Hogyan hallgatózzunk a közösségi médiában?

A legtöbb cég már jelen van a közösségi médiában, azt azonban kevesen tudják, hogy az is jelentősen javíthatja az eredményességüket, ha egyszerűen csak figyelnek... A közösségi média figyelése (más néven social listening vagy közösségimédia-monitorozás) egyedülálló lehetőséget ad arra, hogy megismerjük és adott esetben irányítsuk az ügyfelek, a versenytársak és a piacunkat befolyásoló szereplők tevékenységét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

kép: Fotolia

Ha tudjuk, hogy miről folyik a szó, mit mondanak rólunk, mi érdekli őket, és mitől tartanak, azzal jobb kapcsolatot alakíthatunk ki az ügyfeleinkkel, a versenytársak ütőerén tarthatjuk az ujjunkat, és javíthatunk a megtérülési mutatókon is. Csak jól kell tudnunk értelmezni, ami történik. A hootsuite.com segítségével mutatunk 3 módszert, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből a lehetőségből.

1. Szerezzünk minőségi információkat az ügyfeleinkről!

Egy közvélemény-kutatás eredményeire tehetünk szert úgy, hogy nem kell súlyos pénzeket fizetnünk érte. Megtudhatjuk, hogy hogyan vélekednek, mit gondolnak a márkánkról, arról a terméktípusról, amivel dolgozunk, vagy épp az iparágunkról magáról. Első kézből, kérdés nélkül ismerhetjük meg, hogy mi az, amire tényleg vágynak, mit várnak el egy jó terméktől vagy szolgáltatástól, és milyen problémára keresnek megoldást. Hogy a stratégiánknak megfelelő adatokat kaphassuk kézhez, és valóban képben legyünk, hogy mi történik a közösségi oldalakon, szükség van valamilyen eszközre. Jó pár ingyenes is elérhető, igaz, angol nyelven. Beállítható például, hogy a program listázzon minden esetet, amikor említették a cégünk nevét egy bejegyzésben. Kérhetünk elemzéseket arról, hogy a különböző oldalakon (Twitter, Facebook, Google Plus vagy épp Instagram) milyen pozitív vagy negatív szavakkal, hashtagekkel említettek bennünket (a céget, a márkánkat vagy a terméktípust, amivel foglalkozunk).

Kár lenne még leírni a Facebookot
Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.
2. Ismerjük meg az ellenfelet!

A közösségi oldalak monitorozása a versenytársfigyelésnek és -elemzésnek is kiváló eszköze. Nemcsak arról tudhatunk meg többet, hogy mit tesz éppen a versenytársunk, hanem arról is, hogy hogyan vélekednek róla a vevői. A konkurencia nevének, termékeinek közösségi médiás megjelenését is elemezzük, olyan információk birtokába juthatunk, amelyek direkt módon is befolyásolhatják a döntéseket, és lehetővé tehetik, hogy egy hosszal előrébb kerüljünk a versenyben. A közösségi média lényege ugyanis, hogy megoldást kínáljunk az ügyfelek problémáira előbb, mint bárki más.

3. Figyeljük a piacvezetőket!

A legtöbb vállalkozó tisztában van azzal, hogy fontos tudnia, mit mondanak az ügyfelei, vagy mit tesznek a közvetlen versenytársai. Sokan azonban kihagynak egy fontos csoportot, amikor információkat gyűjtenek a stratégiájukhoz: a befolyásolókét. Pedig ahhoz, hogy rajta maradjunk az íven, amit a világ éppen követ, nagyon fontos tisztában lenni az iparágunk vezéregyéniségeinek véleményével is. Érdemes tehát követni a legnagyobb cégek vezetőinek, elemzőknek a Twitter, a Facebook oldalát is, ahogy a véleményvezér szakmai blogokat is. Így képesek leszünk előre látni a saját iparágunk következő trendjeit, a saját piacunkon pedig innovátorként tűnhetünk fel. Osszuk meg a frissen szerzett tudást a saját követőinkkel – ezzel tovább erősíthetjük azt az érzést, hogy valódi szakértők vagyunk a területünkön.

Kivel szerettessük meg a márkánkat a neten?
A felhasználók többsége a barátoktól és ismerősöktől szerzi be az információkat az interneten, mielőtt vásárlási döntést hozna. Az innen származó információk sokkal többet nyomnak a latban a vásárláskor, mint a legtöbb céges poszt a közösségi oldalakon, vagy blogbejegyzés. Viszont arról keveset tudunk, hogy mi alapján és kik mondanak véleményt a márkánkról, mi motiválja a megmondó-embereket. Egy friss kutatás most a nyomukba eredt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo