Ez a márkaépítés igazi alapja

2017. február 09. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásunk építése érdekében tehetünk, hogy márkát építünk. Hogy mire alapozzuk, azt leginkább az önismeretünk határozza meg. Építsük arra, amiben hiszünk - ez a siker alapja szakértőnk szerint.

A sikeres márkaépítés kulcsa a következetesség. A márkánknak át kell hatnia mindent, amit teszünk, ami magunkkal és a vállalkozásunkkal kapcsolatos. A kaliforniai sorozatvállalkozó, Hiten Shah a legnagylelkűbb, legsegítőkészebb személyes márkát építi a Szilícium völgyben. Ez azért működik, mert a mindennapjaiban ez az elv határozza meg, hogy mit csinál a vállalkozásában, és hogyan bánik a körülötte levőkkel.

A következetes márkaépítés hatalmas előnye, hogy újra és újra segít megerősíteni a helyes viselkedést a mindennapi életünkben. A folyamatos odafigyelés és konzisztens gyakorlás során a személyiségünk és magunkról kialakított kép is folyamatosan erősödik, így egyre könnyebb, természetesebb működéssé válik márkánk építése. A gyakran ismételt tettek egyszerűen belénk ívódnak a rutinszerű ismétlésnek köszönhetően.

kézben papír szív

Kép:Flickr/SeanMcGrath

Ne azt kérdezzük magunktól, hogy amit teszünk, elég-e. Inkább azon gondolkodjunk el, hogy mi tükröz minket a legjobban és cselekedjünk aszerint napról napra. A márka akkor lesz következetes, ha a mindennapjainkat áthatja az a mögötti érték, amit képviselünk. Ez a természetesség azonban nem jelenti azt, hogy ne kellene mindennap foglalkozunk az építésével! (Hogy mit tegyünk – és mit ne – ahhoz itt szedtünk össze némi támpontot.)

Egy márka alapja nem az óriási követőbázis. Ne keverjük össze a közönséget a márkával! A követőtábor, azaz a közönség felépülése a közvetlen eredménye lesz annak, hogy olyan márkát építünk, ami valóban a saját értékeinket közvetíti. Ennek hitelességéhez ugyanis könnyen csatlakoznak majd mások.

A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk. Hogy hogyan, arról itt olvashat.

Hogyan kezdjünk neki?

Kezdjünk el gondolkozni a márkánkon még ma! A mai világban a márkák különböztetnek meg minket. Egy jól definiált és rendszeresen kommunikált márka nélkül nagyon nehéz kitűnni a zajból, ami körülvesz minket. Nem akkor kell márkát építeni, amikor a cégünk már sikeres, ez az első pillanattól fontos és segíti a fejlődést.

Gondolkozzunk hosszú távon, sokkal inkább küldetésben, mintsem márkában. Tegyük fel magunknak a kérdést, hol szeretnénk lenni 30 év múlva, és mit szeretnénk hallani magunkról. Hogy szeretnénk, hogy emlékezzenek ránk? Ez az alapja annak, amit aztán mindennapi cselekedetek révén a márkánkká formálhatunk.

Mit csinálna fizetés nélkül is? Tehát küldetésben kéne gondolkodni. De hogy találjuk meg, mi a küldetésünk? Gondolkozzunk el azon, hogy mi az a probléma, téma, ami annyira lázba hoz, hogy fel tudnánk borítani egy asztalt. Amiért ma is nap mint nap teszünk valamit, még ha eddig nem is fogalmaztuk meg pontosan. Olyan dolgot válasszunk, ami valóban lázba hoz és amiért hajlandó tenni akár lemondások árán is. Ha ilyen célra találunk, a siker útjára léptünk!

Forrás: http://thestartupchat.com/

Szesztay Péter
üzletember
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor