Ez lehet a gond: nem tudják, mit akar a fogyasztó

2011. március 01. kedd - 20:57 / Sajtóközlemény
  •    

A magyar internetezők több mint hattizede gondolja úgy, hogy túl sok érdektelen reklámajánlatot kap azoktól a cégektől, melyekkel kapcsolatban áll. - derül ki a Infotéka megbízásából készített kutatásból.

A távközlési cégek, webáruházak, közmű- és más szolgáltatók reklámajánlatai között túl sok az érdektelen a hazai internet-felhasználók 62%-nak véleménye szerint. A magyar internet-felhasználók 58%-a emellett úgy gondolja, hogy a szolgáltatók nem becsülik meg eléggé régi ügyfeleiket.

A SugarCRM ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszer hazai képviseletét ellátó Infotéka megbízásából készített felmérés arra is rávilágított, hogy a felnőtt internetezők egyharmada hiányolja a testre szabott kedvezményeket, és 37%-uk panaszkodik arra, hogy a magyarországi szolgáltatóknál csak nehézkesen lehet elintézni az ügyeiket.

„Március 8-9-én kerül megrendezésre a II. Virtuális HR EXPO, mely fókuszába a CRM rendszereket állította. Ebből az alkalomból szeretnénk illusztrálni, hogy milyen nagy szükség van arra, hogy a magyarországi szolgáltatók fejlesszék ügyfélkezelésüket" – emeli ki Laczkó János, az Infotéka ügyvezetője, aki szerint a CRM rendszerek segítségével a vállalatok magasabb szinten, az egyedi igényeket is figyelembe véve kezelhetnék ügyfeleiket.

Az elmúlt két évben az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek valóban hatalmas fejlődésen mentek keresztül. A mai CRM rendszerek integrálhatóak a közösségi szolgáltatásokkal, működnek okostelefonokon, és rengeteg kiegészítő modullal rendelkeznek, melyek megkönnyítik a különböző – például humánerőforrás-gazdálkodási – folyamatok kezelését.

A március 8-9-én megrendezésre kerülő, ingyenesen látogatható II. Virtuális HR EXPO kiállítás pontosan ezért állította fókuszába a CRM rendszereket. Az interneten keresztül megtekinthető rendezvény jövő hét kedden és szerdán, 10 és 16 óra között, a http://www.hrexpo.hu/ címen érhető el az érdeklődők számára. A kiállítás látogatói a SugarCRM rendszeren kívül az Oracle és további más gyártók szoftvereit is megismerhetik. Az előadások részletes programja a rendezvény weboldalán érhető el.

Elégedetlen fogyasztók
Az NRC Omnibusz kutatássorozatának részeként, a SugarCRM megbízásából 2011 januárjában végzett felmérés szerint a 18-69 éves heti rendszerességgel internetezők 62%-a úgy, hogy túl sok érdektelen ajánlatot kap, illetve a cégek nem becsülik meg eléggé a régi ügyfeleiket. A többi korcsoporthoz képest a 18-29 évesek nagyobb arányban panaszkodnak a nehézkes ügyintézésre, míg a 40-49 éves korosztály a régi ügyfelek megbecsülését hiányolja átlagon felüli arányban. A férfiak emellett nagyobb arányban emeltek ki olyan problémákat, hogy nem kapnak eléggé testre szabott ajánlatokat, illetve hogy a szolgáltatók nincsenek tisztában azzal, milyen régóta az ügyfeleik. A diplomások és a budapesti lakosok a legkritikusabbak, ők a legtöbb szempont szerint negatívabb véleménnyel rendelkeznek a vállalatokról, mint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a vidékiek. Az NRC által végzett piackutatás a magyar internetezők véleményét vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével, többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel segítségével. A minta reprezentatív a célcsoportra nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.