Facebook zéró: indul a harc a kommentekért

2018. január 23. kedd - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?

A nagy megújulás után csak annak lesz esélye sok emberhez eljutni, fizetés nélkül, aki olyan posztot tud produkálni, amihez sokan szólnak hozzá és amit sokan osztanak meg. Persze az aktivitás mindig fontos fokmérője volt a bejegyzések sikerességének, de most nem lesz elég a like, ennél több kell, lehetőleg beszélgetés vagyis komment, sok komment.

A változásról itt olvashat részletesebben!

De hogyan lehet ösztönözni a hozzászólásokat?

1. Kérdezz!

Sokan szeretik megosztani véleményüket és jó érzést kelt az emberekben, ha úgy érzik segíthettek tanácsaikkal. Használd ki ezt arra, hogy beinduljon a kommunikáció a követőiddel!

Kép:Flickr

Kép:Flickr

2. Találd ki!

Ki ne szeretné okosnak érezni magát? A négy matematikai alapművelettel és zárójelekkel operáló feladvány évek óta sikerrel kering. Mindenki lelkesen számol és vitázik. Csinálj hát hasonlót, akár a termékeiddel! Add meg azt az élményt a követőknek, hogy ők tudják, sőt jobban tudják.

A luxus márkák is ráfanyalodnak a netre
A nagy óragyártók pár éve még húzták az orrukat, ha szóba került a kereskedés a világhálón. „Mi a butikjainkban páratlan vásárlói élményt nyújtunk vevőinknek – az interneten ez hiányzik”, hangoztatták. Napjainkban már Omega vagy IWC luxusórát éppúgy lehet rendelni Facebook-oldalon, mint Swatchot.

3. Csinálj játékot!

Kommentet és like-ot (szemben az oldalak likeolásával és a megosztással) kérhetsz a posztban közzétett játékoknál. A sikeres játékhoz komoly nyeremény vagy figyelemfelhívó kreatív, esetleg aktivizáló cél kell. Ezt nem szabad elfeledni az ötleteléskor.

4. Generálj vitát!

Ha van az oldalnak olyan adminja, aki tud időt szánni a moderálásra, akkor érdemes megosztó kérdésekben megnyilvánulni. Nem kell ahhoz lapos föld hívőnek lenni, hogy találjunk olyan témát, amiről követőink szívesen vitáznak. Itt érdemes a saját véleményünket jól átgondoltam és kidolgozottan közreadni és várni hogyan érvelnek ellenünk és mellettünk.

5. Provokálj!

Ez a bátrak terepe és persze számos brand akad, amihez nem is illik. De sok esetben bejöhet. Egy kis polgárpukkasztás vagy a határok feszegetése indulatokat generál és ezek bizony gyakran meg is nyilvánulnak a közösségi médiában. Itt folyamatos moderálás kell, hogy a sértő kommenteket ki tudjuk gyomlálni, persze ügyelve arra, hogy azért ne vegyük el a kedvét a megnyilvánulóknak.

Ezek az eszközök az oldalak mellett az egyre népszerűbbé váló és egyre tudatosabban használt csoportokban is jól használhatóak. Válogatni és persze tesztelni kell, hiszen minden közösség más és másként reagál, mást szeret, de biztosan akad olyan módszer, amivel szóra pontosabban kommentelésre lehet őket bírni.

Szerző:

Práger Kitti

közösségi média szakértő

Tartalom Neked

Mi a baja a kkv-knak a Facebookkal?
Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor