Élet a járvány után: ezzel a kihívással szembesülnek majd a vezetők

A következő évek egyik legnagyobb kihívása a cégvezetők szerint a vírus miatt sok különböző helyről, irodában és otthonról, dolgozó munkaerő menedzselése lesz – derül ki az IBM üzleti háttérintézete, az Institute for Business Value (IBV) globális kutatásából.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés arra is rávilágít, hogy a legjobban teljesítő vezetők – akiknek vállalata az árbevétel növekedése szempontjából a felső 20 százalékba esik – a tehetséges munkaerőt, a technológiát és a partnerkapcsolatokat tekintik a legfontosabb sikertényezőnek a COVID-19 utáni világban. A „Find your essential” című tanulmány készítői 50 országból és 26 iparágból összesen 3000 vezérigazgatót kérdeztek meg az Oxford Economics kutatócéggel együttműködve, és az eredményeket az IBM több mint 20 éve rendszeresen elvégzett cégvezetői kutatásainak adataival vetették össze.

Kép:Fotolia

„A COVID-19 világjárvány rákényszerítette a vezetőket, hogy újragondolják és felgyorsítsák az általuk irányított szervezet digitális evolúcióját” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója. „A kutatásból az is kiderült, hogy a közép-kelet-európai vállalatvezetők hasonlóan gondolkodnak a többi régiókban dolgozó kollégáikkal, és ugyanattól a 4 kulcsfontosságú technológiától – az IoT-tól, a hibrid felhőtől, a mesterséges intelligenciától és az automatizációtól – várják, hogy cégük okosabbá, gyorsabbá és ellenállóbbá váljon azokkal a változásokkal szemben, amelyeket a világjárvány sok ágazatban előidézett.”

A siker alapja: rugalmas és skálázható technológia

A megkérdezett cégvezetők minden régióban a felhőtől, a mesterséges intelligenciától (MI), a dolgok internetétől (IoT-tól) és a robotizált folyamatautomatizálástól (RPA) várják a legtöbb hasznot a következő években. A legjobban teljesítő cégvezetők a gyengébben teljesítő vállalatirányítókhoz viszonyítva kétszer akkora arányban gondolják úgy, hogy az előttük álló legnagyobb kihívást vállalkozásuk technológiai fundamentumai jelentik, azaz ők felismerik annak fontosságát, hogy lépést kell tartsanak a legújabb technológiai trendekkel.

A legsikeresebb vezérigazgatók közül szintén kétszer annyian vélekedtek úgy a kevésbé sikeresekhez képest, hogy a mesterséges intelligenciától (MI) már a következő két-három évben kézzel fogható eredmények várhatók. Az IBM hipotézise szerint ezek a cégvezetők azért optimistábbak, mert előrébb járnak az MI gyakorlati alkalmazásában, és nemcsak egy-egy különálló próbaprojektben, hanem munkafolyamataik alapjaiban is felhasználják azt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo