Egyre jobban mennek a webshopok

2015. július 03. péntek - 19:10 / Sipa
  •    

Még mindig nem nyitnak a külföldi vásárlók felé a magyar webshopok, de ennek ellenére nőnek a bevételek - ha valaki elég türelmes. Ez derül ki többek között az idei Nagy Webáruház Felmérésből.

A WebShop-Expert idén is folytatta 2008-ban indított hagyományos felmérését a magyar webshopokkal kapcsolatosan. Ennek keretében a hazai webáruházak tulajdonosait kérdezték meg többek között arról, hogy hogyan alakult a forgalmuk az előző évhez képest, illetve milyen változásokat tapasztaltak 2014-ben. A WebShop-Expert rekord nagyságú részvétellel zárta az idei tesztjét 790 hazai webáruház válaszolta meg a kérdéseiket, tehát a minta felettébb nagy és bár pontos számokat nem ismerünk, és talán már reprezentatívnak is mondható.

Kép:PP archív

Meglepő, de a megkérdezett webáruházak 89 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, a jó hír, hogy kimagaslóan növekedtek a bevételeik 2014-ben. Aki ide fektetett be az bizony jól járt, különösen, ha autóalkatrészt, vagy barkácsgépekre alapozta az üzletét.

Fontos tudni azt, hogy aki online áruházat szeretne nyitni, annak türelmesnek kell lennie. A webáruházak napi látogatottsága egyenes arányosságban van azok életkorával. A felmérésben résztvevő webáruházak 70%-nak napi 200-nál kevesebb látogatója van, és csak 3%-uk büszkélkedhet 2000-nél is több látogatóval napi szinten.

Mennyire éri meg?

A legfontosabb mégiscsak az minden vállalkozás esetén, hogy mindezzel mennyit lehet keresni. A jó hír az, hogy elég biztos a növekedés. A WebShop-Experts felmérése szerint a magyar webáruházak 76%-ának növekedett a bevétele 2014-ben.

Hasznos tippek webáruház indításhoz
Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat? Itt talál néhány hasznos tippet!

Ezért azonban keményen meg is dolgoznak ezek a piaci szereplők. Folyamatosan meg kell újulniuk, és a felületet állandóan a változó piaci és szakmai igényeknek megfelelően át kell alakítaniuk.  A technológiai iparágban persze folyamatos az innováció. A felmérés szerint itt a webshopok között is, aki teheti fejleszti és csak a tavalyi évben a webshopok több mint fele változtatott.  Mindössze 15 százalék az, aki semmilyen fejlesztést nem végzett a webáruházán, ők ezt anyagiakban is megérezték, mert mindössze 11,82%-os forgalomnövekedést realizáltak, ami jelentősen elmarad az e-kereskedelem tavalyi hazai növekedési ütemétől.

Magad uram?

A magyar piacon egyedi fejlesztésű webáruházból jóval kevesebb van, mint az ingyen, vagy pénzért bérelhető kész webáruházmotorokra építő cégeknél. A magyar webáruházak 43 százaléka bérelhető webáruház típus. Ez többek között annak köszönhető, hogy egy bérelhető webáruház a funkcionalitást tekintve ma már képes felvenni a versenyt egy egyedileg fejlesztett webáruházzal is, miközben az üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak.

Okostelefonnal vagy nélküle?

Szinte minden vállalkozás, ebben a piaci szegmensben a mobilok platformjaira írja/igazítja a programjait. Alig maradtak olyanok 10 százalék körül lehetnek, akik egyáltalán nem terveznek mobil applikációval piacra lépni. Egyre többen állítják azt, hogy rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal. A Google áprilisi algoritmusváltásról szóló bejelentése ezt a tendenciát csak tovább erősítheti.

Mit érdemes online eladni?

A legjobban a barkács-, és szerszámgép, valamint autó-és motoralkatrészeket gyártó webshopok működnek. Őket a szórakoztató elektronikai cikkeket és könyveket árusító üzletek követik. A sor végén az élelmiszer áll. Többnyire kismamák azok, akik online intéznek nagybevásárlást, a többiek a hagyományos boltokat részesítik előnyben ha alapanyagra van szükség az esti vacsorához.

Rakétaként száguld a magyar e-kereskedelem
Az európai átlagnál jelentősen magasabb növekedést produkál a magyar e-kereskedelmi szektor, és még bőven van hová növekednie, de hamarosan felzárkózhat az európai középmezőnyhöz – közölte a SzEK.org.