrálásra stb.) az olvasót.

Sürgetés: Önmagában is megállja a helyét, de sokszor a cselekvésre ösztönzéssel együtt alkalmazzák. Ilyenkor domborítsuk ki, hogy „csak most”, „holnapig”, „a készlet erejéig” van ideje az ügyfélnek, hogy azzal a kedvező lehetőséggel éljen, amit mi kínálunk számára. Ez a „most vagy soha” érzés motiváló hatása. (Hogy hogyan használjuk eredményesen a sürgetés módszerét, arról itt beszél részletesen a Piac&Profit szövegíró szakértője.)

Kiemelt mondat: Bizonyos levelezőprogramok a tárgysoron kívül a levél első mondatát is megjelenítik, ami mintegy a tárgy kiterjesztéseként funkcionálhat. Ezt kihasználva megnövelhetjük az esélyét annak, hogy a címzett rákattintson az e-mailre, és megnézze ajánlatunkat.

Engedjünk a kreatív énünknek! Az eredeti ötletek segítségével már a tárgymezőben meg tudjuk különböztetni magunkat másoktól. Egy kis játékossággal meg lehet ragadni az emberek kíváncsiságát, ami hatékonyan növeli az átkattintási arányt.

Dely Gábor MailEngine www.mailengine.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo