Egyszerűbben bánhatunk az e-számlákkal

2015. november 17. kedd - 08:08 / piacesprofit.hu
  •    

Az Adobe szoftverei immár az alapértelmezett beállításokkal elfogadják az Európai Unió területén működő, bejegyzett szolgáltatók minősített tanúsítványait és időbélyegeit – áll az Adobe Systems közleményében. Ez azt jelenti, hogy a hazai hitelesítés-szolgáltatók által kibocsátott minősített tanúsítványokkal hitelesített PDF dokumentumok (például: e-számlák, szerződések stb.) a megnyitás pillanatában automatikusan ellenőrzésre kerülnek. Ezt korábban csak külön beállításokkal érhették el a felhasználók az Adobe programokban.

egyszerűbb lesz az e-számlák kezelése

Kép: SXc

„Technikai jellegű változásnak tűnhet ez az előrelépés, de az Adobe döntése túlmutat ezen. Az Európai Unió és az európai szolgáltatók e-kereskedelem területén végzett interoperabilitási törekvéseit is elismeri mindezzel az amerikai gyártó. Az Adobe Reader elterjedtsége miatt, tulajdonképpen globális szolgáltatóvá váltak az európai hitelesítők. Gyakorlati haszna mindennek pedig már kézzelfogható: több tízezer e-számla és dokumentum ellenőrzése vált gyorsabbá és egyszerűbbé. Azt reméljük, hogy ez a változás előre lendíti majd a hazai digitális evolúciót és még több cég tereli majd át a digitális világba az eddig papíron zajló folyamatokat” – mondta el Molnár Ferenc, a NETLOCK Kft. ügyvezetője. (Szakértőnk itt segít megérteni, milyen konkrét előnyökkel jár a váltás!)

Mit jelent az Adobe döntése?

Az Adobe Reader – alapbeállítás szerint – eddig csak a belső nyilvántartásában szereplő hitelesítés-szolgáltatók által kiadott tanúsítványokkal ellenőrizhető aláírásokat és időbélyegeket fogadta el érvényesként. Külön beállítással megoldható volt, hogy az operációs rendszer hitelesítés-szolgáltató nyilvántartására támaszkodjon a program. Ez a lépés egyrészt kényelmetlen volt, másrészt nem kívánatos mellékhatásokkal is járhatott, mert kellő körültekintés nélkül nem megfelelő biztonságú tanúsítványok is bekerülhettek az elfogadottak körébe.

Hogyan hitelesíthető egy dokumentum elektronikusan?

A Magyarországon használt elektronikusan hitelesített dokumentumok jelentős részét az egyedi felhasználók (pl. ügyvédek, könyvelők) vagy kisebb vállalatok a számukra készített kártyával és egy, a számítógépre telepített szoftver segítségével írhatják alá. Jogilag pontosan ugyanúgy működik mindez, mint amikor egy pecsétet és aláírást helyezünk el egy szerződésre, csak éppen a folyamat a digitális térben zajlik. A nagyobb szervezeteknél – ahol tömegesen merül fel a digitális hitelesítés igénye – szerver oldali hitelesítési szolgáltatás is létezik. „Minden méretű szervezet és felhasználó számára létezik megoldásunk, amely segítségével ügyfeleink számos üzleti folyamatot terelhetnek át a digitális világba. Az Adobe döntése pedig még tovább egyszerűsíti a folyamatokat és inspirálhatja a vállalatokat, hogy lépjenek egyet a digitális evolúcióban” – tette hozzá Molnár Ferenc.

Tényleg egy mobiltelefonról vezethető egy cég?
A vállalkozásvezetés – mint minden más is – egyre mobilabbá válik. Kevés cégvezető engedheti meg magának, hogy egész nap az asztalánál üljön. A cég élete viszont nem állhat meg, így egyre több dolgot kell tudnunk elintézni mobileszközökön keresztül. Akár már a számlázást is.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor