Ész nélkül hirdetni a Facebook-on is csak pénzkidobás

Sokan tapasztalták már azt a jelenséget, hogy az első hirdetések elindítása után, hosszú távon csökken a céges profiljuk látogatóinak aktivitása, mivel ahogy abbahagyják a hirdetést, a posztok elérése a töredékére csökken. Szakértőnk ennek a jelenségnek ered a nyomába.

Kép: Pixabay

Sokan tapasztalták, hogyha hirdetési kampányt indítanak a Facebook-on, akkor a kampány végén leesik az organikus elérések száma. Ha egy darabig nem indul újabb hirdetés, de megy tovább a kommunikáció a szokásos stílusban, akkor visszaáll az elérés a korábbi, hirdetés előtti szintre. „Ez akár több hét, vagy hónap is lehet” – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook marketing szakértő.

Bár elvileg a hirdetések és az organikus posztok eltérő rangsorolás alá esnek a hírfolyamban, a jelek szerint mégis hatással vannak egymásra. Vajon miért lehet ez?

Ha van egy jól megszokott kommunikáció az oldalunkon, azzal el tudunk érni egy bizonyos számú felhasználót. „Minél nagyobb, és minél régebbi az oldal, általában annál nagyobb a “holt teher”, vagyis az olyan rajongóknak a tömege, akik már elunták az oldalunkat, vagy egyszerűen már nem fontos/érdekes/aktuális nekik a téma” – vélekedik a szakértő. Ám mindig van egy “törzsközönség”, akiket rendszeresen elérünk, akik gyakran kattintanak, lájkolnak, kommentelnek, így viszonylag sok posztunkkal találkoznak organikusan.

Mi történik, ha elkezdünk hirdetni?

Egyrészt azok az emberek, akik eddig is találkoztak organikusan a bejegyzéseinkkel, most hirdetésben is találkozni fognak vele, mivel először nekik, a törzsközönségünknek kezdi el megmutatni a Facebook az új posztjainkat, és a hirdetésünket is. „Mikor a hirdetés elindul, a törzsközönség tagjai egyszer már reagáltak (vagy éppen nem) az adott posztra, Valószínűleg így többször látják, ami pedig vélhetőleg azt jelenti, hogy romlik a kapcsolat minősége az oldalunk és a törzsközönségünk tagjai között. Hiszen több megjelenésre kevesebb interakció jut” – hangsúlyozta Lévai Richárd. Ezért hiába jelenik meg nekik a posztunk, továbbra sem fognak kattintani. Vagy legalább is nem olyan sokat.

Persze ott vannak azok is, akikhez organikusan nem jut el a posztunk, pedig érdekli őket a téma. Ők régebben valószínűleg nem voltak elég aktívak a posztjainkkal, ezért a Facebook nem mutatja meg már nekik az újakat De most látják a hirdetéseket, és aktivizálódnak.  A probléma azonban az, hogy ők is többször fogják látni a hirdetést, mint ahányszor interakcióba lépnek a kiemelt bejegyzéssel, éppen ezért velük is romolhat a kapcsolat minősége hosszú távon. Főleg, ha intenzíven és sokáig hirdetünk.

Statikus oldalt hiába hirdetünk
Ma már a vállalkozások döntő többsége rendelkezik honlappal, azonban a cégek nagy része még mindig nem használja ki a benne rejlő üzleti lehetőségeket, pedig ahogyan régen a telefonkönyv és az arany oldalak voltak az első számú források, úgy ma már internet az első számú a segédeszköz az emberek számára.
„Ha megnézzük rövid távon az eredményt: több interakciót kapunk, mint eddig, hiszen a “törzsközönség” köréből kiléptünk. Cserébe viszont arányaiban több megjelenésre kevesebb interakció jut. Így pedig több csoportban is romlott a kapcsolat a rajongók és közöttünk” – hangsúlyozta a szakértő.

Mit tehetünk ezután?

Célozzunk jól!

Ha hirdetünk, akkor csak nagyon pontos célzással válasszuk ki azt a csoportot, akiket szeretnénk elérni.

Ne hirdessünk túl sokáig!

Egyszerűen azért, hogy ne találkozzanak feleslegesen sokat egy kiemelt poszttal az emberek!

Biztos elég jó a kommunikációnk?

Könnyen lehet, hogy – a fenti eszmefuttatás ellenére – nem a hirdetés az igazi hibás, a Facebook algoritmusa ugyanis nagyon érzékeny minden apró változásra. Míg korábban a nagyon jó posztok nagyon sok elérést kaptak, a kicsit jó posztok pedig kicsit sok elérést, ma már minden elérésért meg kell harcolni: ütős képpel, falat rengető címsorokkal, külső támogatással, vagy például napi sok (nagyon jó) poszttal.

Itt olvashat arról, hogy mit érdemes posztolni!

Mivel üthetnek a cégek a neten?
Nagy utat tettünk meg a barlangrajzok ideje óta, és immár szinte számtalan kifejezési forma közül válogathatunk, amelyeket a tartalommarketingben érdemes lehet alkalmazni. Hogy milyen lehetőségek vannak és kinek mit érdemes használnia, most megtudhatja Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing Kisokosának segítségével készített összeállításunkból.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo