Hét tévhit az e-mail kampányokról

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk oldalunkra, és növeljük az eladásainkat, ám sok a félreértés azzal kapcsolatban, miként küldjünk e-maileket a leghatékonyabban, miként növeljük vele bevételünket. Szakértőnk a hét leggyakoribb tévhitet fejti ki.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon még mindig nagyon sok vállalkozó, cég és vállalat nem küld ki elegendő vagy akár egyetlen marketing e-mailt sem, elsősorban azért, mert a módszert téves elképzelések lengik körül. Íme néhány tévhit, amelyet mindenkinek érdemes elkerülni.

Ha sok e-mailt küldünk, idegesíteni fogjuk a felhasználókat!

Még mindig az egyik leghatékonyabb az e-mail marketing - Forrás: Shutterstock/Wprodukcio

A kiterjedt tesztelés bebizonyította, hogy mindaddig, amíg az e-mail és a tárgy megfelelő és változatos, valamint nem kelt kéretlen és zavaró („spam”) érzést, azaz nem tűnik átverésnek, addig nem valószínű, hogy zavarjuk majd az e-mailjeinkkel ügyfeleinket, vásárlóinkat. Persze néhányan ettől függetlenül is leiratkozhatnak, ennek elkerülése érdekében felajánlhatjuk az e-mailek fogadásának korlátozását a leiratkozás lehetősége mellett/előtt. Ez a lehetőség 10 százalékkal is csökkentheti a leiratkozások számát. Mindig lesznek páran, akiket elveszítünk, de mindig adjuk meg a leiratkozás lehetőségét, sokkal kevesebben fognak leiratkozni.

Ne küldjünk e-mailt kétszer!

Küldhetjük kétszer (de nem többször!) ugyanazt az e-mailt, de rotálva.  Ennek a módszernek a lényege, hogy minden egyes levelet egy másik követ 48 órán belül, amelyet „remail”-nek nevezünk. Alapvetően ugyanaz a tartalma, azonban a tárgya eltérő, és csak azok a személyek kapnak ilyen levelet, akik az elsőt nem nyitották meg! Tapasztalataim szerint a „remail”-eknek dupla akkora a hatékonyságuk (átlagosan 60 százalékos emelkedést látunk) anélkül, hogy új levelet írnánk, vagy új dizájnt rajzolnánk.

Az üzenetnek rövidnek és kedvesnek kell lennie!

Persze, a leveleidnek elsősorban erős call-to-action (kattintásra buzdító) üzenetet kell tartalmaznia, amely görgetés nélkül látszik, és nyilvánvaló. Azonban, egy e-mail itt még nem ér véget. Számos felhasználó szeretne lejjebb görgetni több információért és tartalomért. Adjuk meg nekik, amit szeretnének!  Tegyünk be egy sort a „best seller”-ekről (a legtöbbet eladott termékekről), új termékekről, ügyfél beszámolókról vagy más hasznos információkról.

Mindig legyen friss verziónk!

A direkt marketingben is a digitális a menő
Egyre inkább teret hódítanak a digitális technológiák a direkt marketingben – olvasható ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség DM Szenzor kutatásának eredményeiből. Tavaly óta a címzett küldemények piaca nem változott, a call centerek esetében kismértékű növekedés látszik, míg önmagához képest a mobilmarketing-szektor mérete nőtt meg a legjobban: a 2011. évi 1,5 milliárd forintról 1,9 milliárd forintra. Az egyes direktmarketing-tevékenységek esetén az e-mail marketing, a mobilmarketing és az adatbázis-menedzsment esetén számítanak egyértelmű növekedésre a hirdetők, a call centereknél stagnálást, míg a címzett és címezetlen küldeményeket tekintve további csökkenést várnak a 2013-as évtől.
Nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt! Néha a legjobban teljesítő marketingüzenetek azok, amelyeket már jóval korábban kiküldtünk. Rendszeresen tekintsünk vissza, és vizsgáljuk meg, melyek voltak a legjobban teljesítő levelek az elmúlt néhány hónapban. Az ügyfelek többsége nem emlékszik a régebben küldött levélre, így az újra bevethető.

Leíró tárgyra van szükségünk!

Hacsak nincs valami elképesztő lehetőségünk arra, hogy az emberek ne tudjanak nekünk vagy a termékünknek ellenállni, a leíró, eladásorientált témák nem igazán teljesítenek jól. Népszerűek viszont a kreatív, vonzó tárgyak. Engedjük el magunkat, legyünk kreatívak, szellemesek és viccesek. Ha megmosolyogtatjuk az embereket, akkor nem akarják majd megkeresni a leiratkozás gombot.

A cégeknek nem kell hírlevél!

A jó hírlevél sok mindenben különbözik a szokásos összefoglaló havi hírlevéltől, amely teljesen hatástalan. Például olvasmányos és a releváns információk mellett érdekességeket is tartalmaz. Az emberek szeretik az apróságokat, amelyek könnyen emészthető információkat tartalmaznak, ez azt jelenti, hogy gondosan kidolgozott hírlevelekre igenis szükség van. A készítésüknél a hírlevekre fordított idő a lényeg és az, hogy mennyire frekventáltan küldjük ki azokat.  Ha időt áldozunk rá és olyan leveleket hozunk létre, amelyeknek könnyen emészthető a tartalmuk, akkor szinte minden kiküldéssel növelhetjük a megtérülést.

Nem kell tesztelni kiküldés előtt

Sokan úgy gondolják, hogy az e-mail tárgya biztosan rendben van, és nem tesztelnek. Ez talán az egyik legsúlyosabb hiba, amit elkövethetsz. Mivel az e-mail tárgya 50 százalékban befolyásolja a megnyitások arányát, ezt tesztelni kell. Ajánlott kiküldeni 3x100 darab e-mailt 3 különböző tárggyal, és amelyik a legtöbb megnyitást generálja, az lesz a nyerő. A megnyitási arány 30 százaléktól számít jónak, azaz 100 kiküldött e-mailből 30 megnyitás.

Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő www.wprodukcio.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo