Heteken belül Ománban és Katarban is „kerház” nyílik

Bahrein után heteken belül két kereskedőházi partnerirodát is nyit – Ománban, illetve Katarban – a magyar állammal karöltve az Insomnia Middle East Kft. – tudta meg a Piac & Profit.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 100 százalékban magyar tulajdonú Insomnia Middle East – melyet négy éve jegyeztek be Bahreinben – nemrég nyert jogot kereskedőház nyitására az állammal karöltve két új piacon, Katarban és Ománban. A két úgynevezett „kerház-partneriroda” heteken belül megkezdi működését – értesültünk a társaság elnökétől. Polgár Viktor a Piac & Profit kérésére pontokba szedte, mire kell figyelniük a magyar cégvezetőknek, ha az Öböl menti államokban üzletelnének.

Kép:Wikipedia

  1. Először is: türelemre van szükség. Mint ahogy a szakember a lapunknak fogalmazott: „minden jól működő üzleti kapcsolatnak a bizalom az alapja. A leendő arab partnerünk bizalmának megszerzése viszont nem megy egyik napról a másikra”. Sok múlik az emberi tényezőn.
  2. Ebből következően csak megfelelő erőforrások és anyagi eszközök birtokában szabad belevágni az üzletépítésbe: többször is meg kell jelenni a térségben, s igyekezni kell a lehető legtöbb fórumon bemutatni a termékünket, szolgáltatásunkat.
  3. A térség országai az olajnak köszönhetően gazdagok, az egész világ ott kel versenyre a jó üzletkötés reményében, tehát igencsak magas szinten kell tudni angolul. Nem kell feltétlenül arabul beszélni, bár mindenki szereti, ha a saját nyelvén szólnak hozzá.
  4. Az üzletépítés előkészületeinek is világszínvonalúnak kell lennie – a termékismertetőktől kezdve egészen a már elkészített ajánlatokig.
  5. Export esetében különösen fontos, hogy a rendelkezésünkre álljon a szükséges, megfelelő minőségű árualap. Nem érhet váratlanul a folyamatos szállítás lehetősége.
  6. Az utóbbi egy-két évben a legtöbb Öböl menti országban megkönnyítették a külföldi befektetők dolgát és lazítottak a cégalapítás szabályain. Ma már nem feltétlenül kell a többségi tulajdonosnak helybélinek lennie.
  7. A legfontosabb persze a fokozatosság. Csak akkor gondolkodjunk el helyi képviselet létesítésén, ha már elérkezett az idő, és ha már az üzletmenet is megkívánja.
Az Insomnia Middle East egyébként még négy évvel ezelőtt nyitott irodát Bahreinben. Első ügyfelei helyi és szaúdi cégek voltak. A cég társaság nemcsak kommunikációval, hanem a magyar kis- és középvállalkozások külpiacra lépését elősegítő exportfejlesztési tanácsadással is foglalkozik.
Külpiacra készül? Készüljön fel!
A cégek életében a nemzetközi üzleti kapcsolatok ma már teljesen természetesek. Ennek megfelelően az üzleti viselkedéskultúrában finom egymáshoz idomulást figyelhetünk meg, ugyanakkor egységes üzleti viselkedéskultúráról egyáltalán nem beszélhetünk. Sosem szabad figyelmen kívül hagyni ezért a partner kulturális hátterét és szokásait. Etikett szakértőnk segít!
A Közbeszerzési Értesítőben egyébként még tavasszal jelent meg ajánlati felhívás a MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. által kereskedőházi partner iroda hálózat kialakítására, működtetésére és üzemeltetésére, országspecifikus kereskedelem-fejlesztési szolgáltatás nyújtására a következő országokban:

Albánia; Algéria; Argentína; Azerbajdzsán; Bahrein; Brazília; Kambodzsa; Kanada; Chile; Kína - Ningbo; Kína - Sanghaj; Columbia; Dél-Afrika; Ecuador; Egyiptom; Észak India; Dél-India; Indonézia; Irán; Irak; Izrael; Olaszország; Pakisztán; Jordánia; Kazahsztán; Dél-Korea; Kuvait; Libanon; Macedónia; Malajzia és Szingapúr; Mexikó; Mongólia; Montenegró; Marokkó; Omán; Peru; Katar; Oroszország; Szaúd-Arábia; Szerbia; Thaiföld; Tunézia; Ukrajna; Egyesült Arab Emirátusok; USA Kelet; USA Nyugat; Vietnám; Szubszaharai régió (a felhívást kiegészítő dokumentumokban részletezettek szerint); Dél-Amerika és Mexikó; Délkelet-Ázsia (Brunei, Kambodzsa, Kelet-Timor, Indonézia, Laosz, Malajzia, Mianmar, Pápua Új-Guinea, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Thaiföld és Vietnam.); Mongólia, valamint Afganisztán és Kazahsztán, Üzbegisztán, Kirgizisztán, Türkmenisztán, illetve Tádzsikisztán.

Az egyes közbeszerzések értékeiről bővebben itt és itt tájékozódhat.

Gy. J.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo