Eldőlt, kik népszerűsítik Magyarországot bel- és külföldön

A Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte a Magyar Turizmus Zrt. által a bel-, illetve külföldi kommunikációs és marketingfeladatokra kiírt két gyorsított tárgyalásos közbeszerzést. A két feladat nettó értéke meghaladja a 3 milliárd forintot. Az ágazatnak óriási szüksége van a hatékony marketingre: a belföldi forgalom gyengélkedik, a külpiacokon nagy a bizonytalanság.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A külföldi turisztikai marketingre kiírt pályázatra egyedül a Mediaedge:cia Hungary Kft. adott be ajánlatot: a kétéves feladatra nettó 1 milliárd 575 millió forint keretösszeggel. A belföldi médiastratégia megalkotására, médiatervezésre szintén egy ajánlat, az I.M.G. Inter Media Group Kft.-é érkezett azonos összegre.

Bizonytalan kilátások

Az erőteljes marketingre az ágazatnak nagy szüksége van. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint a hazai turizmus, szállodaipar fejlődésének kilátásai bizonytalanok, az utazási irodák szövetsége szerint legjobb esetben is csak stagnálás várható a következő egy-két évben a kiutazás és a beutazás területén.

A Magyar Turizmus Zrt. 2012-re - figyelembe véve a nemzetközi turisztikai szervezetek (UNWTO, ETC) előrejelzéseit, továbbá a társaság saját kutatásait és várakozásait, tekintettel az euróválság nehezen megjósolható következményeire és a magyarországi hitelválságra - reális célokat kívánt kitűzni maga elé. Ennek megfelelően a tavaly év végén elfogadott marketingterv szerint legjobb esetben a belföldi vendégéjszakák számának szinten tartása, a külföldi vendégéjszakák számának 3,6 százalékos növekedése, összességében a vendégéjszakák számának 1,8 százalékos növekedése várható a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az idén. A hivatásturizmusban a konferenciák számának 3-5 százalékos növekedését várja a társaság.

Elindultak a külföldiek Magyarországra

Az esztendő első öt hónapjában a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint 4,6 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, az árbevétel ez idő alatt 5,7 százalékkal alakult magasabban, mint egy évvel korábban. A külföldiek által eltöltött éjszakák száma ezen belül 9,7 százalékkal emelkedett, miközben a belföldieké 1,1 százalékkal csökkent.

Alacsonyak a szobaárak Budapesten
A külföldi forgalom alakulásában számottevő szerepe van a nagyon nyomott hazai áraknak: Budapest az átlagos szobaárak alapján 31 városból a 28. helyen állt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló felmérésben.

A Magyar Hotel Monitor (MHM) adatai szerint az esztendő első felében a hazai szállodaipar vegyes képet mutatott. Az év az amúgy is alacsony átlagárak további esésével indult, s csak április hozott némi fordulatot, ám ebből is elsősorban a három, illetve négy csillagos fővárosi hotelek tudtak profitálni. Az öt csillagos szállodáknál ugyanakkor kifejezetten jelentős csökkenés volt tapasztalható, amelynek egyik legfontosabb oka a MALÉV leállása volt, tény ugyanakkor, hogy a bázis kifejezetten magasan állt: egy évvel korábban az EU elnökség 2011 első félévére gyakorolt kedvező hatása miatt.

Hullámzás megmarad

A hotelszakma az év hátralévő részét illetően sem igazán bizakodó: az esztendő második hat hónapjában a korábbi folyamatok folytatódását várják a hotelek, mind az elérhető árakra, mind a foglaltsági adatokra vonatkozóan az MHM és a Szallodak.hu felmérése szerint. Régiónként és kategóriánként számottevő eltérések mutatkoznak ugyanakkor.

Bizakodók a balatoni vállalkozók
A balatoni előszezonban 5-9 százalékkal nőtt a személyhajó- és kompforgalom az előző évhez képest, a kereskedelmi szálláshelyeken a május hozott némi javulást, de a június a korábbi évekhez hasonlóan alakult: az üdülőrégió szolgáltatói összességében bizakodóak voltak június végén az idei szezont illetően, amit a tavalyinál jobb időjárás reményére alapoznak.

Míg a vidéki szállodák inkább a foglaltság javulásában bíznak,  a budapestiek elsősorban az elérhető árak javulását remélik. Utóbbi körben a 3 csillagos szállodák (részben a diszkontforgalom emelkedése miatt) az MHM-modell szerint javítani tudják majd eredményeiket. A budapesti négy csillagos házaknál pedig inkább az átlagárak mintsem a kihasználtság javulása tételezhető fel az előrejelzés szerint.

Érdemi következtetést levonni persze majd csak a főszezon lezárultát követően, az első 8 havi adatok ismeretében lehet. A SZÉP-kártya egyre nagyobb áranyú terjedése, illetve a számos idei hosszú hétvége némiképp segítheti a belföldi forgalom alakulását is.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo