Felgyorsíthatja munkavégzésed a 2 perces szabály

2018. november 07. szerda - 17:00 / piacesprofit.hu
  •    

Nem szabad elaprózni magunkat. A számítógépünkön kinyitott-becsukott ablakok között ingázik fókuszunk, a hosszabb koncentrálást igénylő, nagyobb feladatokra egyre kevésbé van mentális energiánk. Csakhogy az apróbb feladatok halasztgatása, tologatása sem jó. Hogyan döntsük el, mibe vágjunk bele? Ebben lehet iránymutató a "2 perc szabály"

A világ tele van “produktivitás szakértőkkel”, akik szabályokat fektetnek le, amelyeket betartva -szerintük- szupermunkaerővé válhatunk. Ezek némelyike egymásra rímel és egymást erősíti, de van olyan, amelyik ellentmond és kizárja a másikat.

Motiváció: ne kérj, hanem adj tanácsot…
Ha nem érezzük magukat motiváltnak a munkahelyen, nem az a legjobb megoldás, ha tanácsot kérünk másoktól, derül ki egy frissen megjelent kutatásból. Ha mi próbálunk segíteni valakinek, azzal magunkat is motiváljuk.

Sok tréner és coach magától értetődnek tartja, hogy érdemes készíteni egy listát a napi tennivalókról, mielőtt megérkezünk a munkahelyünkre. (Esetleg még előző nap összeírni őket a munkanap végén.) Ez egy körülbelüli munkaprogram, ami nyilván változni fog attól függően, hányan zavarnak meg minket és milyen előre nem látott problémák adódnak, amik azonnali beavatkozást és reakciók igényelnek.

Azonban nem szabad túl mereven ragaszkodni ehhez a listához, hiszen a napközben felbukkanó új feladatokat is intézni kell. Ha ezek felhalmozódnak, az olyanná tesz minket a külvilág szemében, mint aki nem tud gyorsan, időben válaszolni az emailekre és megadni a kellő inputot kollégák munkája számára.

Josh Zerkel, az Evernote képzési igazgatója szerint van az új feladatokra való reagálásra egy alapszabály:

  • Ha a szóban forgó tennivaló olyan egyszerű, hogy nem kell a számítógépképernyőn az asztalra lerakni az ablakot, amiben dolgozunk és egy menetben gyorsan el tudjuk végezni, akkor ne habozzunk vele. Végezzük el a feladatot.
Kép: Everypixel.com

Kép: Everypixel.com

Zerkel hozzáteszi, tök mindegy, hogy 2 percbe vagy 5 percbe telik az adott dolog abszolválása: ha viszonylag egyszerű és momentán van időnk rá, akkor lássunk neki. A “2 perc szabály” egyébként David Allentől származik, Zerkel csak kicsit továbbdefiniálta.

Olyan ez, mintha egy kis takarítást végeznénk a munkanap egyes periódusaiban: minden apró feladaton gyorsan végigszáguldunk, hogy csak a néhány nagyobb, komplikáltabb feladat maradjunk előttünk, s annak zavaró tényezők nélkül nekiveselkedhessünk.

Zerkel szabálya a halasztgatás ellenszere. Ő maga is bevallotta, hogy rengetegszer történt már meg vele, kitűzött egy időpontot a naptárjában egy idegesítő email megválaszolására, de amikor már odajutott, teljesen fáradt, és elhalasztotta az elvégzését másnapra. Ebből lesznek aztán sértődések, késések, munkatársak sürgetései, mert nem áll rendelkezésünkre egy kintről jövő válasz egy ügyben. Ismerős helyzetek.

A másik oka annak, hogy miért hasznos a kis feladatok gyors megoldása: lendületet ad és a hatékonyság érzetét kelti bennünk, ha azt látjuk, hogy egyik dolgot a másik után pikk-pakk megoldunk. Merthogy annál nincs rosszabb, ha az ember úgy dolgozik, hogy azt érzi, nincs lendülete, húzza maga után a lábát, és nem halad semmivel.

(Business Insider)

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor