Döbbenetes módon lehet álláshoz jutni

2015. augusztus 28. péntek - 09:20 / piacesprofit.hu
  •    

Hogyan találja meg a világ legjobb programozóit a Google? Nagyjából úgy, ahogy a Mátrix című filmben láttuk. Még csak jelentkezni sem kell ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felvételi eljárásba.

Kép:Pixabay

Ha bizonyos programozói kifejezésekre keresünk rá a Google-ben, akkor különös játék kezdődhet el – írja az ite.hu. Max Rosett a Hustle magazin hasábjain számolt be arról, hogyan jutott álláshoz a Google-nál. A fiatal programozó egy komoly fejtörést igénylő feladaton dolgozott, amikor a Google keresőjében próbált megoldást találni.

Rosett a „python lambda function list comprehension” kifejezést ütött be a Google keresőjébe, amikor furcsa dolog történt, a Google keresője megváltozott, egy ablak jelent, meg, amiben a következő szöveg állt: „Úgy tűnik egy nyelvet beszélünk. Kész vagy a kihívásra?”

A fiatalember igent mondott, bár valójában valószínűleg leginkább egy jópofa játéknak gondolta a dolgot. Ezután újabb és újabb programozói feladványokat kapott a rendszertől. Mivel ezeket is sikeresen megoldotta, egyszer csak – miután elkérték és megadta az adatait – a Google fejvadásza jelentkezett nála és hipp-hopp, máris a világ egyik legvágyottabb munkahelyén dolgozott.

„Briliáns toborzási taktika.” – mondta Rosett – „A Google már az előtt felfigyelt rám, mielőtt én egyáltalán jelentkeztem volna a céghez.”

A recode.net megkereste a Google-t, hogy megtudja, vajon Rosett beszámolója igaz-e. A Google nem adott egyenes választ, hanem csak egy kódot küldött a lapnak., amit a lap megfejtett. A Google hivatalos válaszában ez állt: „A rejtvények mókásak. Keress rá”.

Nos igen, a Nagy Testvér tényleg figyel. De néha megéri.

Kreatív munkaerőre vágyik? Legyen kreatív a hirdetés is!
„Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel” – véli a munkaerő- közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik. Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni. Pedig sokszor megéri provokatívnak lenni.