Hétvégéig kell összeszedni a lakáshiteles papírokat

2017. április 11. kedd - 12:01 / piacesprofit.hu
  •    

Április 15-ig kell összegyűjtenie a munkáltatóknak a lakáshitel támogatáshoz kapcsolódó teljes dokumentációt. A szakértő szerint érdemes mielőbb megtenni a szükséges lépéseket, ugyanis akár adófizetési kötelezettséggel is szembesülhetünk.

Ha egy munkáltató tavaly adott lakáshitel támogatást a munkatársainak (a lehetőségről ld. keretes írásunkat), akkor az erre vonatkozó rendelet szerint 2017. április 15-ig (munkáltató saját döntése alapján legkésőbb május 31-ig) kell összegyűjteni az ehhez kapcsolódó teljes dokumentációt.

Így szállhat be a cég a lakáshitelbe
A cégek 5 millió forintig adómentesen támogathatják dolgozóik lakáshitel törlesztését, lakásvásárlását. Az akár havi 83 ezer forintra rúgó juttatás cafeteria elemként is választható. Itt találja a részleteket.

A munkatársaknak akkor is át kell adniuk a szükséges dokumentumokat a juttató cégnek, ha közben esetleg már megszűnt a munkaviszonyuk. Amennyiben valaki kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy ő majd ezekről egy hitelintézeti igazolást kap. Ha önállóan végezte, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.

Bár a juttatást szabályozó rendelet szerint utólag is begyűjthető szabályosan minden szükséges igazolás, de Fata László cafeteria szakértő szerint hasznosabb, ha előre – akár a juttatás kiadása előtt összegyűjtik ezen dokumentumok nagy részét a cégek, így nem utólag kell szembesülni az adófizetési kötelezettséggel. Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a juttatásról így utólag kiderül, hogy mégis adózni kell utána.

Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni – emlékeztet Fata László.

Mit kell tenni a begyűjtött dokumentumokkal, igazolásokkal?

Ha minden dokumentumunk megfelelően beérkezett és ezek alapján adómentes a tavalyi támogatás, akkor csak annyi a cégek dolga, hogy lefűzzék és megőrizzék ezeket.
Külön “adóbevallást”, bejelentést nem kell erről készíteni a NAV felé. A szükséges adatszolgáltatást a tavalyi lakáshitel támogatásról pedig megfelelő folyósítás esetén a juttatást indító céges bankok már elvégezték 2017. január 31-ig.

Feliratkozom a(z) Adózás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek