Dzsiu-dzsicu-marketing kifogáskezeléssel

2018. szeptember 24. hétfő - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Akár küzdősport, akár marketing: a dzsiu-dzsicu az ellenfél támadóerejét használja fel a győzelem érdekében. Nem saját lendületre épít, hanem a másik fél lendületét fordítja vissza ellene. Szakértő partnerünk, a Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan működhet ez az elv az értékesítési szövegírás gyakorlatában, a kifogáskezeléssel.

Akár küzdősport, akár marketing: a dzsiu-dzsicu az ellenfél támadóerejét használja fel a győzelem érdekében. Nem saját lendületre épít, hanem a másik fél lendületét fordítja vissza ellene. Ugyanez az elv működhet az értékesítési szövegírás területén is, az olvasói kifogások kezelése által.

Kifogáskezelés alapú marketing alapfogások

Miért van az, hogy minden valamirevaló értékesítő gondolatban már dörzsöli is a kezét, amikor kifogásokat hall? Azért, mert nem legyőzhetetlen akadálynak, hanem az érdeklődés jelének, sőt vételi jelzésnek fogja fel az ellenvetést.

Mostantól legalább van mibe kapaszkodni! Mindeddig lehet, hogy általánosságban ismertette a terméket. A fenntartások és az ellenvetések azonban végre lehetőséget adnak arra, hogy személyre szabja és élesítse a mondanivalóját. Segítenek a monológnál jobban mozgósító párbeszéddel meggyőzni.

Használd az ellenfél erejét - Kép: Pixabay

Használd az ellenfél erejét – Kép: Pixabay

Ugyanígy az értékesítési szövegíráshoz is ötleteket adhat a kifogáskezelés. Konkrétan: miután az értékesítési szöveg bemutatta a termék (szolgáltatás) tulajdonságait és előnyeit, át kell térnünk azoknak az aggályoknak és kételyeknek a megválaszolására, amelyeken elcsúszhat az eladás.

„Vajon a vásárolt áru meg fog felelni az elvárásaimnak? Tényleg olyan jó minőségű ez a termék, mint amilyennek mondják? Mi biztosít arról, hogy valóban megbízható az ajánlattevő cég? Valóban segíteni fog a problémáim megoldásában ez a szolgáltatás?” Ilyen és ehhez hasonló gondolatok keringenek az olvasónk fejében, ha az értékesítési szövegünkkel sikerült őt valóban megszólítanunk. Mihez kezdjünk ezekkel a kérdésekkel?

Hogyan hódítsunk meg egy robotot?
Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.

A választ az adja meg, ha gondolatban átállunk a „pultˮ másik oldalára. Más szóval, ha elkezdünk az érdeklődő fejével gondolkodni. Vajon miért vásárolunk a kenyéren kívül bármit is? Azért, mert valamilyen problémát akarunk megoldani, életünket szeretnénk jobbítani, szépíteni, esetleg önmagunkat akarjuk kifejezni a használt márka által. A sikeres marketing arra az ígéretre épül, hogy minderre a felkínált áru képessé fog tenni. De a puszta ígéret önmagában kevés, ha nem kezeljük a leendő ügyfél fenntartásait.

Ha szemtől szemben történne az értékesítés, és őszinte lenne az ügyfél, akkor bizonyos szempontból könnyebb lenne a helyzet, mint az online marketing és a szövegírás esetében. Nem várhatunk arra, hogy az olvasó feltegye a „vajon-kérdéseket”, hanem az ördög ügyvédjét eljátszva nekünk kell feltennünk a kérdéseket helyette, hogy megválaszolhassuk őket.

Így foghatja ki a kételkedők vitorlájából a szelet

Ebben az alábbi kérdéslista fog segíteni Önnek. Ha lejegyzi magának a válaszokat, és azokat beépíti a cége honlapján egy-egy szolgáltatás vagy termék érkezőoldalába, akkor az az oldal garantáltan több rendelést fog hozni.

  • Honnan tudhatom, hogy ez a termék a megfelelő hozzám hasonló emberek számára?
  • Biztos lehetek abban, hogy ez használható lesz/működni fog abban a különleges helyzetben, amelyben én vagyok?
  • Miért kellene hogy érdekeljen épp ez az ajánlat?
  • Hogyan zajlik a vásárlás? Vajon nem lesznek gondok?
  • Miben különbözik ez a hasonló termékektől, amiket már kipróbáltam, de nem működtek?
  • Mennyibe is kerül? Megéri ezt a pénzt?
  • Visszanyerem-e a befektetett pénzt (például az általam kapott érték formájában) a vásárlás után?
  • Ha nem működik, akkor mi történik? Vajon visszaadják a pénzt? És mennyire lesz bonyolult az a folyamat?
  • Mi a biztosíték arra, hogy bízhatok ebben a cégben? Kik ezek egyáltalán?
  • Mik a pró és a kontra érvek a vásárlás kapcsán?
  • Ez az ígéret túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Mi van emögött?
  • Miért kellene most megvásárolnom, és nem a jövő héten?
  • Mi történik/mi a teendőm abban a pillanatban, amikor eldöntöttem, hogy kérem?

Akár teljes értékesítési stratégiát is építhet csupán a kifogáskezelésre – írásban is. Ha csak a fenti listán szereplő első kérdést kibontjuk, a válasz lehet például: „15 éves szakmai múltunk van, és ezalatt 1000+ elégedett ügyfélnek tudtunk segíteni abban, hogy elérje a vágyott eredményt.ˮ És így tovább, haladhatunk végig a bemutatott (szerencsés!) 13 ponton.

Fogjon minket szavunkon, és versenyeztesse meg a régi, „csupaszˮ érkező oldalát a kifogáskezelő válaszokkal felturbózott változattal! Kíváncsiak vagyunk rá, hogy Önnél hány százalékos növekedést hoz a dzsiu-dzsicu marketing.

Langmár Kommunikáció

langmar.hu

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor