Hamarosan itt az év legrosszabb napja: így éljük túl

2018. január 02. kedd - 08:17 / piacesprofit.hu
  •    

Gőzerővel beindult az új év, és közeledik az Év Legrosszabb Napja is. Ahhoz, hogy túlélhesse ezt a napot, és sikeres legyen 2018-ban, érdemes új szokásokat tanulnia! Ezek közül mutatunk be néhányat!

Egyes vélemények szerint január utolsó teljes munkahetének hétfője (2018-ban ez január 22,) mások szerint az első munkával töltött januári hétfő (január 8.) az Év Legrosszabb Napja. Ekkorra ugyanis messze a karácsony, de még nem jött fizetés, legtöbben újévi fogadalmaiknak is búcsút mondtak – és általában az idő is pocsék. A pokolba kívánjuk az ingázást – főleg, hogy útdíjat is kell fizetnünk, és úgy általában is mindenkinek tele van a virágmintás taposója a munkájával, vállalkozásával.

Azonban nem kötelező, hogy ebben az évben is így történjen: mutatunk Önnek négy olyan napi szokást, amelyekkel nemcsak túlélheti ezt az időszakot, de sikeres is lehet 2018-ban!

Ki korán kel, aranyat lel!

A korán kelésnek nemcsak időgazdálkodási szempontból van jelentősége, hanem így olyan nyugalmi időszakhoz is jutunk, amikor még senki sem zavar minket. Így nyugodtan végigfuthatunk a napi teendőkön, megválaszolhatjuk az e-mailjeinket. Persze a reggeleinket is tönkre tudjuk tenni!

Olvassunk, mert olvasni öröm!

2018-ben olvassunk mindennap! Persze csak ezért ne kezdjünk bele a Háború és békébe, de napi 20-30 percet, ha lehetséges, egyhuzamban töltsünk olvasással, ez ugyanis segít agyunknak kikapcsolódni, fejleszti a szókincsünket, a beszédkészségünket és a koncentrációs készségünket is. Emellett az is hasznos, ha napilapokat, magazinokat forgatva kicsit többet ismerünk meg a körülöttünk lévő világból.

Egy kicsi torna mindenkinek kell!

Legyen az idei év az, amikor elkezdünk mozogni. Elég naponta 30 percet valamilyen tornával, testmozgással töltenünk ahhoz, hogy testünk egészségesebb legyen, és elkerülhessük a téli depresszió mellékhatásait. A mozgás ezenkívül ahhoz is hozzásegít, hogy leküzdhessük a mindennapokban ránk rakódó stresszt.

Tervezzük meg a napot!

Ha van egy időbeosztásunk, akkor a lehető legtöbbet hozhatjuk ki a napból. Ha tudjuk, hogy reggel aktívabbak vagyunk, ebéd után viszont legszívesebben bóbiskolnánk, szervezzük ennek megfelelően a napot! Délelőtt jöhet az agymunka oroszlánrésze, későbbre hagyjuk a rutindolgokat. Utóbbiakat két nagyobb elmélyülést igénylő dolog közé is beiktathatjuk. Kellemes felüdülésnek fogjuk érezni egyiket a másik után.

Előre a kreativitással!
Általában a munkanap a rutinfeladatokkal kezdődik, és folyamatosan toljuk magunk előtt a legnehezebb munkákat. Pedig a sok rutinfeladat csak feléli az energiáit és koncentrálóképességét. Egy órával munkakezdés után már sokkal kevesebb feladatot vagyunk csak képesek elvégezni, mint rögtön a rajtkor. Minden egyes döntés fárasztja az agyat. Ahhoz, hogy eredményesebb legyen, fordítsa meg a folyamatot. A reggeli ébredés után már igyekezzen listát készíteni feladatairól, a legkreatívabbakat, legnehezebbeket vegye előre, és fokozatosan haladjon az egyre könnyebb teendők felé.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek