Hét óriási tévedés az ügyfelekkel kapcsolatban

Minden üzletembernek az az álma, hogy értelmes, dinamikus, kétoldalú kapcsolata legyen az ügyfeleivel. Ugyanakkor rengeteg üzletember dédelget magában nem létező félelmeket és kerülget nem létező akadályokat, amikor az ügyfélelvárásokról esik szó.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fontos, hogy ne üljünk fel tévhiteknek az ügyfélkiszolgálásban - Kép: SXC

Persze ahelyett, hogy feltételezésekkel vagy tippekkel élnénk az ügyfélkapcsolat rögös útjait illetően, sokkal jobb egy kis figyelmet szentelni nekik és jobban megérteni, mire vágynak és mit várnak el. Mutatunk hét tipikus példát, ahol a valóság messze elrugaszkodott a cégvezetők fejében élő elképzelésektől.

- Minden vevő ugyanolyan. Sok cég állítja magáról, hogy ügyfélcentrikus stratégiát alkalmaz, valójában azonban csak kevesen teszik. Hiába veszi két vevő ugyanazt a terméket, a motivációjuk valójában lehet teljesen eltérő is. Éppen ezért az ügyfelekkel való kapcsolat stratégiájának kialakításakor szem előtt kell tartani minden egyes egyedi elvárást az ügyfelek részéről. Kérdezze ki gyakran a törzsvásárlóit, hogy megtudja, mit miért keresnek.

- A vevőnek mindig igaza van. Néha a vevők egyszerűen megőrülnek, ha nem lehet igazuk egy-egy üggyel kapcsolatban, függetlenül attól, hogy persze valójában nincs. Egyszer-egyszer persze megéri igazat adni nekik, csak hogy úgy érezzék, van haszna az Önnel való üzletelésnek, de ha hosszabb távon így akarnak folyton árengedményt kicsikarni Önnél, egyszerűbb a kekeckedőket leépíteni.

- Jó hír, ha nincs hír. Ez a fajta mentalitás hamar lejtmenetbe tud kergetni egy céget. Foglalkozzon az ügyfeleivel, tájékoztassa őket és kérdezze ki őket. Foglalkozzon a cég arculatával is! Ne feledje, számos ügyfél ír beszámolót, kritikát a cégéről a közösségi oldalakon - ők mind hírt, visszajelzést szeretnének kapni a cégétől. Ha nem reagál, nem foglalkozik a negatív véleményekkel, hamar célponttá válhat.

- A bocsánatkérés a gyengeség jele. Ha valamit elrontott, ne dugja homokba a fejét, az ügyfél értékelni fogja, ha elismeri a hibáját és bocsánatot kér. Bár komoly önkritikát kíván meg Öntől egy ilyen lépés, hosszú távon sokat lendíthet az ügyfél hűségén. Ha azonban hagyja eluralkodni a büszkeségét, vevőket fog veszíteni, ami hosszú távon nem tesz jót az ügymenetnek.

Hogyan lehet a márkánk a fogyasztó legjobb barátja?
Kissé bizarrnak hangzik, ha egy felnőtt nő barátjának tekinti a diétás kóláját, ám a valóságban a márkahűség valóban így működik. Igazi márkahűséget kiépíteni nem könnyű feladat, de mindenképpen megéri, hiszen a vásárlók könnyedén átállhatnak egy másik termékre, ha nincs érzelmi kötelék, ami miatt ragaszkodnának.
- A vevőket nem érdeklik a kifogások. Kivéve, hogy mégis. Amikor valami nem a tervek szerint alakul - a kiszállított termék hibás, nem a jó terméket kapta a vevő vagy késedelmes volt a szállítás, a vevő mindenképp elvár valami magyarázatot - különösen, ha bocsánatkérés is kíséri. Ugyanakkor ez egy jó alkalom arra is, hogy tudatosítsa a vevőben, hogy a cégben is emberek dolgoznak, akik hibázhatnak. Tévedni emberi dolog.

- Nem jönnek vissza. Általános tévhit, hogy a vevő, aki egyszer csalódott a cégben, többet nem jön vissza. Csakhogy ez nem igaz. Még akkor is, ha úgy tűnik, sosem bocsájtanak meg egy hibás szállítást, ha elég jó termékeket és ügyfélszolgáltatásokat kínál, vissza fognak jönni.

- Az ügyfeleket nem érdekli a cégkultúra, a közösségi és környezetvédelmi aktivitás. Ahogy nőnek fel az újabb és újabb környezettudatos generációk, úgy vész remélhetőleg ez a fajta gondolkodás a múltba. Az ezredforduló után felnövekvő generációk sokkal környezettudatosabbak és emberbarátibbak, mint a korábbiak, így jó, ha ennek a szem előtt tartásával alakítja a cég kifelé is látható kultúráját és társadalmi felelősségvállalásban betöltött szerepét. A XXI. században a vevőket már nem csak a termék, hanem a mögöttes tartalom is érdekli. ( A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!)

Egy szó, mint száz, a vevők, vágyaik és elvárásaik jobb megismerése rengeteget segíthet abban, hogy hosszú távon is megtartsa őket. Ne rémüljön meg attól, hogy esetleg hibát követ el, amíg nem rest bocsánatkérésbe és valamiféle vigaszba csomagolni azt, a vevők nagy többsége meg fog bocsájtani. A legtöbb vevő úgyis a kiváló kapcsolatot keresi egy kereskedővel, nem a tökéletest.

A cikk az alábbi írás alapján készült.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo