Ezt is a vírus hozta: a többség az önkiszolgáló kasszákat keresi

Négyből három vásárlás már önkiszolgáló kasszákon keresztül történik egyes CBA-üzletekben, ahol egy most zárult beruházás keretében – a magyar élelmiszerláncok közül elsőként – teljesen hazai fejlesztésű automata pénztárakat állítottak szolgálatba. A népszerűség egyik oka, hogy a koronavírus-járvány miatt a vásárlók szemében vonzóbbá vált a személyes érintkezés nélküli fizetés lehetősége. A technológia ráadásul sokaknak a munkaerőhiány egyik megoldása is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

„Nemzetközi tapasztalatok alapján a szakma 30-35 százalékra becsüli az önkiszolgáló kasszák használati arányát ott, ahol a hagyományos pénztárak mellett ilyenek is rendelkezésre állnak. Ehhez képest most azt látjuk, hogy az általunk telepített eszközöket már az indulás után néhány héttel is a vevők mintegy 75 százaléka veszi igénybe” – mondta Bessenyei István, az első teljesen magyar fejlesztésű önkiszolgáló kasszát fejlesztő Laurel Számítástechnikai Kft. tulajdonosa.

Önkiszolgáló kasszák a CBA-ban

Az önkiszolgáló kasszák használatát nemrég az Országos Kereskedelmi Szövetség is javasolta a fizikai kontaktusok csökkentése, azaz a vásárlók és a dolgozók biztonsága érdekében. Az adatok szerint a többség tartja is magát ehhez, ha van rá lehetősége. „Látszik, hogy az események hatására a vásárlók a jövőben egész mást fognak keresni és értékelni az üzletekben. A biztonságuk sokkal fontosabb lesz, ezért többek közt az önkiszolgáló kassza is egyre népszerűbbé válik” – világított rá Felhősi Tünde, a CBA L&F Kft. stratégiai fejlesztési vezetője arra, miért üzemeltek be mostanra 8 boltjukban összesen 26 ilyen eszközt.

A Laurel felmérései azt mutatják, hogy egy önkiszolgáló kassza képes 60 százalékos vásárlási sebességet biztosítani egy jó pénztároshoz viszonyítva. Ez azt jelenti, hogy már két ilyen automata berendezés képes növelni az áteresztőképességet úgy, hogy a munkaerőigényt is csökkenti, illetve segít, hogy a dolgozók más, fontos feladatokra koncentrálhassanak (pl. árufeltöltés). Mindez pedig nem utolsó szempont akkor, amikor a közelmúlt rohamait látva Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára is úgy fogalmazott, a kereskedelmi dolgozók „pokoli munkát végeznek”.

A helyzet mielőbbi megoldására a Laurelnél nagy elővigyázatosság mellett, fokozott tempóban, akár hétvégi munkavégzéssel telepítették a kasszákat, amelyek Felhősi Tünde szavai szerint „méltó vetélytársai a nyugati rendszereknek, sőt, több funkciójukban felül is múlják azokat.” Bessenyei István megjegyezte, megoldásuk iránt külföldről is érdeklődnek, ám a kialakult helyzetben idehaza is több száz önkiszolgáló kasszára lehet igény, így kapacitásaikat most elsősorban a hazai piacra koncentrálják.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo