Egyszerűbb bankot váltani, mégis inkább maradunk

2017. május 02. kedd - 15:00 / piacesprofit.hu
  •  
  • Előfizetés

Annak ellenére, hogy már több mint fél éve hatályba lépett az egyszerűsített bankszámlaváltásról szóló kormányrendelet, csak kis mértékben nőtt az érdeklődés a folyamat iránt. Pedig érdemes időről időre áttekinteni a bankok ajánlatait, hiszen léteznek már valóban 0 forintos bankszámlák is, melyek esetében nemcsak a számlavezetés, de számos szolgáltatás is díjmentes – tanácsolják a CIB Bank szakértői.

Aki tudatosan szeretné kezelni a pénzügyeit, annak nemcsak a megtakarítási lehetőségeket vagy a felvenni kívánt hitelkonstrukciókat érdemes összehasonlítani a különböző pénzintézetek kínálatából, de ezt érdemes megtenni a bankszámlákkal is. Tavaly október 29-től hatályos az a kormányrendelet, amely rögzíti a fizetésiszámla-váltás feltételeit és határidőit. Ennek értelmében az új bank elintézi a csoportos beszedési megbízások, állandó átutalási megbízások áthozatalát az előző pénzintézettől, valamint a beszedők és a számlára ismétlődő átutalást teljesítő felek tájékoztatását az új bankszámláról, továbbá – ha az ügyfél kéri – akár a korábbi számla lezárását is, így az adminisztrációval, ügyintézéssel töltött idő jelentősen csökkenhet. A teljes folyamat maximum 13 munkanapot vesz igénybe.

Kép:PP archív

Kép:PP archív

Érdemes kihasználni az egyszerűsített bankváltás nyújtotta lehetőségeket, hiszen a bankok által kínált számlák között jelentős eltérések vannak. Fontos azonban, hogy a bankszámlák áttekintésekor nem elég csak a számlavezetési díjakat összehasonlítani, hiszen számos járulékos költség is van, melyeket figyelembe kell venni. A bankkártya éves díjának levonása például gyakran meglepetésként éri a számlatulajdonost, de kalkulálni kell az SMS értesítések, az eseti és állandó átutalások, valamint a csoportos beszedési megbízások tranzakciós díjával is.

Ráadásul az idő múlásával változhatnak igényeink, szokásaink, így a rendszeresen igénybe vett szolgáltatások köre is. Az okostelefonok terjedésével egyre többen szeretnék banki ügyeiket kényelmesen, telefonjuk segítségével intézni. Ennek megfelelően több bank már rendelkezik nemcsak internetes felülettel, de mobilapplikációval is, amellyel akár a bankszámlához kapcsolódó egyes szolgáltatásokat is kiválthatjuk. Ilyen lehet például a banki SMS díja, amelyet a mobilalkalmazásban található értesítésekkel helyettesíthetünk, így megtakaríthatjuk az értesítési üzenetek költségeit.

Ki akar hitelt, ha van ingyen pénz is?
Az alacsony kamatkörnyezet ellenére is a visszafogott hitelkereslet és a növekvő vállalati betétállomány a meghatározó a bankszektorban. Ezt a tendenciát a beruházási volumenek lassú emelkedése sem tudja megtörni, hiszen az egyre inkább a beruházási döntések szempontjává váló, vissza nem térítendő támogatások kiszorítják a hagyományos banki hitelfinanszírozást. Jelentős hitelkeresleti élénkülés elsősorban (a válság előtti évekhez hasonlóan ismét) az ingatlanfinanszírozás területén jelentkezik, valamint a 2017-ben megnyíló uniós források az önkormányzati beruházások esetében támaszthatnak új hiteligényt az év második felétől – olvasható a K&H közleményében.

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek