Hogyan adjunk el a fiataloknak?

2018. január 28. vasárnap - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Az Z-generáció (23-8 évesek) már az a célcsoport, amelyiket szinte csak a közösségi oldalakon tudjuk elérni. Tizenöt éves kor alatt csak szülői engedéllyel lehet adatokat gyűjteni róluk, ezért a piackutató cégek számára a “zések” legfiatalabbjai fehér foltot jelentenek.

A 15-21 éves szegmensnek viszont már szerepe van a vásárlásokról szóló, családon belüli döntésekben, mégha nem is kenyérkereső dolgozók még. Hetvenhárom százalék még a szüleivel él, 52 százalékukat a szülei tartják el, 37 százalékot támogatják, 11 százalékot viszont nem támogatják a szülei.

két fiatal buliban

Kép:Pixabay

Mi alapján vásárolnak?

“Ha együtt nézzük az Z-Y korosztályt, azt látni, hogy árérzékenyek, de márkapreferenciáik már hangsúlyosak és hajlandók a minőségért is többet fizetni, főleg a mobiltelefonok, a divatcikkek, az italok, autók esetében” – mondta Kurucz Imre, a az NRC kutatási igazgatója.

Mi alapján döntenek egy termék mellett?

86 % saját korábbi tapasztalat
63 % kedvezménykupon
56 % termékminta
55 % barátok véleménye
53 % családtagok véleménye
53 % kíváncsiság
42 % termékminta
38 % promóció

A vásárlás teszi boldoggá a fiatalokat
A vásárlási döntések szempontjából az Y és a Z generáció, vagyis az 1980 és 2000, illetve a 2000 után születettek a legkönnyebben befolyásolhatók. Ezek a korosztályok hajlamosak leginkább az impulzív, vagyis hirtelen döntésből fakadó, átgondolatlan vásárlásokra.

Nem lehet beetetni őlet

A média- és értékesítési üzenetek iránt a legkevésbé elutasító a 15-21 éves korosztály (29 százalék), míg a 22-36 évesek között már 40, a 37-52 éveseknél 44 százalék az elutasító hozzáállás.

A fiatalokat nem lehet akármivel beetetni. A befogadó magatartás náluk viszonylag alacsony (15-21 és 22-36 éves korosztályban egyaránt 21 %), míg 37 év felett ennél több, 26 százalék.

A szelektáló, azaz kritikus hozzáállás a 15-21 éveseknél meglehetősen magas, 50 százalék, a 36 éves korig terjedő csoportban 39, a 37 éveseknél idősebbeknél 30 százalék.

Korosztályok és jellemzők
  • 1925-1944: veterán
  • 1945-1964. Baby boomer – nyugdíjba vonuló
  • 1965-1980: X generáció – tapasztalt
  • 1980-1995: Y generáció – versengő
  • 1995-2010: Z generáció – kényelmes
  • 2010-től: Alfa generáció – ?

Hirdetni, kitűnni, feltűnni

Hasznos platform a Facebook Stories, amit a Facebook második hírfolyamának is tartanak, ezen hirdetni is lehet, bár ez melós dolog, mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője.

A hirdetés ugyanis 24 óra múltán eltűnik, és cicomázni kell, matricát meg csillámpónit rakni rá. A felső sávban megjelenik, hogy a felhasználó -a cég- mennyi sztorit rakott ki az elmúlt 24 órába. “Megdöbbentő konverziós arányokat mértünk elsősorban fiataloknál”, mondta Lévai.

Nem feltétlenül kell csili-vili, drága pénzen készített videókkal villogni a neten. “A tévéshopos jellegű hirdetések és videók a Facebookon is működnek”, mondta Lévai. Amikor a fogyasztó problémáját fekete-fehérben láttatják, azt pedig, hogy a termék hogyan oldja azt meg, színesben.

 

Belesulykolni a fejekbe
Az értékesítési tréningeknek körülbelül fele 5 héten belül elveszik a fejekből, 84 százalék pedig 90 nap után, mondta Almási Éva, tanácsadó, tréner, a MOST (Master of Sales Training) DAS szerződött partnere.
Nem olyan egyszerű folyamat, hogy az átadott tudásanyag beivódjon az elménkbe, úgyszólván a vérünkké váljon. Hétszer kell hallanunk valamit, hogy az készséggé váljon.
  • Amit hallunk, annak 20 százaléka rögzül tudatunkban.
  • Amit látunk, annak 30 százaléka.
  • Amit hallunk és látunk, annak 50 százaléka.
  • Amit hallunk és látunk hallunk és kimondunk, annak 70 százaléka.
  • Amit pedig hallunk, látunk, kimondunk és teszünk, annak 90 százaléka.

 

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek