Futószalagra kell tenni a vevőt!

2013. október 18. péntek - 15:19 / piacesprofit.hu
  •    

A megváltozott gazdasági környezet más szemléletet és más marketingeszközök alkalmazását követeli meg a vállalkozásoktól. A helyzet ráadásul rugalmasságot kíván, ami tegnap még sikeres volt, holnap már nem lesz az.

Futószalagon kell eljuttatni a vevőt a vásárlásig – Kép: Pixabay

„Ma egészen más módszerekkel dolgozó cégek számítanak sikeresnek, mint öt éve. Megváltoztak a vevők, a termékek és a vásárlás folyamata is – mondta Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója az ötödik alkalommal megrendezett Marketing Expón. – Az internetes áruházak korábban sikeres értékesítési módszerei – például a keresőoptimalizálás vagy az ingyenes hírlevél – nem hoznak új vásárlókat. A vevőnek utána kell nyúlni, tulajdonképpen a vásárlásig juttató futószalagra kell őt tenni” – fejtette ki a kisvállalati marketingszakértő.

Ebben a folyamatban először egy probléma megoldását kínáljuk internetes vagy Facebookon megjelenő hirdetéssel. Ha az érdeklődő rákattint, megadja adatait, de nem vásárol, újabb videoüzenettel és e-mail ajánlatok sorával mutathatjuk meg neki, miként segíthet az adott termék a számára fontos problémán.

A korábban eredményes ingyenes hírlevél helyett pedig érdemes olyan olcsó termék megvásárlását kínálni (könyvet, szoftvert, kupont vagy érdeklődési körhöz kapcsolódó terméket), amely után több vagy drágább termék megvásárlását is ajánlhatjuk a vevőnek. „Ezen kívül hihetetlen lehetőségeket kínál a Facebook, amely tulajdonképpen a tévé legújabb változata” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor.

Hogyan teremtsünk bizalmat?

Internetes értékesítés során még mindig meg kell küzdeni az online látogatók bizalmatlanságával. Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója előadásában ezért a bizalom megteremtésének módszereit mutatta meg, amelyek révén rövidíteni lehet az értékesítés idejét és folyamatát, valamint el lehet érni, hogy az elégedett ügyfél másnak is ajánlja a cég szolgáltatásait.

Vásárolj, mert tudom, hol laksz!
Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetőségük lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.

A leghatékonyabb bizalomépítő módszer a személyiség előtérbe helyezése a vállalat hangsúlyozása helyett, vagyis a céges internetoldalon, prospektusokon a tulajdonosoknak fel kell tűnniük fotókkal, bemutatkozással. Az ügyfeleket, vevőket kicsit be kell engedni a személyes szférájukba, miközben hiteles történettel kell azt bemutatniuk, miért éppen az adott szolgáltatást vagy terméket kínálják. (Szakértőnk bizalomépítésről szóló tippjeit itt olvashatja!)

Humor a marketingben

„Csak akkor alkalmazzuk a humort marketingünkben, hogy ha őszinték vagyunk. Ha nem jó a termékünk, visszaüthet a vicces hirdetés” – hívta fel a figyelmet Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonos-alapítója, aki maga is vállalkozóként működteti a népszerű színházat.

A „bevállalós humor” azonban versenyelőny a kkv-knak, hiszen ilyesmit egy nagyvállalat nem engedhet meg magának. Hogyan csináljunk vicces hirdetést – tette fel a kérdést a közönségnek a neves humorista, aki szerint jó eredményt úgy érhet el a cégvezető, hogy többedmagával ötletel, és nem bonyolítja túl a poént. A terméket szem előtt tartva ezután következhet a tesztelés elengedhetetlen fázisa, amikor ismerősöknek vagy idegeneknek megmutatva kiderül, valóban humoros hatást ér-e el a tervezett kampány.

Saját marketingünket tanulni

„Érezhetően terjed a marketingszemlélet a hazai kisvállalatok körében, évről évre egyre több az érdeklődő. Nagyon sokan éppen a Marketing Expón kerülnek közelebb a marketinghez. Ez óriási öröm, ugyanakkor hatalmas felelősség. Persze nem marketingeseket akarunk képezni! Egy kisvállalkozónak nem kell marketingszakértőnek lennie, egy kisvállalkozásnak a saját marketingjét kell megtanulnia. Ez gyakran mindössze pár marketingeszköz alkalmazását jelenti, amit bárki megtanulhat” – mondta Wolf Gábor.

Marketing a válságban – csak kreatívan!
A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketingkommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis- és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV-AKADÉMIA nevű rendezvényen.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor