Erre kell nagyon figyelni a webshopoknál

2016. december 14. szerda - 17:03 / piacesprofit.hu
  •    

Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók online szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha. 

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A PayPal legfrissebb előrejelzése szerint a fogyasztók az ünnepi időszak alatt jelentősen megnövekedett számú online vásárlást fognak lebonyolítani, a várakozások szerint a fizetési forgalom meghaladja majd a másodpercenkénti 25.000 dollárt. A megrendelt árucikk esetleges visszaküldéskor felmerülő magas szállítási költség ugyanakkor  egyre több online fogyasztót riaszt el a vásárlástól. A PayPal és a GfK nemzetközi kutatása szerint a magyar e-vásárlók 27%-a nagyobb valószínűséggel vásárolna online, ha rendelkezésre állna az ingyenes visszaküldés lehetősége. (Márpedig az online siker titka éppen a felhasználói élmény.)

Ettől döglik a légy a neten
A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk – az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!

A szolgáltatóstatisztikái szerint a közép- és kelet- európai régió fogyasztóinak körében a visszaküldés leggyakoribb oka a megrendelt ruhadarab rossz mérete, ill. hogy a termékkel valamilyen okból nem volt tökéletesen elégedett a vásárló. A leggyakrabban visszaküldött termékek a ruhák és az elektronikai cikkek. A régió fogyasztói leggyakrabban belföldi webáruházaknak, továbbá az Egyesült Királyságba és Kínába küldenek vissza termékeket.

„Mindez különösen fontos az ünnepi időszakban, amikor a fogyasztók a döbbenetes mennyiségű kedvezményes ajánlatnak köszönhetően számtalan választási lehetőséggel szembesülnek, és szeretnének védelmet élvezni, még abban a ritka esetben is, ha a termék nem felel meg az ajánlatban szerepelő leírásnak, vagy csak egész egyszerűen meggondolják magukat, és visszaküldenék az eladó félnek” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

A jó felhasználói élmény csodaszerei
Fábián Csongor, a mára világhírű magyar startup cég, a LogMeIn felhasználói élmény tervezője 4 „csodaszert” mutat, amit mindenképpen érdemes használni.  A tippeket itt megtalálja! A negatív ügyfélélmény nem játék – akár bevételük ötödét is elbukhatják ezen a cégek.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek