Engedjük el, aki menni akar!

2014. október 20. hétfő - 06:07 / piacesprofit.hu
  •    

Sok email marketinget folytató vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos a leiratkozások – és a leiratkozók - megfelelő kezelése. Pedig aki nem biztosítja ezt a lehetőséget a hírlevelében súlyos büntetésre számíthat.

Kép: Pixabay

Ahhoz, hogy felkészülten, a jogi követelményeknek maximálisan megfelelve működtethessük az e-mail marketing tevékenységünket, fontos tisztában lenni azzal, hogy hírlevél végén jogszabályilag kötelezően lehetőséget kell biztosítani az azonnali leiratkozásra – ellenkező esetben súlyos, több százezres büntetésekkel nézhetünk szembe, nem is beszélve a presztízsveszteségről. „Mindenkivel fordult már elő, hogy egy hírlevélről szeretett volna leiratkozni, de azt a levél küldője úgy elrejtette a levél alján, hogy nagyítóval kellett keresnie a leiratkozási linket. Ugye milyen bosszantó? Nem elég, hogy „szabadulni” szeretne, de még azt meg is nehezítik! Bizony, ilyenkor a rossz szájíz ott marad az emberben” – figyelmeztet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode üzleti információs szolgáltató blogján.

Bemutatunk néhány ötletet arra, hogyan lehet helyesen és marketing szempontból is megfelelően kezelni a hírlevél leiratkozást.

Egyszerűen és azonnal

Ahhoz, hogy a már amúgy is távozni szándékozó olvasó egyszerűen és könnyen leiratkozhasson, minden levele végére illesszen be jól láthatóan egy ehhez hasonló, udvarias szöveget. „Ha le szeretne iratkozni hírlevelünkről, kattintson erre a linkre: „ Leiratkozom.”

A haladó verzió az, mikor úgy fogalmazza meg a leiratkozási szöveget, hogy egy picit azért elgondolkodtatja az olvasót: Valóban le akar-e mondani a hasznos információkról?

Spam kisokos
A legtöbb felhasználó rendelkezik spamszűrővel, így pontosan tudnunk kell, hogyan állítsuk össze hírlevelünket, hogy ne a spamek között landoljon az üzenetünk. Spam-kisokos sorozatunkban most ebből a szempontból a hírlevél tartalmi elemeit vizsgáljuk.
Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat.
Nagy vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.
Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között. Kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.

Például: „Amennyiben továbbra nem szeretne értesülni a praktikus, gyakorlatias tanácsainkról és szezonális kedvezményes vásárlási lehetőségeinkről, leiratkozási szándékát itt megteheti: „Leiratkozom.”

Ha lelkileg is meg akarjuk nyugtatni az olvasót, hogy sikeres volt a leiratkozása, akkor közvetlenül a kattintás után irányítsuk át egy úgynevezett „Leiratkozást megerősítő oldalra”. Itt köszönjük meg, hogy eddig figyelemmel kísérte tevékenységeinket és üzeneteinket az olvasó, és megerősíthetjük, hogy ezután nem fog neki több üzenetet küldeni.

Ha kimegy az ajtón, jöjjön vissza az ablakon

Ha több üzletágunk is van, akkor fel lehet ajánlani ezen a „leiratkozást megerősítő oldalon” a leiratkozás megerősítése után, hogy ha ez a téma elvesztette relevanciáját, akkor nézze meg ezeket a területeket, hátha talál olyat, ami számára hasznos lehet.

Mini piackutatás

Ha szeretnénk információt kapni arról, hogy az olvasó miért iratkozott le, és ezt felhasználva fejleszteni és hatékonyabbá tenni a hírlevél kommunikációt, akkor érdemes megkérdezni, hogy miért döntött úgy, hogy leiratkozik.

Erre a kérdésre célszerű 5-6 válaszadási lehetőségnél nem többet felkínálni, amelyek közül a felhasználó gyorsan, egy klikkeléssel kiválaszthatja a távozásának okát.

Például ilyen válaszokat adhatunk meg:

Megváltozott az e-mail címem

Már nem érdekes számomra a téma

Nem releváns az információ

Nem vagyok kíváncsi az értékesítési ajánlatokra

Túl gyakoriak voltak a levelek

Egyéb (kérjük írja meg nekünk):

Még egy utolsó ajánlat…

Szintén maradva még a megerősítő oldalon, tehetünk itt egy utolsó kedvezményes ajánlatot akár a legnépszerűbb termékre, vagy éppenséggel egy kifutó termékre, amit egy nagyon alacsony, úgymond „egyszeri” áron kínálhatunk. Hiszen optimális esetben ezzel az oldallal csak egyszer találkozik a látogató, olvasó.

A cikk teljes formában itt olvasható!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek