Ha fényes a kirakat, több a bevétel - csak nálunk nem?

November elejétől az üzlethelyiségek, plázák, éttermek, szállodák sőt a közterületek is elkezdenek ünnepi fénybe öltözni. Nyugat-Európai vagy tengerentúli összehasonlításban azonban nem mondható elég „fényesnek” a helyzet Magyarországon, nálunk a tulajdonosok óvatosabban vizsgálják az üzletdekoráció és a megtérülés összefüggését.

A fényes az üzlet, nagyobb a bevétel - külföldön erre ügyelnek, nálunk nem annyira

Immáron 40 éve, hogy egy francia „fénydivat-tervező”, Jean-Paul Blachere bevezette a piacra a "joylight" fényfüggönyt, mely megkerülhetetlen világítási termékké vált homlokzatokon, utak felett, fákon. Felhasználása multifunkcionális, így széles körben elterjedt világítási termékké vált.

„A külföldi kereskedők megértették, ha barátságosabb az üzlet, nagyobb a bevétel” – mondta el Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának vezetője az OGH Hírügynökség kérdésére, aki arra világított rá, hogy nyugat-európai vagy tengerentúli összehasonlításban sajnálatos módon nincs még kellő tradíciója, kultúrája az üzlethelyiségek (fény)dekorációjának Magyarországon. Nyilván a speciális magyar gazdasági helyzet, a kiskereskedelmi fogyasztói trendek, igények is hozzájárulnak ehhez. Jelenleg az alacsonyan vagy magasra pozicionált üzleteknek vannak növekedési lehetőségei, míg a középre pozicionáltak a túlélésért küzdenek.

A kiskereskedelmi trendeket illetően 2013 szeptemberében a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének végre immár minden komponense növekedésbe váltott, így a komplex mutató értéke is magasabb, mint a második negyedévben. „E pozitív fordulat láttán már csak az a kérdés, hogy a bizalom mikor érezteti hatását a kereskedelemben is. Úgy vélem, hogy a folyamat megalapozhat némi kereskedői optimizmust az utolsó negyedéves, év végi ünnepi forgalmat illetően” – kommentálta korábban az adatokat Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. (A lakosság egyelőre inkább spórol, mintsem költekezne.)

A cégek is egyre kevesebbet költenek karácsonykor
Erősen visszaestek az ajándékozásban érdekelt vállalatok karácsonyi megrendelései, és kisebb összegűek is lettek: a megkeresett cégek alig ötöde ajándékoz karácsonykor, míg 10 éve még kétszer ennyi cég költött reklámajándékra.
Csukás Csongor, a BNP Paribas Real Estate magyarországi és csehországi leányvállalatának vezérigazgatója illetve a romániai ingatlankezelési üzletág vezetője megerősítette, hogy a magyar (fény)dekorációs kultúrában nem vagyunk a nemzetközi színvonal közelében sem. „Külföldön járva gyönyörű fénykavalkádot láthat az ember a kiemelt ünnepi időszakokban, elterjedtek a 3D-s fénnyel kombinálható installációk, ráadásul nem statikus, hanem dinamikusan mozgó fénykompozíciók a dominánsabbak. Nyilván a hazai üzemeltetők látják a szükséget, de azt is érzékelik, hogy néhány millió forintból nem lehet megoldani egy bevásárlóközpont fénydekorációját. Jól meg kell alapozni viszont a döntést a tulajdonos felé egy ekkora befektetésnél, ahol az eredmény ráadásul nem mérhető könnyen. A marketing és a pénzügyi illetve üzemeltetési szempontok egy ilyen kérdésben szembekerülhetnek egymással”.

Az ingatlanpiaci szakember szerint két dolog szól azért a díszvilágítási kultúra fejlődése mellett is: az igény a kiskereskedelmi oldalon és fogyasztók oldalán is jelen van, a szakmai tudás pedig meg van hozzá Magyarországon. (Igaz, a kereslet behatárolt, a piac mérete miatt 2-3 professzionális szolgáltatót bír el a piac). A kiskereskedelmi ingatlanok, plázák, üzlethelyiségek egyediségét pedig egyértelműen kiemeli egy szépen megtervezett díszvilágítás illetve dekoráció.

Pintye Tímea, a Blachere Illunination Hungary ügyvezetője szerint az itthoni tapasztalatok alapján a látvány, a szezonális dekoráció sokszor még igen fantáziátlan, sablonos, évek óta nem frissül. Cégük 2005-től foglalkozik kiemelten a Blachere termékeivel, a francia anyacég Európa egyik legnagyobb fénydekorációs vállalata. A szakember meglátása szerint bár a beruházások legalább 3-5 évre szólnak, nagyon jól kell mennie egy kiskereskedelmi egységnek, vagy akár szállodának, hogy 3 éven belül fénydekorációt cseréljen. Ezért járható út a bérbeadás, így ugyanis nem kell karbantartani, tárolni, majd eladni a díszvilágítási és dekorációs termékeket, sőt a látványt bizonyos mértékben évről-évre frissíteni is lehet.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo