Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó?

2015. július 01. szerda - 13:30 / Sipa
  •    

Néhány pillanat alatt eldől, hogy milyen első benyomást teszünk – épp így van ez akkor is, ha a reménybeli vásárlónk először találkozik a cégünkkel. Ezért kiemelten fontos a logó megtervezése!

A reménybeli partnerek vagy vásárlók első benyomása döntő lehet. Egy bármilyen szolgáltatást nyújtó cég, illetve egy üzlet arculata befolyásolja a róla kialakuló képet, ezért különösen fontos, hogy egy vállalkozás professzionalitást, megbízhatóságot sugározzon.

A top 100 logó
Forrás: Siliconangle

Az arculattervezés voltaképpen az a szakasz egy cég életében, ami feltétlenül szükséges a cégmegjelenítés megfelelő kialakításához. Természetes, hogy már a cég alapítása előtt tisztázni kell, hogy pontosan melyik társadalmi réteget kívánjuk megnyerni vásárlónak, ügyfélnek. Jó, ha egy cég a profilját és a szellemiségét egyaránt kifejező logóval is rendelkezik. A logó megtervezésekor érdemes figyelembe venni, hogy a cég pontosan milyen termékköre fókuszál, illetve milyen szolgáltatást nyújt. Egy könyvelői- vagy ügyvédi iroda legjobban teszi, ha a konzervatív irányvonalat képviseli, de egy szórakozóhely, egy rendezvényszervező iroda logója már nyugodtan lehet fiatalosabb, harsányabb. Mindezek mellett nem feltétlenül indokolt a cég tényleges tevékenységét stilizálva megjeleníteni, hiszen ez sokszor kifejezetten nehézkes is lenne.

Praktikus tippek logó választáshoz
Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!

A divat mondja meg, hogy ki vagy?

Természetesen előzetesen tájékozódhatunk, az adott piaci szegmensen uralkodó trendekről, de nem feltétlenül muszáj azokhoz igazodni. Amennyiben direkt az a célunk, hogy látványosan eltérjünk a szokványostól, hovatovább ezzel meghökkentsük saját célközönségünket, járjunk el fokozott körültekintéssel, mert egy esetleges mellélövés lényegesen többet árthat, mint használhat, sőt, akár végleg hiteltelenné tehet bennünket. Egy biztos: a jó logó azonnal beazonosítható, vagyis semmi mással össze nem téveszthető, és természetesen könnyen megjegyezhető.

A leghatékonyabbak az egyszerű ábrák, és semmiképpen sem javasolt a túl sok szín használata. Gondoljunk csak bele: a logónak fekete-fehérben is jól kell mutatnia. Alapigazság, hogy minél egyszerűbb, annál jobb. Egy ügyfelet nem terhelhetünk azzal, hogy el kelljen gondolkodnia az embléma üzenetén.

Reklámadó és logó
A július 5-től hatályos, módosított reklámadó törvény a logó megjelenítésével kapcsolatban is rendelkezik. A NAV álláspontja szerint a cég beazonosítását szolgáló eszközökön (névjegykártya, levélpapír, dolgozók munkaruhája, számlalevél, stb.) közzétett információ- cégnév, logó, elérhetőség – nem minősül reklámnak. A vállalkozás tevékenységét, áruját népszerűsítő közlemény, tájékoztatás azonban már reklámnak minősül.  A módosított törvény legfontosabb változásait itt szedtük össze!

Ne rejtegessük!

A logót nem csak a rendezvényekre vitt molinókon, a szakmai konferenciákon tartott prezentációkon, esetleg a vásárokon a standokra tett szóróanyagokon érdemes elhelyezni, hanem a céges névjegykártyákon is. Ha még folytatunk papíralapú levelezést, a levelezőlapon és a borítón is szerepelnie kell, ha már inkább csak elektronikus úton kommunikálunk partnereinkkel, a mailek végén tüntethetjük föl ugyanazt.

Hogy logónkat minden lehetséges helyen elhelyezzük, nem holmi hóbort, hanem az egységesség, ezáltal a megbízhatóság jele. Hasznos, ha céges autónkat is felmatricázzuk, és evidens, hogy a logót a cég weblapján is láthatóvá kell tennünk. (Vigyázat, a cégünk megjelenítésébe most erősen beleszól a reklámadó önreklámra vonatkozó rendelkezése! Ld. keretes írásunkat!)

Ki csinálja a logót?
Habár sokan az alacsony büdzsé miatt nem akarnak logót terveztetni a cégük számára, ma már online és ingyen is szert tehetnek saját logóra. Ilyen szolgáltatást nyújt például a LogoYes.com is. De ha igazán profi dolgot szeretnénk, nem érdemes megspórolni a grafikus díját. Persze azért ne bízzunk vakon senkiben.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek