Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók

2017. május 29. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.

A jó mottók a vállalatok arculatának és megítélésének egyik legfontosabb elemei: kialakulhatott-e volna a gyorséttermek körüli láz, ha nem erre buzdít a McDonald’s jelmondata, vagy azonosítanák-e a Nike-t a teljesítménnyel, ha nem a „Just do it”-re épül a márka? Ahogy a fogyasztók körében, a munkaerőpiacon is fontos, hogy hatékonyan tudjuk közvetíteni, kik is vagyunk valójában, és kik azok az emberek, akiket a csapatunkba várunk.

mottó egy cédulán

Nem mindegy, mit üzen a vállalat a jövendőbeli dolgozóknak
Kép:Pixabay

Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Ez pedig az értékesítés sikerét is befolyásolja.

Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk
Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.

Fontos, hogy cégünk jelmondata tömör, egyszerű és személyes legyen, valamint felkeltse azok érdeklődését, akik a következő 3-5 évben napi 8-10 órát nálunk szeretnék tölteni. Az őszinteség fontosságát sem lehet elégszer hangsúlyozni: ha a mottó nem rólunk és csapatunkról szól, az álláskeresők más elvárásokkal jönnek, mint amit teljesíteni tudunk, így hosszú távon még a vállalat hírnevét is veszélybe sodorhatjuk.

Ha a mottóval felkeltettük a figyelmet, hosszabban is bemutatkozhatunk. Érdemes elgondolkodni azokon a dolgokon, amik meghatározzák működésünket és a csapatdinamikát, illetve azon, hogy milyen benyomást szeretnénk gyakorolni az érdeklődőkre. Mindeközben perszer figyelni kell arra is, hogy az információt egyszerűen, könnyen átlátható módon fogalmazzuk meg – egy álláskereső gyakran már a vállalati bemutatkozó elolvasása után eldönti, hogy szeretne-e velünk dolgozni. Így érdemes nem csak termékeinkre helyezni a hangsúlyt – nyugodtan csempésszük bele például a munkahelyi környezetre jellemző érdekességeket is a leírásba!

Ahhoz, hogy megfogalmazzuk a cégre leginkább jellemző mottót és leírást, nem feledkezhetünk meg munkatársainkról. A csapat definícióját nem hagyhatjuk a vezetőkre: mindenkinek lehet olyan megjegyzése, ötlete, ami közelebb vihet minket a legjobb bemutatkozáshoz. Erre számtalan platformot kialakíthatunk: ugyanúgy működőképes lehet egy online felület, mint egy különálló, ebből a célból szervezett csapatépítő esemény.

Németh Anna,
a Dreamjo.bs állásportál társalapítója

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek