Email villámkampány négy egyszerű lépésben

A legtöbb cégvezetőnek, marketingesnek hétről-hétre, hónapról-hónapra az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy ha már összegyűjtötte, vagy megvásárolta a saját marketing adatbázisát, akkor hogyan hozhatná ki abból a lehető legtöbbet?

Kép: Pixabay

Vannak, akik azonnal elkezdenek ajánlatokat, reklámokat küldözgetni a feliratkozóknak amely nem biztos, hogy a legcélravezetőbb stratégia. Hiszen az, ha egy feliratkozó egymás után csak direkt értékesítési ajánlatokat kap, hamar le tudja lohasztani a figyelmét, és azt az érzést kelti benne hogy „Na…, még egy nyomulós cég, aki csak eladni akar nekem …”

Ezért, mielőtt az értékesítésre kerül a sor, fontos, hogy építsenek bizalmat, adjanak értéket, és hasznos tartalmat a feliratkozóknak. A legjobb, ha 5-7 hasznos tartalom után következik csak az értékesítés, de az sem egy direkt ajánlat, hanem inkább egy izgalmasan összeállított, jól felépített e-mail kampány formájában – figyelmeztet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode üzleti szolgáltató blogján olvasható bejegyzésében.

Mit értünk „e-mail kampány” alatt?

Sokan gondolják azt, hogy az már kampánynak nevezhető, ha ugyanazt az ajánlatot egymás után többször eljuttatják az olvasóknak. Ez azonban még nem kampány. Ha a kampány szó eredeti jelentését megvizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy a jelentése „hadjárat”. Azaz: rövid ideig tartó, de fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység.

Ebben a mondatban minden szónak fontos jelentése van:

Rövid ideig tartó – azaz: van eleje, vége, amit nem hosszabbítunk meg! Fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység – azaz: a kampány alatt akár minden nap kaphatnak levelet az olvasók

Ahhoz pedig, hogy a hadjárat, vagyis a kampány végül sikeres legyen, nem kell más, csak egy jó haditerv! Ez a mi esetünkben azt jelenti, hogy ugyanúgy, ahogyan a hasznos tartalmat, úgy a kampány egyes elemeit, leveleit is meg kell terveznünk. (Legfeljebb 90 naponként kommunikáljunk az ügyfelekkel, ellenkező esetben elveszítjük őket.)

Engedjük el, aki menni akar!
Sok email marketinget folytató vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos a leiratkozások – és a leiratkozók – megfelelő kezelése. Pedig aki nem biztosítja ezt a lehetőséget a hírlevelében súlyos büntetésre számíthat.
Ráhangoló (vagy infócseppentő) levél,

Ez lesz az a levél, amiből megtudják a feliratkozói, hogy készül valamire. Ahogy a neve is utal rá, itt még nem kell minden részletet elárulni. Elegendő csak egy „cseppet” adnia az információkból. Ez lehet egyetlen kérdés, ami foglalkoztatja a feliratkozókat, amivel felkelti a téma iránt az érdeklődést.

Például:

Mi a sikeres e-mail kampányok EGYETLEN titka? Elárulom Önnek a holnapi levelemben, figyelje a beérkező leveleit!

Miből lehet tudni, hogy egy frizura el van rontva? Megmutatom holnap délután egy vadiúj videóban.

Mi az első bombabiztos jele annak, hogy üzleti partnere pénzügyi problémákkal küzd? Maradjon velem, holnap megmutatom.

A lényeg: hogy utaljunk arra, hogy készül valami, aminek folytatása lesz.

Kapunyitó levél

Ebben már elárulhatja a részleteket: a Nagy Bejelentés lehet egy új termék, egy új szolgáltatás, egy termékfejlesztés.  Ebbe a kampányelembe minden olyan érvet írjon bele, ami a leendő vásárlód szempontjából fontos lehet!  Eközben figyeljen arra is, hogy ne a termékről írjon, ne annak tulajdonságairól, hanem arról, amit a termék vagy szolgáltatás az ügyfélért tenni tud! Amitől könnyebb lesz az élete, kevesebb lesz a gondja, ha megrendeli!

VIRTUÁLIS MARKETING: CSAK ÓVATOSAN!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.
A levélből két fontos dolgot semmiképp se felejtsen el:

A határidőt, azaz, hogy mettől meddig lehet rendelni a termékből vagy a szolgáltatásból, akár az Ön által ajánlott kedvezményes vagy bevezető áron.

Az utasítást, azaz, feltétlenül írja le az olvasónak, hogy ha elolvasta a levelet, akkor mit csináljon! Klikkeljen? Telefonáljon?

Az emlékeztető levél

Ennek a levélnek az a célja, hogy felhívja az olvasó figyelmét arra, hogy a rendelési, vásárlási lehetőség hamarosan elillan előle, mert bezárja a kapukat a megrendelések előtt. Ebbe a levélbe a határidő-emlékeztető mellé becsempészheti például egy újdonsült vásárlójának referencia véleményét. Kérje meg az új vásárlóját arra, hogy mondja el, vagy írja meg Önnek pár sorban, hogy miért vette meg, miért rendelte meg az Ön termékét, szolgáltatását. A visszajelzést névvel, cégnévvel tegye bele referenciaként az emlékeztető levélbe, és persze ehhez mindenképp kérje el az ügyfél hozzájárulását is!

A levél végére pedig illessze be újra a termék vagy szolgáltatás megrendelési linkjét , és adjon egyértelmű utasítást: Rendelje meg MOST ide kattintva!

Kapuzáró levél

Ez a levél egy „last minute” levél legyen, amit a kampány zárás napján, kora reggel érkezik meg az olvasóhoz. Emlékeztesse ebben a feliratkozóit arra, hogy a megrendelési határidő a mai nap éjfél, és biztassa őket, hogy aki eddig hezitált, mindenképpen hozza meg a döntését most, ha nem akar lemaradni az ajánlatról!

Ha nagyon profi szeretne lenni, akkor ebbe az utolsó levélbe beleírhat még 5 okos, logikus, racionális érvet az azonnali döntéshez. Ez azoknak a feliratkozóknak fog segíteni a döntésben, akik észérvek alapján döntenek.

SPAM KISOKOS
A legtöbb felhasználó rendelkezik spamszűrővel, így pontosan tudnunk kell, hogyan állítsuk össze hírlevelünket, hogy ne a spamek között landoljon az üzenetünk. Spam-kisokos sorozatunkban most ebből a szempontból a hírlevél tartalmi elemeit vizsgáljuk.
Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat.
Nagy vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.
Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között. Kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo