Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek

Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.

Az ismert közösségi média specialista, Lévai Richárd összegyűjtötte a fontosabb tudnivalókat és első tapasztalatokat is Közösségi Kalandozások című blogján.

Hogyan hozzunk létre álláshirdetést?

A speciális bejegyzés létrehozása egyszerű: feltöltünk egy képet, vagy kiválasztjuk az oldalunkról, megadunk pár paramétert (cím, beosztás, helyszín, fizetés, állás típusa, részletek), és megadhatunk egyéni kérdéseket is. Ezek lehetnek szabadszövegesek, eldöntendők vagy feleletválasztók is. Beállíthatjuk azt is, hogy csak Messengerbe érkezzen-e a jelentkezés, vagy e-mailben is kérünk-e értesítést.

Hogyan jelenik meg az álláshirdetés?

Az állásajánlat-bejegyzés megjelenítése a hírfolyamban ugyanolyan, mint minden más bejegyzésé. Azonban ha rákattintunk, bejön egy félig kitöltött űrlap, amelyikben benne vannak a Facebookban megadott (nem feltétlenül publikus) adataink. Nemcsak a nevünk, az e-mail címünk és a telefonszámunk, hanem az iskoláink és a korábbi munkahelyeink is. No meg persze a kitöltendő mezők. Tulajdonképpen a Facebook legenerál egy CV-t az adatainkból, és ha akarunk, kérhetünk mindenféle kiegészítő információkat is. A jelentkezők adatai pedig megérkeznek a Facebook-oldalunkra egy Messenger üzenetben, vagy ha kértük, akkor e-mailben.

Mi hiányzik?

Például, hogy nem kérhetjük azt, hogy töltsenek fel egy motivációs levelet, vagy egy hagyományos önéletrajzot PDF-ben. Plusz a komolyabb álláshirdetés-kampány előtt érdemes konzultálni egy adatvédelmi szakértővel, főleg ha valaki már a GDPR-nak is meg szeretne felelni.

Hogyan hirdethetjük?

Bár a poszt neve „álláshirdetés”, ez önmagában nem hirdetés. De természetesen lehet hirdetni is, bár a beállítási lehetőségeink korlátozottak, ha az oldalunkról választjuk a kiemelés funkciót. Ekkor ugyanis csak a várost választhatjuk ki, de részletesen nem célozhatunk. Ha pontosabb célzást szeretnénk, a hirdetéskezelőben kell meghirdetni az Álláshirdetést az aktivitás/oldal bejegyzések menüpontnál.

Tapasztalatok és lehetőségek

Először is a jelek szerint még fejlődik a rendszer, ha nem működik minden azonnal, ne csodálkozzatok. Például a Hirdetéskezelőben csak pár nap után jelent meg az Álláshirdetés poszt, korábban hibát adott. A jelek szerint érdemes odafigyelni arra, hogy a Facebook által felajánlott Beosztások közül válasszunk, akkor kicsit jobban kategórizál, és talán jobban is céloz.

Nyilván feleselges csak Messengerben kezelni a hirdetéseket, de ha egy chatbotot rakunk a rendszer mögé, akkor további lehetőségeink is lehetnek, például előszűrés, fájlok bekérése vagy akár időpontegyeztetés is.

Legyőzi-e a LinkedIn-t a Facebookos Álláshirdetés poszt?

Igen is, és nem is.

Egyrészről vannak olyan pozíciók, ahol már eddig is legyőzte, hiszen többen és többet használják a Facebookot, mint a LinekdIn-t, így bizonyos álláshirdetéseknél, amiket sima bejegyzésben adtunk fel, a Facebook eddig is jól működött. Persze vannak olyan beosztások, ahol most sem lesz jobb a Facebook, mint a LinkedIn, vagy mint az álláskereső portálok és a fejvadász cégek.

Ez a poszt típus tehát nem váltja meg a világot, csak könnyebbé teszi azokban az esetekben, ahol eddig is jól lehetett használni a hagyományos posztokat és hirdetéseket. Viszont a tömeges jelentkezőkezelés chatbottal kiegészítve növelheti a hatékonyságot, ami persze önmagában sokat jelenthet.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo